![]() |
Duitstalige verkozen in de Kamer
Waarschijnlijk voor het eerst in de geschiedenis heeft een Duitstalige een zetel in de Kamer behaald. De stiefkindjes van België hebben nog altijd geen eigen kieskring en zijn in de provincie Luik met te weinig om zetels te behalen, tenzij ze allemaal op dezelfde partij zouden stemmen. Ze hebben alleen één gegarandeerde gemeenschapssenator.
De MR heeft bij deze verkiezingen de jonge Kattrin Jadin op de tweede plaats van de Kamerlijst in Luik gezet. Jadin komt uit Eupen en is kabinetsmedewerker van Didier Reynders op Financiën. Een erg autonoom geluid hoeven we dus niet te verwachten, maar het is tenminste iets. Nu nog afwachten of deze Duitstalige ook Duits mag spreken in de Kamer, of dat het 'pour les germanophones la même chose' is. www.jadin.be |
Ik ben benieuwd
|
:cheer: Sehr gut!! Das habe ich gerne!
|
Mooi en heel mooi.
8-) |
Ik ben blij voor de Oostkantons!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Die Jadin is gewoon een exuus-truus. Daar valt niets van te verwachten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Onverwijld, zonder compensaties. :-P De Duitstaligen moeten vandaag gaan bedelen bij de Franstalige partijen om iemand op hun lijst te kunnen zetten. Zij zouden een eigen kiesarrondissement moeten hebben, waar ze met hun eigen Duitstalige partijen kunnen afkomen. Nu zijn de Duitstaligen nog aan handen en voeten gebonden aan de Franstalige partijen. En juffrouw Jadin is daar het beste voorbeeld van. |
Citaat:
lomeanor is overigens geen BUB'er, dus laat even uw nekharen terug naar beneden voor dat de opwinding u teveel wordt. |
Zeer goed, maar het zou nog beter zijn als ze gewoon terug bij Duitsland werden gevoegd. :)
|
Ik wist overigens niet dat de MR in het Duits nog altijd 'Partei für Freiheit und Fortschritt' heet. Men heeft dus indertijd geen naamsverandering doorgevoerd zoals bij de PVV en de PRL?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be