![]() |
Hoe komt dat toch?
Ik stel mij de vraag.
VB maakt 'amper' 19% uit van het kiespubliek maar toch scoort het VB in polls hier steeds rond de 50%. Vanwaar dit grote verschil? Waarom zijn hier zoveel VB'ers op het forum in vergelijking met de rest? |
Citaat:
|
Citaat:
Omdat VB ers veel meer politiek actief zijn dan de rest, ... dat is ook de hoofdreden, waarom ze de stemplicht niet willen afschaffen, doen ze dat, dan haalt de SP nog amper de kiesdrempel... |
Citaat:
|
Citaat:
De enige partij die significant zou winnen bij afschaffing stemplicht, is groen!. Voor elke andere partij zouden de marge's nagenoeg hetzelfde blijven. (Behalve hier en daar een halve procent/procent, die quasi integraal naar groen! gaat.) Dit natuurlijk onder voorbehoud van de methodologie, die zijn beperkingen heeft bij een dergelijk onderzoek. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik dacht thans ergens gelezen te hebben dat stemrecht vooral nadelig zou zijn voor het VB. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat is waar, en aangezien rechts nu toch groter is in België is het ook normaal dat er meer uitgesproken rechtsen op het forum zijn. Maar toch 50% VB-ers 8O |
Citaat:
|
Citaat:
Jij mag ze allemaal natellen :-D |
Stemrecht nadelig voor VB? Ik denk het net niet. Moest de regering hier 100% van overtuigd zijn, hadden ze er al lang stemplicht van gemaakt. De excuustruus 'VB-stemmen zijn foertstemmen' zou eens zeer misplaatst kunnen zijn. Nu zijn er veel mensen die zich geen bal interesseren in politiek, dan terechtkomen in het kotje en een bekende vlaming zien staan op de lijst : 'oh die ken ik, daar stem ik op'...tja....
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ah, dat was me zelfs niet eens opgevallen. Laat wel weinig speelruimte voor het middenveld natuurlijk. |
Citaat:
|
Citaat:
er is een tweede Rik De Saedeleer aan mij verloren gegaan.... LOL |
Citaat:
|
Citaat:
Als de stemplicht zou, ik zeg wel zou afgeschaft worden zoals dat in een democratie hoort te zijn, dan zouden de sossen en aanhangsels nog meer klop gekregen hebben, dus wordt niet afgeschaft en de oude Tobback heeft dit al tot vervelens toe gezegd, maar heeft nooit een zinnige uitleg kunnen geven waarom deze stemplicht dan wel moest behouden blijven! Misschien had Tobback niet de moed om te zeggen dat hij dan veel kiezers zou verliezen, maar dat zou een beetje ondemocratisch geklonken hebben!!! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be