Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   Leterme maakt beloofde stevige vuist (https://forum.politics.be/showthread.php?t=91063)

reinaert68 11 juni 2007 14:56

Leterme maakt beloofde stevige vuist

Citaat:

Jo Vandeurzen is bij koning ontvangen
Citaat:

ma 11/06/07 - CD&V-voorzitter Jo Vandeurzen is rond 14.30 uur ontvangen bij de koning. Vanmiddag is ook het partijbureau van CD&V bijeen in de Wetstraat om de verkiezingsresultaten te bespreken.

Gisteren was de sfeer uitgelaten bij CD&V. De eclatante overwinning werd niet alleen in Brussel gevierd, maar ook in Roeselare en in Genk, de thuisbasis van voorzitter Jo Vandeurzen.

(PhotoNews)

Yves Leterme (foto) heeft nog steeds niet geslapen, maar vanmiddag gaat hij overleggen met zijn CD&V-collega's en hij blijft voorlopig gewoon de Vlaamse regering leiden.

"Ik heb veel nagedacht en zal dat nog doen. Ik ontmoet vandaag enkele mensen van mijn eigen partij en bekijk wat dossiers van de Vlaamse regering", houdt Leterme zich op de vlakte.

Op de vraag wie nu eigenlijk aan zet is, CD&V als grootste partij of de liberalen als grootste politieke familie, antwoordt Leterme al even ontwijkend.

"Dat moet je de koning vragen. Het is aan hem om initiatief te nemen, niet aan mij, maar het is evident dat men niet naast de grote vooruitgang van mijn kartel kan kijken."

Niet dus.

Turkje 11 juni 2007 15:01

? En waarom niet?

Als de liberalen zo graag drukken op het feit dat ze de grootste fractie zijn, laat ze maar doen. Een Waalse liberale premier (Louis Michel ?) heeft als voordeel dat de CD&V/N-VA veel dieper op het gaspedaal van de staatshervorming kan gaan staan. Als echter CD&V het totale initiatief naar zich toetrekt, en dan nog het premierschap opeist, dan kunnen de coalitiepartners natuurlijk eisen wat ze willen...

Het is imho dan ook nog veel te vroeg om nu al tactiek te be- of veroordelen. Let's wait and see.

reinaert68 11 juni 2007 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje (Bericht 2721653)
? En waarom niet?

Als de liberalen zo graag drukken op het feit dat ze de grootste fractie zijn, laat ze maar doen. Een Waalse liberale premier (Louis Michel ?) heeft als voordeel dat de CD&V/N-VA veel dieper op het gaspedaal van de staatshervorming kan gaan staan. Als echter CD&V het totale initiatief naar zich toetrekt, en dan nog het premierschap opeist, dan kunnen de coalitiepartners natuurlijk eisen wat ze willen...

Het is imho dan ook nog veel te vroeg om nu al tactiek te be- of veroordelen. Let's wait and see.

27% en 500.000 voorkeurstemmen en hij ging voor premier.

Hij krijgt nog veel meer en duwt nu de verantwoordelijkheid van zich af?

Turkje 11 juni 2007 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reinaert68 (Bericht 2721675)
27% en 500.000 voorkeurstemmen en hij ging voor premier.

Hij krijgt nog veel meer en duwt nu de verantwoordelijkheid van zich af?

Ik lees dan blijkbaar toch iets anders dan wat u leest.

Ik begrijp alleszins wel dat veel tsjevenkoppensnellers (hallo, liberalen !) hun kookput niet snel genoeg uit de blokhut kunnen halen...

reinaert68 11 juni 2007 15:40

Ik wil gewoon samen een goed, geloofwaardig en rechtvaardig bestuur. Da's toch niet moeilijk?

Turkje 11 juni 2007 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reinaert68 (Bericht 2721747)
Ik wil gewoon samen een goed, geloofwaardig en rechtvaardig bestuur. Da's toch niet moeilijk?

Dan kunt u gerust zijn: Paars II zal de lopende zaken waarnemen tot de nieuwe regering een feit is.

reinaert68 11 juni 2007 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje (Bericht 2721758)
Dan kunt u gerust zijn: Paars II zal de lopende zaken waarnemen tot de nieuwe regering een feit is.

Gaat de CD&V/NVA op zijn eentje regeren?

Griffin 11 juni 2007 16:10

Ze gaan goed hun best moeten doen voor die splitsing van BHV!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be