Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vraagje loon ministers (https://forum.politics.be/showthread.php?t=91062)

johan d 11 juni 2007 14:56

Vraagje loon ministers

Ik heb horen vertellen dat eens minister geweest, je je ganse leven verder dit loon blijft ontvangen. Ook al ben je maar 6 maanden minister geweest. Is dit zo?

dank u.

Mambo 11 juni 2007 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door johan d (Bericht 2721622)
Ik heb horen vertellen dat eens minister geweest, je je ganse leven verder dit loon blijft ontvangen. Ook al ben je maar 6 maanden minister geweest. Is dit zo?

dank u.

Ik heb me net hetzelfde afgevraagd. Maar ik meen dat er een bepaalde periode aan vast zat. 12 jaar of zo?
Maar wat met de wissel? Krijgen alle ministers van de vorige ploeg nu nog een paar jaar hun loon verder?
Dat wil ik ook eens graag weten dus.

Amon_Re 11 juni 2007 16:14

Wtf?

Percalion 11 juni 2007 21:55

Da's toch het eerste dat ik daarvan hoor.

manta 11 juni 2007 22:12

Bedoel je Minister van staat ???
mja , da's ook weer een geweldige uitvinding ....:-(

Sneta 11 juni 2007 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 2722759)
Bedoel je Minister van staat ???
mja , da's ook weer een geweldige uitvinding ....:-(

Minister van Staat is enkel een ere-titel waaraan geen enkele financiele vergoeding vasthangt.

daiwa 11 juni 2007 23:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sneta (Bericht 2722983)
Minister van Staat is enkel een ere-titel waaraan geen enkele financiele vergoeding vasthangt.

Toch wel hoor.
De staat draait op voor de begrafeniskosten van de minister.

Herr Flick 12 juni 2007 06:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 2721859)
Ik heb me net hetzelfde afgevraagd. Maar ik meen dat er een bepaalde periode aan vast zat. 12 jaar of zo?
Maar wat met de wissel? Krijgen alle ministers van de vorige ploeg nu nog een paar jaar hun loon verder?
Dat wil ik ook eens graag weten dus.

Zelf kamerleden worden nog een tijd voortbetaald dacht ik maar voor ministers is het zeker zo dat ze nog 3 jaar geloof ik hun pre trekken , ... ja ge zorgt eerst goed voor uzelf, en dan voor de rest he,... ;-)

Ik kan er een paar jaar naastzitten, maar ze trekken in elk geval dat is zeker... ge moet dus niet te veel compasie hebben met die die er nu naast pakken ...

AdrianHealey 12 juni 2007 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 2723235)
Zelf kamerleden worden nog een tijd voortbetaald dacht ik maar voor ministers is het zeker zo dat ze nog 3 jaar geloof ik hun pre trekken , ... ja ge zorgt eerst goed voor uzelf, en dan voor de rest he,... ;-)

Ik kan er een paar jaar naastzitten, maar ze trekken in elk geval dat is zeker... ge moet dus niet te veel compasie hebben met die die er nu naast pakken ...

Bron?

Raven 12 juni 2007 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 2723235)

Ik dacht dat het zo'n 5000 a 6000 euro in de maand is afhankelijk van de post, en ze een 2/3 hiervan behouden en dat voor jaren en jaren erna.

De hoge lonen worden verantwoord omdat zo'n minister uitgaves heeft omtrent dineetjes, de chauffeur, enzoverder.

Tegendradigaard 12 juni 2007 12:31

Chaudfontaine....

Kamerleden trekken nog wat verder hun pree geloof ik.
Van ministers weet ik het niet...

Maar wat zoals nu ? De regering doet de lopende zaken .... worden die nu nog voltijds betaald ?

Tegendradigaard 12 juni 2007 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 2724075)
Ik dacht dat het zo'n 5000 a 6000 euro in de maand is afhankelijk van de post, en ze een 2/3 hiervan behouden en dat voor jaren en jaren erna.

De hoge lonen worden verantwoord omdat zo'n minister uitgaves heeft omtrent dineetjes, de chauffeur, enzoverder.

Kan diene mens nie zelf meer rijden dan.... ?

Blackwidow 12 juni 2007 12:33

Ik meen me toch ook te herinneren bij het ontslag van Anciaux (jaaaren terug al bleitend) dat die toch nog lekker drie jaar verder werd betaald (zelfs bij EIGEN ONTSLAG). En iets later al bij een nieuwe partij.. En ik geloof dat ministers een veel zwaarder pensioen krijgen dan de 'gewone' burgers, daar zit precies geen plafond op. Dus eigenlijk mag men stellen dat hoe meer regeringen men heeft, hoe duurder het allemaal wordt.

johan d 12 juni 2007 12:57

ik vind dit wel vrij belangrijk, dus aub als je niet zeker weet, gelieve dan niet te reageren �* la "ik denk dat ze nog jaaaaren..." en dergelijke. Dank u

Gelieve uw bron te vermelden als je iets post

manta 12 juni 2007 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door johan d (Bericht 2724190)
ik vind dit wel vrij belangrijk, dus aub als je niet zeker weet, gelieve dan niet te reageren �* la "ik denk dat ze nog jaaaaren..." en dergelijke. Dank u

Gelieve uw bron te vermelden als je iets post

Amai hoe vriendelijk .... :evil:

Tegendradigaard 12 juni 2007 13:06

Aqua vital is de bron....

johan d 12 juni 2007 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 2724230)
Amai hoe vriendelijk .... :evil:

ja mss had ik het iets anders kunnen formuleren, maar als ik hier een beetje door het forum surf, lees ik toch nog wat anders hoor... wat natuurlijk geen excuus is.

Randa 12 juni 2007 17:22

als je op google "loon van ministers" intik krijg je verschillende websteks maar zover ik kon zien gaat hetallemaal over de nederlandse ministers, ik ga nog even verder zoeken

Randa 12 juni 2007 17:39

gevonden onder google "salaris van ministers"
170.000 euro bruto jaarlijks : 1.900 tot 7.500 euro volgens het soort ambt
dan 6400 euro onkosten, zoals,woonst enz
dannog wagen, chauffeur, voltijdse hulp thuis, enz.

over uittredingsvergoedingen staat er niets, maar ik denk dat we dat wel zullen lezen een van deze dagen

Chipie 12 juni 2007 18:53

Als arbeiders van VW Vorst met een loopbaan van een tiental jaren al een vertrekpremie van 150.000 € krijgen, dan zal het wel normaal zijn zeker dat onze ministers ook een vergoeding krijgen... ;-)

Hoeveel en hoelang dat is natuurlijk de vraag...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be