![]() |
Dwangsom van 5.000 euro telkens pastoor 's ochtends klokken luidt
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Onze Nederlandse vrienden zijn vlijtig in het navlooien en vinden van problemen : de geluiden van diverse religies ! Het is om joods van te worden
(in Antwerpen dan toch, nog nooit van geluidsproductie bij Synagogen gehoord). Nu vind ik 7h15 's morgens niet bepaald "te" vroeg, maar ja de kerklok kan wel "te" luid zijn. In Rotterdam kan men allicht de muezzin ervan overtuigen zijn geluidsinstallatie zachter te zetten.. De vraag is wat indien ook Bhoeddisten, Sikhs, Hindoes enz.. via klokken, gongs en gezangen met grote frequentie hun belijdenis moeten uitdragen.. Nu hoeven we ons niet op de borst te slaan als zijnde het summum aan "verdraagzamen" - Ook in Algerije staan er nog fraaie kathedralen die met klokkengelui de gelovige katholieken uitnodigen, ook in Istambul en Kaîro in de Palestijnse gebieden enz.; zijn er christelijke kerken en kunnen geloofsgenoten hun godsdienst beleven.... Is alles dus "op zijn best in de beste der werelden" - spijtig genoeg niet : religieuze minderheden worden overal met de nek bekeken en dikwijls gewelddadig aangevallen. De kwestie is om dergelijke fundamentalistische onverdraagzamen op hun vergissing te wijzen. Via respondo estas erara ! |
What's the problem? Elke werk-dag, dus opstaan mensen, er moet toch gewerkt worden. ;)
Ik woon vlak naast de kerk. Ik hoor zelfs het klokgelui niet, door de gewenning. |
Citaat:
|
Zolang ze ni over mijn klokkespel zeuren is't goe ...8-)
|
Wie was er het eerst, De klok of de buren?
|
Citaat:
Dat is zoals stadsmensen die op het platteland gaan wonen en dan de politie erbij halen omdat de haan van de buren 's ochtends kraait. Die klok was er voor de buren, en het ritueel maakt bovendien deel uit van onze cultuur. Ik vind het een echte schande dat het gerecht hier op ingaat. |
Kerken platbranden of er fuifzalen van maken. Tijd om af te rekenen met die middeleeuwse "religies" die verantwoordelijk zijn voor alle miserie en conflicten op deze wereld.
Neh. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Klokgelui verbieden, overal. Ongeveer 10 % van de actieve bevolking werkt 's nachts.
|
Citaat:
2. oooooh supergoedkope bouwgrond 3. protestcommitees |
Citaat:
Mening die ik volledig deel. Ze gaan er wonen goed wetende dat het zo goedkoop is omwille van de luchthaven en dan achteraf komen ze klagen.:roll: |
Citaat:
|
Citaat:
Een aantal jaar geleden had hij zelfs een protestcomité opgericht tegen de overlast veroorzaakt door de protestcomités. :-P Hij had daar zelfs nog vrij veel succes mee. 8-) |
Citaat:
En kerken zijn prachtige gebouwen. Ze platbranden is zoiets als het opblazen van die eeuwenoude boedha beelden door de taliban. Atheïsme kan blijkbaar ook extremistisch zijn. En voor alle duidelijkheid, ik ben zelf agnost dus ik spreek hier niet vanuit mijn gekwetste katholieke zieltje. |
Citaat:
Als ze naast uw deur, een nachtkroeg opendoen, of een hoop religieuze freaks hun intrek nemen, en overlast bezorgen met klokken of minaretten, dan ben jij in je gelijk... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be