Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   Met een Vlaams Belang light programma ben ik ook al tevrede (https://forum.politics.be/showthread.php?t=91051)

duveltje382 11 juni 2007 13:35

Met een Vlaams Belang light programma ben ik ook al tevrede

Nu CD&V-NVA het voor het zeggen gaan hebben, gaat dit voor Vlaanderen een erg goede zaak zijn,zelfs als men een VB light programma uitvoert
Dus al bij al een goede zaak voor Vlaanderen,nu zeker omdat de PS in Wallonië dat tweede partij is geworden
De drie V gaan nu wel op de tafel komen ,VLAANDEREN ,VEILIGHEID VREEMDELINGEN
Ik ben eens benieuwd

Blackwidow 11 juni 2007 13:39

Ik vrees voor uw 3 V's, maar we zullen eerst eens afwachten wie een regering zal vormen. Ik denk dat het Paars zal blijven, alles zal afhangen van de goesting van Spa en VOORAL Groen! Paars groen is perfect mogelijk ofwel Paars & CD&V/NVA.
Dan pas zullen we zien of een Vlaanderen en Vreemdelingen nog op de tafel zullen liggen

duveltje382 11 juni 2007 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow (Bericht 2721424)
Ik vrees voor uw 3 V's, maar we zullen eerst eens afwachten wie een regering zal vormen. Ik denk dat het Paars zal blijven, alles zal afhangen van de goesting van Spa en VOORAL Groen! Paars groen is perfect mogelijk ofwel Paars & CD&V/NVA.
Dan pas zullen we zien of een Vlaanderen en Vreemdelingen nog op de tafel zullen liggen

Dat zou toch echt schande zijn moest paars(groen) aanblijven hé,natuurlijk zou dit voor de Walen zou dit vrij logisch zijn hé

Blackwidow 11 juni 2007 13:45

Maar Groen zal zich denk ik geen tweede keer laten verrassen (zoals de afstraffing van 2003 mede dankzij SPa toen). We shall see, het zal alvast spannend zijn (misschien zelfs herverkiezingen, dat is al lang geleden dat dat nog eens is voorgevallen, waarom niet?)

Sam 11 juni 2007 13:46

Het kopieerwerk van CD&V / NVA en LLD waren nodig om boze stemmen van paars af te pakken. Anders was een groot gedeelte rechtstreeks voor het Vlaams Belang geweest!

Nu nog maar es afwachten wat er van het VB-light programma in huis zal komen, persoonlijk ben ik tegen light... kankerverwerker op lange termijn (zie aspartaam)

Dogbert 11 juni 2007 14:16

Er zijn duidelijke verschillen in de programma's van Lijst Dedecker en het VB (God weet waar CD&V voor staat ... de macht denk ik :-P )

Ethisch links tegen ethisch conservatief is een belangrijke reden waarom wij wel kiezers van SP.a konden inpikken en het VB dit nooit zou kunnen. Economisch echt liberaal ipv populistisch (zie bepekerking in de tijd van werkloosheidsuitkeringen) daarom dat wij de donkerblauwe liberalen hebben ingepikt.

Er is duidelijk een bepaald extra publiek voor de Lijst Dedecker dat niet door het VB kan 'bediend' worden. Het zijn dus complementaire partijen en geen tegenstrevers.

Trouwens vanaf vandaag is het cordon doorbroken want een cordon is alle andere partijen en wij zij er radicaal tegen 8-) ... het VB niet happy?

ilfalco 11 juni 2007 14:18

LDD kopieerde overal wat zonder iets of wat te evrduidelijken en genoot vooral vand e massale emdiaandacht... omdat ze voortdurend op het Vb kapten ipv op paars.

Verhofstadthater 11 juni 2007 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2721416)
Nu CD&V-NVA het voor het zeggen gaan hebben, gaat dit voor Vlaanderen een erg goede zaak zijn,zelfs als men een VB light programma uitvoert
Dus al bij al een goede zaak voor Vlaanderen,nu zeker omdat de PS in Wallonië dat tweede partij is geworden
De drie V gaan nu wel op de tafel komen ,VLAANDEREN ,VEILIGHEID VREEMDELINGEN
Ik ben eens benieuwd

Daar geloof je nu toch zelf niets van, zeker?8O 8O 8O 8O

Kaal 11 juni 2007 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dogbert (Bericht 2721465)
Er is duidelijk een bepaald extra publiek voor de Lijst Dedecker dat niet door het VB kan 'bediend' worden. Het zijn dus complementaire partijen en geen tegenstrevers.

Ik weet het niet hoor. In 2004 haalde het Blok 4% meer dan gisteren. Waar zijn die mensen naartoe? Toch voor een groot deel bij jullie dacht ik. Die mensen verkiezen nu wel iets anders, maar ze hebben bewezen dat het Belang hen *kan* bedienen.

Kaal 11 juni 2007 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 2721471)
LDD kopieerde overal wat zonder iets of wat te evrduidelijken en genoot vooral vand e massale emdiaandacht... omdat ze voortdurend op het Vb kapten ipv op paars.

Zoals jullie verleden jaar veel meer op de N-VA kapten dan op de paarse partijen.

Kortaf 11 juni 2007 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow (Bericht 2721445)
herverkiezingen, dat is al lang geleden dat dat nog eens is voorgevallen, waarom niet?)

Uitgesloten. Door de niet-splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde kan men nu geen wettelijke verkiezingen meer houden.

manta 11 juni 2007 14:36

De uitslag spreekt voor zichzelf ... cd&v-nv-a , vb , ldd ...
Dat zijn de partijen die de kiezer wou zien ... Dat zijn de partijen die het nu zouden moeten (mogen) doen...
;-)

duveltje382 11 juni 2007 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater (Bericht 2721477)
Daar geloof je nu toch zelf niets van, zeker?8O 8O 8O 8O

Toch wel :oops:
:-P

Jéhan 11 juni 2007 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 2721471)

over kopieren moet het VB niet veel zeggen, voor hun ecologische standpunten had het destijds het programma van agalev integraal overgenomen, tot 'copyright agalev' toe...:lol:

Tars 11 juni 2007 15:12

ik vrees ook voro de 3 v's en van wat ik gehoord heb over cd&v/nv-a voor de verkiezingen was niet bepaald rechts, eerder centrum(links?). Ze wilden geen enkele associatie hebben met VB (uitspraken van leterme : over hoofddoeken ed ..). Leterme heeft zich hierdoor wel denk ik zeer geliefd gemaakt ook bij rechtse stemmers die .. GEEN rechtse regering krijgen.

Het wordt afwachten maar ik hoop dat we van dat paarse schandaal verlost zijn.

Dogbert 11 juni 2007 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaal (Bericht 2721495)
Ik weet het niet hoor. In 2004 haalde het Blok 4% meer dan gisteren. Waar zijn die mensen naartoe? Toch voor een groot deel bij jullie dacht ik. Die mensen verkiezen nu wel iets anders, maar ze hebben bewezen dat het Belang hen *kan* bedienen.

CD&V bijvoorbeeld werd ook als een Vlaams alternatief voorgesteld ... zal zeker wat VB'ers hebben gelokt.

De VLD en zelfs SP.a stemmen waren veel belangrijker voor ons. VLD verloor 6% en wij haalden 6.4% ... ons programma ligt ook veel dichter bij de gesloten VLD dan bij het VB.

Zou ik dan ook mogen vragen om niet zoals al heel de campagne op de rechtse medestanders te kappen maar het is interessanter het bijna doodgebloede linkse kamp helemaal af te maken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be