VB-partijtop gaat over lijken

Week Up , de wekelijkse gratis cultuuragenda die je in een aantal café's en andere plaatsen in Antwerpen en Gent vindt, pakt morgen uit met een opmerkelijke fotomontage. Drie kopstukken van het Vlaams Belang - Frank Vanhecke, Philip Dewinter en Gerolf Annemans - worden erin afgebeeld in een Borat-zwempakje. De bedenker, Jacques Van der Zee (Vedeze), is niet aan zijn proefstuk toe. We kennen hem van zijn vele fotomontages over het VB (zie: http://homepage.mac.com/vedeze/PhotoAlbum93.html) die hij bij Blokwatch publiceerde. Maar Vedeze neemt ook anderen in het vizier (fotomontages 1 en 2). Opmerkelijk is dat Week Up (www.weekup.be) nu uitpakt met een fotomontage van Vedeze tegen het VB (fotomontage 3).
"Tot nu toe heb ik politiek altijd uit mijn blad gehouden", zegt uitgever Luc Cuperus. "Waarom ik deze montage in mijn blad plaats? Omdat ik werkelijk gedegouteerd ben van de 'Zonder Jihad Straat'-campagne van het Vlaams Belang. De 'Zonder Haat Straat'-actie kwam tot stand na die vreselijke moorden in Antwerpen. Dat Vlaams Belang nu op die wijze angst wil creëren,vind ik echt verschrikkelijk. Ik steek mijn nek uit, ja. Maar ik vind dat ik dit moet doen. Wie wil kan die afbeelding gratis aanvragen. Ik hoop dat veel Antwerpenaren ook deze affiche achter hun raam zullen hangen. En eigenlijk past het wel bij Week Up. We zijn toch al langer de VPRO van Antwerpenaren. Met medewerkers als Vitalski, Robbe De Hert en Stijn Vranken vormen we sowieso een buitenbeentje."
Met een mailtje naar [email protected] ontvang je de afbeelding in een pdf-bestand. Je kan de afbeelding hier ook downloaden als jpeg-bestand. Verschillende mogelijkheden dus om de fotomontage te printen en verder te verspreiden
|