![]() |
Gezocht: nieuwe Sp.a-voorzitter
Wie moet de volgende voorzitter van Sp.a worden en waarom? Caroline Gennez wordt nu al gelanceerd, zonder inspraak van de leden: het dreigt dus alweer een formaliteit te worden. Wat zijn de alternatieven? Een comeback voor Stevaert? Eén van de topburgemeesters (Janssens, Termont)? Een oude krokodil (Louis Tobback, Willy Claes, Freddy Willockx)? Een gevestigde waarde (Vandenbroucke)? Een kneusje (Freya)? Een gretig veulen (Maya Detiège, Van Brempt)? Iemand die niemand verwacht (Tuybens, De Vits, de Van Velthovens)? Iemand die ik abusievelijk vergeten ben (?)? Of moet Vande Lanotte alsnog aanblijven?
|
Ik.
8-) |
Nee serieus, volgens mij is Vande Lanotte de enige figuur die post waardig. Ik zie ook niet in wat hij "verkeerd" zou gedaan hebben.
|
Ik denk dat voor de Sp.a, Janssens de beste oplossing zou zijn nu, tenzij er plots ergens een wonderkind opduikt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Antwerpen is wel iets anders dan Oostende eh, en zelfs die positie wordt niet gecombineerd. |
Dat ze hun plan trekken :-) oud genoeg wijs weet ik niet :-)
|
Citaat:
|
Steve S amai onze man wat alles gratis maakt,en wij maar betalen!
|
Saïd, waar zit ge?
Komt met uw lui gat van die Europese fauteuil, dude. :lol: Effe checke: ajnee, eurozeteltje brengt meer op dan partijvoorzitterskruk. Blijft dus maar zitten zeker? |
ronald Landuyt (of was het reagan8-) )
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Steve Stevaert zou een comeback kunnen maken.
|
Citaat:
|
Janssens of Stevaert ? Uitgerekend de twee die de sp zo grondig verkloot hebben?
Nee, laat Vande Lanotte het allemaal nog even overpeinzen. Misschien Gennez wat laten knoeien om dan opnieuw het podium op te stappen (met een diepe zucht, zoals zijn mentor) en terug naar de basics te gaan. |
Van Broeckhove
|
Elke sp.a-leider die nu komt zal een overgangsleider zijn. Misschien dat er na een paar jaartjes oppositie een nieuwe generatie opstaat.
Hoedanook zal de oppositiestrijd vooral in de kamer zelf worden gevoerd, en hangt dus zeer veel af van wie de fractieleider daar wordt. Ik vrees dat dit Freya zal worden, ondanks de halvering van haar stemmen in Oost-Vlaanderen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be