![]() |
ach de media & hun onafhankelijkheid
Rechts wint, links verliest…
11.06.2007 14.59u - Verkiezingen kunnen onverbiddelijk zijn. In 2003 werd Groen! weggestemd uit het parlement, deze keer is het de beurt aan Spirit. ‘Over en out’ voor het partijtje van Bert Anciaux en Geert Lambert. Die laatste probeerde vanachter zijn groene bril de mokerslag te minimaliseren met de verklaring dat ze het in de nationale stemtest lang niet slecht hadden gedaan. Tja. De ‘Stemtest’ van de VRT gewonnen, en de verkiezingen verloren. Pech gehad… Nog zo’n leuke. Guy Verhofstadt die in een laatste interview met de krant verklaart dat hij in Vlaanderen ‘de perceptie tegen heeft’. Maar “in Wallonië heb ik de steun van 80 % van de kiezers”. Tja. Zo werkt het natuurlijk niet in dit land. Pech gehad… De bewering van Verhofstadt zegt ook veel over het beleid dat hij al die jaren heeft gevoerd. En als uitsmijter hebben we nog een goeie gehoord. Bij onze vrienden van de VRT. De uitslagen stroomden binnen en het was al snel duidelijk waar het naartoe ging. Frank Vanhecke gaf een eerste, gevatte reactie: “Rechts wint, links verliest. Dat is de duidelijke conclusie van deze verkiezingen.” Een pijnlijke trend en Martine Tanghe werd niet bepaald vrolijk van die boodschap. “Rechts wint, links verliest, wordt gezegd. Maar klopt dat ook, Yvan?” Waarop Yvan De Vadder: “Inderdaad Martine. Ik vrees dat dit de trend is”. ‘Ik vrees het’. Yvan liet in zijn gekwetste hart kijken en was – voor een keer – ontwapenend eerlijk… Het was een leuk televisiemoment. |
Citaat:
|
Dit vat de denkwijze van onze staatsomroep mooi samen:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be