![]() |
Politieke ambitie? ---> Een enquête!
---
Mercury |
Citaat:
Want het betaald goed & u moet er niets voor doen. Tenzij ...... plaatselijke oversten voor dat ene van dienst zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Het zijn toch allemaal seperatisten. |
Citaat:
En dan zijn er verschillende manieren om dit ambt te vervullen. Ofwel loopt men alle herbergen, pensenkermissen en markten af, waarbij men iedereen en nog wat trakteert. Dan is het duidelijk dat men weer te weinig verdient. Ofwel gaat men zich verdiepen in allerlei dossiers, waarbij men weer geen tijd heeft om dat geld op te doen... en de kans loopt de volgende keer niet meer herkozen te worden. De partijen stellen dat de zitpenningen van de raadsleden dienen als spaarpot voor hun herverkiezing. Zo zijn er in mijn naaste omgeving personen die € 5.000 en meer (zelfs het dubbel)hebben uitgegeven voor hun (her)verkiezing als gemeenteraadslid. De bonus is natuurlijk de vergoeding op de mandaten in allerlei intercommunales,... En daarvoor wordt verwoed gevochten binnen de coalities. Zo heb ik gehoord dat (indertijd) De Donnea de kampioen was van het aantal mandaten in intercommunales. Op die dingen heeft de kiezer helemaal geen zicht. |
Voor alle volledigheid moet ik er aan toevoegen dat er een vermogenslijst bestaat die alle mandaten vermeldt van de politici. Indien hiervan een meer actuele lijst bestaat dan zou ik die graag willen hebben.
Lijst vermogensaangifte mandatarissen gepubliceerd vrijdag 12 augustus 2005 | Bron: belga , http://www.standaard.be/Artikel/deta...K4H1S68&Snel=1 BRUSSEL - Het Staatsblad publiceert vandaag de lijst met de namen van de mandatarissen die hun vermogensaangifte moesten indienen bij het Rekenhof. De lijst is 943 bladzijden lang. Meer dan 7.200 mandatarissen gaven hun vermogen aan. Het Staatsblad publiceert ook een lijst van ongeveer 500 mandatarissen die geen vermogensaangifte deden. Op de lijst van mandatarissen die hun aangifte niet deden, staan onder meer PS-senator Jean-Marie Happart, CD&V'er Joachim Coens, Vlaams Belanger Karim Van Overmeire, CD&V-burgemeester van Gooik Michel Doomst en Graaf Raoul d'Udecem-d'Acoz, de oom van Prinses Mathilde. De mandatarissen die geen vermogensaangifte of mandatenlijst hebben ingediend, kunnen door de procureur vervolgd worden. Bij een veroordeling riskeert een mandataris een boete van 100 tot 1.000 euro. In een reactie liet Vlaams Belang weten, dat in het geval van senator en Vlaams parlementslid Van Overmeire het om een ,,louter materiële vergissing'' gaat die zo snel mogelijk zal worden rechtgezet. Sinds 1 januari 2005 moeten alle openbare mandatarissen - ministers, parlementsleden, schepenen, burgemeesters, voorzitters van OCMW's, leden van provinciebesturen - en hoge ambtenaren hun vermogensaangifte indienden bij het Rekenhof. Die aangifte moet het toelaten om na te gaan of iemand zich bij het uitoefenen van een mandaat persoonlijk verrijkt heeft. Om belangenvermenging tegen te gaan moesten mandatarissen ook een lijst met hun mandaten, ambten en beroepen indienen. Aanvankelijk moesten de mandatarissen alles bij het Rekenhof indienen voor 1 april, maar omdat toen de helft van de betrokkenen dat nog niet had gedaan, werd de termijn verlengd tot 30 juni. Belgisch Staatsblad – vrijdag 12 augustus 2005 - Mandaten en vermogensaangifte http://www.ejustice.just.fgov.be/mopdf/2005/08/12_1.pdf |
Citaat:
|
Neen,
Maar Dictator voor het leven, zou ik wel zien zitten , ... ;-) |
Minister van Binnenlandse Zaken met verstrekkende macht en uitgebreide volmachten. 't Zou wel tof zijn.
|
Citaat:
En waar staat de betrekking open? De VN of zoiets! |
Hangt ervan af wat u onder politiek ambt bedoelt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ocmw-raadslid.
|
Neen, ik zie mij niet direct in staat om mensen te overtuigen om op mij te stemmen, zoiets is onverenigbaar met mijn karakter.
|
Citaat:
|
Never, past nie bij mijn karakter. Nooit kunnen gatlikken, liever klop krijgen. En nu ben ik te oud om te beginnen.
|
Citaat:
Is het dan een ongeschreven wet dat je moet gatlekken om aan stemmen te geraken? Je kunt ook gewoon aantonen dat je goed werk levert en je gehele ambtstermijn transparant zijn over de dingen die je al dan niet doet, dus zeker niet alleen enkele maanden voor de verkiezingsdag. --- Mercury |
Citaat:
|
Citaat:
En ja, ik wil Zot Bertje zijn mandaat wel overnemen, op reis gaan en geld van andere over de balk smijten kan ik immers ook gemakkelijk. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be