Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   Het VB heeft paars gebroken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=91035)

ilfalco 11 juni 2007 09:00

Het VB heeft paars gebroken

Het VB heeft er misschien zelf de vruchten niet van mogen plukken. Maar het is wel de enige partij die 8 jaar lang paars bestookt heeft.

Denken we maar aan de guy de leugenaar campagne; Aan de campagne tegen het vreemdelingenstemrecht. Aan de veiligheidscampagnes etc.

het VB heeft paars ontmanteld. Anderen plukken daar met mediasteun de vruchten van.

over dedecker moet men helemaal zwijgen want die heeft in heel deze campagne geen kwaad woord gezegd over paars( allicht om zijn eigen rol te verstoppen).

En ook de tsjeven zijn zeer braaf geweest voor paars.
De enige partij die dus echt oppositie gevoerd heeft tegen paars is het VB.

En dat is zeer zeker een pluim op de hoed van het VB.

Maar als men ziet hoe de media er een strijd van 3 van gemaakt heeft dan kan men enkel vaststellen dat Leterme het wel erg makkelijk gehad heeft. Hij mocht steeds als enige schijnoppositie deelnemen aan die debatten.

Het is dus aan hem om te bewijzen dat hij dat vertrouwen van de kiezer waard is

Maar ik stel al vast dat de enieg die over een staatshervorming praat vanhecke is.

Juan 11 juni 2007 09:02

cd&v braaf geweest voor paars?
de dood-gewicht-fractie van het VeeBee die als enige echt oppositie zou gevoerd hebben?

de VB allures beginnen lachwekkender en grotesker te worden met de minuut

system 11 juni 2007 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 2720943)
Het VB heeft er misschien zelf de vruchten niet van mogen plukken. Maar het is wel de enige partij die 8 jaar lang paars bestookt heeft.

Denken we maar aan de guy de leugenaar campagne; Aan de campagne tegen het vreemdelingenstemrecht. Aan de veiligheidscampagnes etc.

het VB heeft paars ontmanteld. Anderen plukken daar met mediasteun de vruchten van.

over dedecker moet men helemaal zwijgen want die heeft in heel deze campagne geen kwaad woord gezegd over paars( allicht om zijn eigen rol te verstoppen).

En ook de tsjeven zijn zeer braaf geweest voor paars.
De enige partij die dus echt oppositie gevoerd heeft tegen paars is het VB.

En dat is zeer zeker een pluim op de hoed van het VB.

Maar als men ziet hoe de media er een strijd van 3 van gemaakt heeft dan kan men enkel vaststellen dat Leterme het wel erg makkelijk gehad heeft. Hij mocht steeds als enige schijnoppositie deelnemen aan die debatten.

Het is dus aan hem om te bewijzen dat hij dat vertrouwen van de kiezer waard is

Maar ik stel al vast dat de enieg die over een staatshervorming praat vanhecke is.

U fantasie slaat op hol. Het VB heeft zichzelf gebroken ja.

Kaal 11 juni 2007 09:58

Het VB is niet gebroken, system. Waarom is het toch zo moeilijk om het hoofd koel te houden als het over die partij gaat?

Ik denk dat het VB nu concurrentie heeft (LDD) en dat veel mensen die tijdens de laatste gewestelijke verkiezingen ertoe gebracht werden om toch maar voor het VB te stemmen nu blij waren dat er ook iets anders was. De LDD is bijna even anti-establishment (ik heb het over perceptie, niet over realitieit) als het VB minus het "geurtje".

Om die mensen te recupereren zal het VB gewoon meer moeitie moeten doen. Het was tot nu toe gemakkelijk, het volstond te wachten tot de traditionele partijen weers eens in de voet zouden schieten en een nieuwe batch kiezers degouteren. Nu volstaat die passieve houding niet meer. Tenminste zolang LDD in de oppositie blijft. Moest LDD nu aan de macht deelnemen zou een groot stuk van haar appeal verloren gaan.

Blackwidow 11 juni 2007 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaal (Bericht 2721085)
Om die mensen te recupereren zal het VB gewoon meer moeitie moeten doen. Het was tot nu toe gemakkelijk, het volstond te wachten tot de traditionele partijen weers eens in de voet zouden schieten en een nieuwe batch kiezers degouteren. Nu volstaat die passieve houding niet meer. Tenminste zolang LDD in de oppositie blijft. Moest LDD nu aan de macht deelnemen zou een groot stuk van haar appeal verloren gaan.

VB zal niet veel moeten doen om stemmen te recuperen. Alles zal van de komende regering afhangen. Ik zie paars & CD&V samen kruipen. Dus bij de volgende verkiezingen (of zelfs misschien vroeger?) zal het enige alternatief VB & LDD zijn.... laat maar komen die stemmen

Pelgrim 11 juni 2007 10:07

Niet veebee heeft paars gebroken maar wel De Decker. veebee gaat weer met een ander zijn pluimen lopen, we kunnen niet anders verwachten van het vlaams Bedrog.

Percalion 11 juni 2007 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 2720943)

Niets van gemerkt.

Chipie 11 juni 2007 10:08

Ik denk dat het dringend tijd wordt, zowel voor de rechtse Vlaming als voor het VB, dat de huidige leiding een stap terugzet...

system 11 juni 2007 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaal (Bericht 2721085)
Het VB is niet gebroken, system. Waarom is het toch zo moeilijk om het hoofd koel te houden als het over die partij gaat?

Ik denk dat het VB nu concurrentie heeft (LDD) en dat veel mensen die tijdens de laatste gewestelijke verkiezingen ertoe gebracht werden om toch maar voor het VB te stemmen nu blij waren dat er ook iets anders was. De LDD is bijna even anti-establishment (ik heb het over perceptie, niet over realitieit) als het VB minus het "geurtje".

Als u beweert dat het VB paars gebroken heeft dan bent u het die het hoofd niet koelhoudt. Het elan van het VB is gebroken. U verliest één zetel en de vooruitgang van het VB is matig. Toch ernstig blijven. U moet op de juiste man schieten en dan moet u op uzelf schieten.

Ive De Beckker 11 juni 2007 12:43

ilfalco is humorist denk ik.
CD&V/N-VA en lijst dedecker hebben paars een pak meer gebroken dan VB.

Maar ja, droom maar verder.
Ooit wordt je wakker in de echte wereld

Kim 11 juni 2007 12:49

Het VB heeft paars gebroken... dat is nieuw.

Ik dacht dat CD&V-N-Va daar de oorzaak van was. VB heeft zelfs een zetel verloren.

Dogbert 11 juni 2007 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2721204)
Het VB heeft paars gebroken... dat is nieuw.

Ik dacht dat CD&V-N-Va daar de oorzaak van was. VB heeft zelfs een zetel verloren.

De Lijst Dedecker niet vergeten hé :-D

Mah de VB'ers hebben wel meer rare gedachtenkronkels. Dit is een overwinning voor verstandig rechts in Vlaanderen ... maar niet voor extreem rechts ;-)

alharb 11 juni 2007 12:52

Zelfs de kaap van de 20 % heeft het blok niet kunnen halen.
Het VB heeft verloren, en dat werd tijd.

8-)

Den Ardennees 11 juni 2007 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ive De Beckker (Bericht 2721194)
ilfalco is humorist denk ik.
CD&V/N-VA en lijst dedecker hebben paars een pak meer gebroken dan VB.

Maar ja, droom maar verder.
Ooit wordt je wakker in de echte wereld

Ik denk dat jij binnenkort wakker zult worden in de echte wereld, wanneer het Vlaams Kartel toegevingen zal moeten doen om de Walen mee aan boord te krijgen. Geniet nu nog maar wat van je zege, nu het nog kan.

Tavek 11 juni 2007 12:52

Het VB is en blijft wat ze steeds was: dode massa

Kim 11 juni 2007 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dogbert (Bericht 2721210)
De Lijst Dedecker niet vergeten hé :-D

Ja, inderdaad. Proficiat trouwens, ik had nooit gedacht dat LDD de kiesdrempel zou halen! :-)

Citaat:

Mah de VB'ers hebben wel meer rare gedachtenkronkels. Dit is een overwinning voor verstandig rechts in Vlaanderen ... maar niet voor extreem rechts ;-)
Klopt.

Ive De Beckker 11 juni 2007 12:53

Ja, volgens ilfalco heeft VB paars gebroken terwijl ze zelf een zetel verloren.

Leg mij dat eens uit???

Ive De Beckker 11 juni 2007 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2721218)
Ja, inderdaad. Proficiat trouwens, ik had nooit gedacht dat LDD de kiesdrempel zou halen! :-)

Klopt.

Mooie avatar Kim.
Nu ja, wat weddenschappen kunnen doen he

Kim 11 juni 2007 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ive De Beckker (Bericht 2721223)
Mooie avatar Kim.
Nu ja, wat weddenschappen kunnen doen he

De avatar is slechts tijdelijk. Na vrijdag kan u weer volop genieten van een mooie Belgische driekleur... :-P

;)

Turkje 11 juni 2007 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 2721054)
U fantasie slaat op hol. Het VB heeft zichzelf gebroken ja.

Verhofstadt heeft ooit aangekondigd dat het succes van paars zal af te lezen zijn van de uitslag van het VB. Blijkbaar zijn beide echter onafhankelijk van elkaar :-P

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be