![]() |
het beste voor Vlaanderen?
1 een driepartijenregering in Vlaanderen: VLD-SPA-CD&V met een grote oppositie: Vlaams Belang (met in Wallonië de MR en cdH)
2 Elio als premier (in ruil voor splitsing van BHV) 3 Filip als koning en dan maar afwachten tot alles in mekaar stuikt en grote winst voor NVA en VB!:lol: |
Citaat:
CD&V-VLD-MR met in de oppositie SPA en met als premier Leterme die hopelijk zorgt voor meer bevoegdheden voor Vlaanderen en eens goed aan die geldkraan naar Wallonië prutst. |
Citaat:
|
Een Franstalige premier zou ook niet slecht zijn imo. Dan hoeven we hiervoor ook al geen prijs meer te betalen.
Met 40% van de burgers hebben ze ook nu en dan recht op het premierschap. |
Dat hebben ze niet, Ferre.
Ze hebben al veel meer Franstalige premiers gehad dan de Vlamingen en bovendien evenveel ministers ook al zijn zij maar met 40%. Het is trouwens ongehoord dat er iets moet betaald worden voor het premierschap en hoog tijd dat die bedenkelijke tactieken ophouden. |
Citaat:
Welke kandidaten waren er weer?: - Di Rupo de homo, de hypocriet(niet dat ik iets persoonlijks tegen homo's heb)? - Louis Michel die vroeger z'n positie als minister van buitenlandse zaken niet aankon? Heus, echt waar, Wallonië is zelfs al niet in staat om zichzelf te regeren hoe zou het dan België kunnen regeren? |
Deze vraag is irrelevant.
Een betere vraag is: wat is het beste voor élke burger van België. En dan vind ik me perfect in deze analyse. Citaat:
Vlaamse burgers bestaan. Maar enkel doen wat relevant is voor Vlaamse burgers is egoïstisch en getuigt van Walen-haat. Je moet je afvragen wat het beste is voor de Belgische burgers. Dán ben je niet volstrekt egoïstisch (en dus idioot) bezig. |
Citaat:
|
Citaat:
Het enigste waar ik tegen ben is dat Wallonië geen poging doet om er economisch beter voor te staan. De werkloosheidsgraad in Wallonië is een groot aanzien groter dan bij ons en ik vind persoonlijk dat er niet genoeg alternatieven worden gegeven. Het is onlangs bewezen dat iedere vlaming € 3 per dag aan Wallonië geeft. Ziet u ondertussen al veranderingen in Wallonië? Vind u dat zomaar normaal? Maar ik wil wel ter bevestiging zeggen dat ik geen walen-hater ben. |
Citaat:
Ik wil niet dat de Franstaligen ons blijvend verantwoordlijk stellen voor het opblazen van hun wensdroom van een Franstalig België. Omgekeerd vind ik dan ook dat we hen niet mogen gijzelen met onze tragedies. Ik kijk liever naar de toekomst. |
Citaat:
|
Het beste is de afschaffing van het cordon sanitair
Het cordon sanitair tegen het VB moet dringend afgeschaft worden het is gewoon regelrechte discriminatie en ondemocratische
Ze doen je geloven dat je in een democratie leeft maar niets is minder waar, Vlaanderen kiest voor het VB maar de andere partijen zorgen ervoor dat het VB nooit aan de macht kan komen. Het is ondemocratisch:-( |
Citaat:
|
Citaat:
De Vlaamse reflex wordt groter over de partijgrenzen heen. Klokkenluider zijn is niet altijd de meest dankbare rol, maar de klokken worden wel degelijk gehoord. |
Citaat:
|
Leterme die aan de geldtransfers naar Wallonie gaat sleutelen... Geen wonder dat die christen-democraten blijven hameren op het 'falend paars drugsbeleid'... Politieke analyses maken onder invloed van stimulerende middelen zou verboden moeten worden.
Dit is wat er zal gebeuren �* la limite: * splitsing BHV waar de Vlamingen voor gaan mogen betalen * aanpassing fiancieringswet (anders zit de federale staat zonder geld) * PS uit de regering (MR zal dit als een staatshervorming op zich beschouwen) BHV en financieringswet moet er sowieso komen, met andere woorden: er gaat niets gebeuren, en Leterme weet dat. Hij heeft gewoon de ongelooflijk hypocriete houding aangenomen om de zogenaamde Vlaamse eisen te gaan vertegenwoordigen. Hij weet net zo goed als u en ik dat dit kiezersbedrog is, we krijgen geen cadeautjes van de Walen. De enige manier om winst te halen op communautair vlak is door Belgie te spitsen, je kiezers zeggen dat je een staatshervorming erdoor gaat krijgen waarbij we de Walen dwingen tot toegeving is je reinste kiezersbedrog. Anyway, een ding staat vast: Leterme gaat weinig te zeggen hebben in de staatshervorming. Sp.a heeft de touwtjes in handen, als er een staashervorming komt, dan zal het eentje zijn die door sp.a is uitgetekend en goedgekeurd :) |
Citaat:
Je ziet van hier dat ze BHV gaan laten splitsen. Brussel laten besturen door de twee gemeenschappen. En dan nog eens een boel competenties zullen overdragen naar de gewesten/gemeenschappen, zonder compensatie. Ook al is dat goed voor Wallonië en voor Brussel. Dit krijgen ze nooit verkocht aan HUN kiezers. Als het premierschap het weegschaaltje in beweging zet ben ik al content. |
Citaat:
Verhofstadt wou het zelfs niet proberen, hij gaf gewoon wat de Franstaligen wilden voor zijn premierschap. Later als de Vlaamse eisen weer op tafel kwamen, zei hij dat dit niet kon zonder de Franstaligen iets substantieels te geven. |
Citaat:
Dus is het extrapoleren (dat is btw een rationele drogreden, maar ik kan niet verwachten van nationalisten dat ze aan 'rationele redeneringen' doen, natuurlijk) niet onzinnig. Maar wel niet noodzakelijk in deze situatie. U afvragen wat er enkel goed is voor 'uw volk' is absoluut belachelijk. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be