Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   Hé rotlappen van linkiewinkies! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=91183)

Werkslaaf 12 juni 2007 21:20

Hé rotlappen van linkiewinkies!

De sossen hebben klop gekregen. Wie niet horen wil moeten voelen: egoisten die zich voordoen als menslievend gaan vroeg of laat op hun bek. Wat heb ik een leedvermaak! Dikke communisten!

van Maerlant 12 juni 2007 21:28

Meh, ik had liever de nep-liberalen zwaarder op hun bek zien gaan.

lombas 12 juni 2007 22:01

Links een nederlaag? Het Vlaams Belang heeft een nederlaag geleden.

Andy 12 juni 2007 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf
Hé rotlappen van linkiewinkies!

Ook ne goeien dag, mestkever.

Jaani_Dushman 12 juni 2007 22:56

De liberalen van SP.a hebben slaag gekregen, en ik heb er met volle teugen van genoten!! :-D
Na de fiscale amnestie, de liberalisering van de energiemarkt, het promoten van het privé pensioensparen, het verpatsen van De Post aan de Denen, het vrijmaken van het spoor voor privé maatschappijen, het Generatiepact, de "graaicultuur" van sociaal-democratische partijbonzen bij BIAC en de Nationale Bank, de Europese Grondwet, de belastingsverlagingen voor bedrijven, de IKEA-wet, enz... het de Vlaamse werkmens die liberale partij eens flink afgestraft.

evilbu 12 juni 2007 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2725835)
De liberalen van SP.a hebben slaag gekregen, en ik heb er met volle teugen van genoten!! :-D
Na de fiscale amnestie, de liberalisering van de energiemarkt, het promoten van het privé pensioensparen, het verpatsen van De Post aan de Denen, het vrijmaken van het spoor voor privé maatschappijen, het Generatiepact, de "graaicultuur" van sociaal-democratische partijbonzen bij BIAC en de Nationale Bank, de Europese Grondwet, de belastingsverlagingen voor bedrijven, de IKEA-wet, enz... het de Vlaamse werkmens die liberale partij eens flink afgestraft.

Maar wel ook vreemdelingstemrecht, en daar ben jij voor zeker?

Jaani_Dushman 12 juni 2007 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2725840)
Maar wel ook vreemdelingstemrecht, en daar ben jij voor zeker?

Ik ben geen voorstander van het vreemdelingenstemrecht.
Ik kan wel een aantal argumenten voor vreemdelingenstemrecht volgen, maar ik versta niet waarom die mensen de Belgische nationaliteit niet aanvragen. Ik heb als Vlaming ook geen andere keuze dan de Belgische nationaliteit te aanvaarden.
Maar zolang het beperkt blijft tot gemeenteraadsverkiezingen, zal ik er ook niet m'n slaap voor laten.

En een pluspuntje is natuurlijk, dat door het vreemdelingenstemrecht, Voerbelangen 4 jaar sneller doorgebroken is in Voeren. ;-)

StevenNr1 12 juni 2007 23:06

Mij lijkt vreemdelingenstemrecht gewoon logisch, meer participatie van de lokale bevolking, zeker gezien Europese burgers het al hadden.

lombas 12 juni 2007 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2725835)

Eigen volk eerst eh.

:-D

StevenNr1 12 juni 2007 23:07

Optie 2, het hele verkiezingsspel kan me weinig schelen

Jaani_Dushman 12 juni 2007 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 2725856)
Mij lijkt vreemdelingenstemrecht gewoon logisch, meer participatie van de lokale bevolking

Akkoord, maar waarom worden ze geen Belg?
Sinds de snelbelgwet, is er toch geen nood aan vreemdelingestemrecht?

Citaat:

zeker gezien Europese burgers het al hadden.

Volgens mij heeft een Roemeen evenveel of evenweinig recht op stemrecht als een Kroaat.
Ofwel geef je iedereen stemrecht, ofwel enkel de eigen burgers. Ik vind het laatste.

Jaani_Dushman 12 juni 2007 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2725858)
Eigen volk eerst eh.

Het volk eerst.

StevenNr1 12 juni 2007 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2725869)

Omdat ze misschien later een terugkeer op het oog hebben, of de band met hun thuisland willen behouden. Alleszins sluit dat in mijn ogen hun deelname aan het lokale politieke debat niet uit.
Citaat:

Ofwel geef je iedereen stemrecht, ofwel enkel de eigen burgers. Ik vind het laatste.
Ik vind 'burgers' een een beetje achterhaald concept, vandaar dat ik vind dat het lokaal zeker moet kunnen dat iedereen mee beslist. En voor mij moet er ook zoveel mogelijk lokaal beslist worden trouwens.

lombas 12 juni 2007 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2725870)
Het volk eerst.

Dus ook de Poolse kuisvrouwen en hun stem. En als er geen bezit is, heb ik toch een stem over de bananenplantages in Spanje, nee?

;-)

lombas 12 juni 2007 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2725869)

Wil jij Belg worden?

Jakkie.

Paulus 12 juni 2007 23:21

Citaat:

Mij lijkt vreemdelingenstemrecht gewoon logisch, meer participatie van de lokale bevolking, zeker gezien Europese burgers het al hadden.

Je kunt net zo goed een vakbondsbeleid laten stemmen door mensen die er geen lid willen van zijn.

Paulus.

lombas 12 juni 2007 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 2725886)
Je kunt net zo goed een vakbondsbeleid laten stemmen door mensen die er geen lid willen van zijn.

Paulus.

Een staat is een instituut van een geopolitiek monopolie, een vakbond is een voluntaristische samenwerking tussen vakwerkers.

Ik zie het verband niet.

Paulus 12 juni 2007 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 2725874)
Omdat ze misschien later een terugkeer op het oog hebben, of de band met hun thuisland willen behouden.

Nee, nee, dat zeker niet, want men heeft de mogelijkheid gecreëerd om er een dubbele nationalteit op na te houden.

Volgens mij vinden ze het een oneer. Want als je iets mooi's wat je kunt krijgen, weigert, heeft dat over het algemeen met afkeer en misprijzen te maken.

Paulus.

C uit W 12 juni 2007 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 2725513)
Meh, ik had liever de nep-liberalen zwaarder op hun bek zien gaan.

De Spa is toch zwaar verloren?

Paulus 12 juni 2007 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2725893)
Een staat is een instituut van een geopolitiek monopolie, een vakbond is een voluntaristische samenwerking tussen vakwerkers.

Ik zie het verband niet.

Het ging niet om een staat maar om een gemeente. Het stemrecht voor vreemdelingen sloeg op de gemeenteraadsverkiezingen, maar soit...

Mij lijkt het principe dat men lid moet zijn van de 'vereniging' om mee te mogen stemmen een zeer redelijk ding.

Zeker als het lidmaatschap je op een plaatje wordt aangeboden.

Pas op, ik begrijp de redenering wel. Men zegt in feite: "Waarom zouden zij niet samen mogen meebeslissen hoe groot de deuren en ramen moet zijn van het huis waar we straks samen moeten in gaan wonen...?"

Wel, omdat ze weigeren om als lid van dat gezin beschouwd te worden.

Dat lijkt mij een gegronde reden, om het stemrecht niet te geven.

Paulus.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be