Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   VRT heeft groot gelijk (https://forum.politics.be/showthread.php?t=91248)

DaBlacky 13 juni 2007 22:11

VRT heeft groot gelijk

Ben Krabbé is hier zwaar over gegaan. Voor mij is dit simpelweg
kindermishandeling.

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF13062007_089

AdrianHealey 13 juni 2007 22:16

Eerst bewijzen dat Ben Crabbé dat heeft gedaan.

En nee, dat is geen kindermishandeling. Dat is onheus en getuigt van enorme slechte smaak, maar geen kindermishandeling.

DaBlacky 13 juni 2007 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2728228)
Eerst bewijzen dat Ben Crabbé dat heeft gedaan.

En nee, dat is geen kindermishandeling. Dat is onheus en getuigt van enorme slechte smaak, maar geen kindermishandeling.

Opzettelijk pesten noem ik (psychologische) mishandeling.

Ben Krabbé is de CEO van deMENSEN. Het is dus zijn eindverantwoordelijkheid.

C uit W 13 juni 2007 22:41

Ik vind het niet zo heel erg 'erg', maar wel smaakloos en lomp.
Niet doen dus.

Zeno! 13 juni 2007 23:14

Niet leuk om naar te kijken en allesbehalve 'goed gevonden'.

Starkan 13 juni 2007 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky (Bericht 2728220)
kindermishandeling.

De foto's van Jill Greenberg waarop dit filmpje geïnspireerd is vind ik daarentegen grandioos :-)

Savatage 13 juni 2007 23:31

T'is vrij smaakloos en mss een beetje provocerend, maar ik vind het geen kindermishandeling. (kinder)mishandeling is nog wel een paar graden erger als deze video's.

DaBlacky 14 juni 2007 07:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 2728350)
T'is vrij smaakloos en mss een beetje provocerend, maar ik vind het geen kindermishandeling. (kinder)mishandeling is nog wel een paar graden erger als deze video's.

OK, kindermishandeling is overdreven. Maar ik vind het er wel naar neigen. Is zoals een moeder die haar kind pest door speelgoed af te pakken omdat het flaporen heeft of een onecht kind is of dergelijk. Alleen is het hier eigenlijk nog een graad erger. Hier wordt het puur om winstbejag gedaan, zonder emotie.

La Chunga 14 juni 2007 09:28

Ben Crabsalade zijn gezicht op het scherm is op zich al mishandeling en niet alleen van kinderen.

Griffin 14 juni 2007 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga (Bericht 2728705)
Ben Crabsalade zijn gezicht op het scherm is op zich al mishandeling en niet alleen van kinderen.

Een hele Zomer 2007 lang!

Patriot! 14 juni 2007 09:57

Wansmakelijk, inderdaad.

Griffin 14 juni 2007 10:00

Tijd om de supernanny op Ben af te sturen!

exodus 14 juni 2007 10:01

Het is smakeloos en nutteloos, prostitutie van de emoties van het kind.

Jazeker 14 juni 2007 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky (Bericht 2728584)
Hier wordt het puur om winstbejag gedaan, zonder emotie.

Ik weet dat KBC (toen nog CERA) Ben ooit inhuurde voor een paar interne promotiefilmpjes. Die man bleek een geldwolf pur sang. Veel was nooit genoeg en nog meer vaak ook niet. Dus ik verschiet hier eerlijk gezegd niet echt van.

Lincoln 14 juni 2007 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky (Bericht 2728220)
kindermishandeling.

Ben Krabbé is nen vette smeerlap en krijgt van mij nen vette nul op zijn kont ,wat opzich weer bewijst van wansmakelijkheid en smeerlapperij van de media,.:evil: :evil: :evil:

Lincoln 14 juni 2007 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starkan (Bericht 2728338)
De foto's van Jill Greenberg waarop dit filmpje geïnspireerd is vind ik daarentegen grandioos :-)

Hoe diene kunstenaar of whatever dat klaar gekregen heeft om die "arme" zieltjes tot huilen bracht is mij een raadsel , kortom voor mij blijft dat smeerlapperij met de puntjes op de "i" , en als ik diene "wie-of-wat-het-ook-is" te pakken krijg dan zal hij voor de rest van zijn leven huilen dat zijn moeder hem op deze wereld bracht!!!:evil: :evil: :evil:

Uh-Huh 14 juni 2007 12:13

Ik cheb et u toch gezegkd, Abdullah: dieje vent moet wort opgechang met touwtje! :evil:

Starkan 14 juni 2007 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 2728908)
Hoe diene kunstenaar of whatever dat klaar gekregen heeft om die "arme" zieltjes tot huilen bracht is mij een raadsel , kortom voor mij blijft dat smeerlapperij met de puntjes op de "i" , en als ik diene "wie-of-wat-het-ook-is" te pakken krijg dan zal hij voor de rest van zijn leven huilen dat zijn moeder hem op deze wereld bracht!!!:evil: :evil: :evil:

Die kunstenares gaf die kinders een lolly en nam die toen af.
Dit was voor de kunst. Staat volgens mij net iets hoger dan platte commerce. Controversieel was het alleszins. Maar de foto's zijn er ook naar.
Als het een troost zou zijn, ze werd in de VS bijna publiek gelyncht..

Griffin 15 juni 2007 13:32

niet iedereen is het daarmee eens trouwens:

Citaat:

NEW YORK - De VRT mag ze dan wel geweigerd hebben, maar de veelbesproken trailers voor het spelprogamma Blokken zijn ondertussen wel in de prijzen gevallen. Op een festival in New York sleepten ze de zilveren World Promax Award in de wacht.
De spots werden gemaakt door het productiehuis deMENSEN. In de drie filmpjes zie je peuters die braaf aan het spelen zijn met een stel blokken. Plots worden die blokjes ruw weggegrist. De geschrokken kinderen kijken even angstig om zich heen — de onderlipjes beginnen al te trillen — en zetten het dan op een hartverscheurend huilen. ‘’t is geen leven zonder Blokken’, meldt de tekst die in beeld schuift droogjes.

Best wel grappig, dacht de jury van de het prestigieuze Promax/BDA-festival in New York. Het peuterleed van deMENSEN was dan ook meteen goed voor de zilveren award. Promax (marketing) en BDA (design) zijn twee topprijzen in televisieland.

Maar, award of niet, de spotjes haalden het scherm dus niet. Ze werden te hard en confronterend bevonden voor een familieprogramma als Blokken.

De spots werden gedraaid in de crèche van de VRT. De drie peuters, Florentin, Louis en Noha, zijn kinderen van televisiemakers. deMENSEN laat weten dat de Chinese vrijwilligers na de opnames meteen hun blokken terugkregen, ‘met een dikke knuffel erbovenop’. Dan lijkt het al een pak minder erg, niet?

DaBlacky 15 juni 2007 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2732086)
niet iedereen is het daarmee eens trouwens:

Een pak minder erg? Dit is opzettelijk verwarring zaaien bij de kinderen en niet bepaald bevorderlijk voor hun psychisch welzijn.

conclusie van de peuter: Gewoon spelen wordt bestraft en huilen wordt beloond. Rare opvoeding...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be