Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   score VB en BUB in Wallonie... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=91279)

Tegendradigaard 14 juni 2007 13:47

score VB en BUB in Wallonie...

Allebei halen ze 0.1 % volgens de grafiek van de VRt....

Miljaarde zelfs aan Waalse kant scoort de roep naar seperatisme even hoog als de roep naar unionisme.....

stropdrager 14 juni 2007 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard (Bericht 2729413)

Miljaarde zelfs aan Waalse kant scoort de roep naar seperatisme even hoog als de roep naar unionisme.....

Eindelijk is de doorbraak een feit, de flaminganten zijn nu definitief verslagen.

duveltje382 14 juni 2007 13:59

Ik hoop voor jullie dat Hans nu maar niet in een depressie geraakt hé,tis op jullie's verantwoordelijkheid
Geeft niet Hans in Vlaanderen had je 0.4% van de stemmen,maar daar had je VRT wel vol mee hé

Gun 14 juni 2007 14:15

Citaat:

Pas op! Het VB kwam enkel op in Waals Brabant ... Hans en zijn cornuiten waren ook elders verkiesbaar (alvast zeker in Namen-Namur).

Patriot! 14 juni 2007 14:15

Ik ben unitarist en geen lid van BUB. Ik maak dus ook geen deel uit van de 0,13 procent BUBstemmers, maar ik ben toch Belgicist pur sang. Hoe verklaar je dat ;)

Kaal 14 juni 2007 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2729510)
Hoe verklaar je dat ;)

Tja ik was ooit een belgicist pur sang. Iemand in de stijl van Kim, die zich dus bekommert om de twee gemeenschappen.

Nu ben ik een volbloed separatist. Het kan niet snel genoeg gebeuren. Hoe verklaar je dat?

O ja en ik ben GEEN lid van het VB en ook niet van de N-VA ...:twisted: (knipoog aan jazeker)

Jazeker 14 juni 2007 14:22

Citaat:

Ik ben unitarist en geen lid van BUB. Ik maak dus ook geen deel uit van de 0,13 procent BUBstemmers, maar ik ben toch Belgicist pur sang. Hoe verklaar je dat ;)

Nu komt er vast wel iemand zeggen dat ie Vlaams-nationalist is en toch geen lid van het VB en er ook niet voor stemde...

Tegendradigaard 14 juni 2007 14:22

Citaat:

Ik ben unitarist en geen lid van BUB. Ik maak dus ook geen deel uit van de 0,13 procent BUBstemmers, maar ik ben toch Belgicist pur sang. Hoe verklaar je dat

Hoe verklaar je dat je op een seperatistische partij hebt gestemd..... ????

Dat kan ik niet. Dat moet een psychiater doen.....

LOL....

Gun 14 juni 2007 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2729530)
Nu komt er vast wel iemand zeggen dat ie Vlaams-nationalist is en toch geen lid van het VB en er ook niet voor stemde...

Ik ben een separatist, een Vlaams nationalist maar geen VB-stemmer, trouwens nog nooit op het VB gestemd. Hoe verklaar je dat?

Patriot! 14 juni 2007 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2729530)

En dan? Ik meet de sympathie voor belgicisme of flamingantisme niet af aan de electorale steun voor BUB/Unie/BEB/EDB en andere kabouters enerzijds en VB/NVA anderzijds.

Jaani_Dushman 14 juni 2007 23:42

Citaat:

De BUB haalt in Waals-Brabant 791 stemmen. Het VB haalt er in die provincie echter 1.367.

:rofl:

http://verkiezingen2007.belgium.be/n..._tab_e506.html

evilbu 14 juni 2007 23:48

Citaat:

Heb je nog altijd het paswoord van "Hans"1 zijn account?:lol:
Citaat:

De BUB haalt in Waals-Brabant 791 stemmen. Het VB haalt er in die provincie echter 1.367.
Zijn dat vooral Vlamingen? Of zijn dat echt Walen die denken dat VB voor hen iets kan doen?
Ik snap het niet, waarom stemmen die daarvoor, je weet dat er geen zetel van komt.

Jaani_Dushman 14 juni 2007 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2731043)
Zijn dat vooral Vlamingen? Of zijn dat echt Walen die denken dat VB voor hen iets kan doen?
Ik snap het niet, waarom stemmen die daarvoor, je weet dat er geen zetel van komt.

Er zijn in Brussel ook Franstaligen die voor het VB stemmen, omwille van hun migranten- en veiligehidsstandpunten.

Vergeet ook niet dat Waals-Brabant de meest rechtse provincie van België is.

evilbu 14 juni 2007 23:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2731047)
Er zijn in Brussel ook Franstaligen die voor het VB stemmen, omwille van hun migranten- en veiligehidsstandpunten.

Vergeet ook niet dat Waals-Brabant de meest rechtse provincie van België is.

Hmm, dat zegt toch iets, ofwel over de onwetendheid van die kiezers, ofwel over de problemen.
Maar eh... ik weet dat jij en Pelgrim graag doen alsof heel Vlaanderen met Brussel verbonden is, en Wallonië niet, maar volgens mij kan je ook Waalsbrabant tot de Brusselse periferie rekenen hoor.
Soit, offtopic beetje.

Jaani_Dushman 15 juni 2007 00:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2731054)
Hmm, dat zegt toch iets, ofwel over de onwetendheid van die kiezers, ofwel over de problemen.
Maar eh... ik weet dat jij en Pelgrim graag doen alsof heel Vlaanderen met Brussel verbonden is, en Wallonië niet, maar volgens mij kan je ook Waalsbrabant tot de Brusselse periferie rekenen hoor.
Soit, offtopic beetje.

Een gemeente zoals Waterloo zou je eventueel nog bij de Brusselse periferie kunnen rekenen. Maar wanneer tot de feitelijke agglomeratie van Brussel (valt perfect objectief te bepalen) twee Waals-Brabantse gemeenten behoren (Waterloo en Eigenbrakel), heb je daarnaast 15 Vlaams-Brabantse gemeenten (Wemmel,Grimbergen, Vilvoorde, Machelen, Zaventem, Wezembeek-Oppem, Kraainem, Tervuren, Sint-Genesius-Rode, Linkebeek, Drogenbos, Beersel, Halle, Sint-Pieters-Leeuw en Dilbeek).

De link Vlaams-Brabant - Brussel, lijkt me toch nog iets hechter, dan de link Waals-Brabant - Brussel.

Tegendradigaard 15 juni 2007 07:19

Uitgeweken Vlamingen he.... hoogstwaarschijnlijk al volledig geïntegreerd in hun nieuwe thuisland zoals het hoort.....

Knuppel 15 juni 2007 07:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2729731)
En dan? Ik meet de sympathie voor belgicisme of flamingantisme niet af aan de electorale steun voor BUB/Unie/BEB/EDB en andere kabouters enerzijds en VB/NVA anderzijds.

Het is duidelijk waar jouw sympathie naartoe gaat, hoor Patriot....

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Het publiek zal zéér Belgisch zijn
* Daniel BACQUELAINE (MR)
* Robert COLLIGNON (PS)
* Jean-Michel JAVAUX (Ecolo)
* Mathieu GROSCH (CSP-CDH)
* Melchior WATHELET (CDH)
* Hans VAN DE CAUTER (BUB)
* Paul-Henri GENDEBIEN (RWF)
* Léon-Pierre CASIER (B PLUS)
*Guido FONTEYN (journaliste et chroniqueur)journalist en kroniekschrijver
* Francis BALACE (professor recente geschiedenis aan de ULG
*Moderator : Jocelyne LEROY (RTBF)

Citaat:

Vandaag een drie pagina's lang interview met BUB-voorzitter Hans Van de Cauter, Ludo Dierickx (BPlus) en Rosalie de Mérode (Pro Belgica). Een schitterend en overtuigend artikel dat heel wat mensen eindelijk zal doen inzien dat de BUB dé toekomst voor ons Volk is!
Aan één ding twijfel ik allang niet meer: BUB zit niet aan haar plafond, en bij een van de volgende verkiezingen zou de heersende klasse wel eens raar kunnen opkijken als er plots weer Belgen in hun geliefde, overbodige parlementen zitten... BELGIË UNITAIR

Citaat:

De VLD zal nog voor verrassingen zorgen bij de verkiezingen, wees daar maar zeker van. http://forum.politics.be/showthread....=1#post2423791

Citaat:

De liberale partij, een partij van 160 jaar oud, is écht wel wat sterker dan een omhooggevallen stuk judocoach hoor. http://forum.politics.be/showthread.php?p=2688727#post2688727

La Chunga 15 juni 2007 08:31

Citaat:

Uit het Open VLD-programma ...

"Concreet betekent dit dat Vlaanderen de bevoegdheden krijgt over het volledige socio-economische beleid. Het arbeidsmarktbeleid, het economisch beleid, wetenschapsbeleid, maar ook het gezondheids –en huisvestingsbeleid worden het best overgeheveld naar het niveau van de deelstaten."

"Daarnaast pleit Open Vld voor meer financiële autonomie en daarmee gepaard meer financiële verantwoordelijkheid."

Bron: http://www.openvld.be/page?&orl=1&ss...pge=4&sare=161

Onderschrijf je deze programmapunten, Patriot?

evilbu 15 juni 2007 11:19

Citaat:

Het publiek zal zéér Belgisch zijn
* Daniel BACQUELAINE (MR)
* Robert COLLIGNON (PS)
* Jean-Michel JAVAUX (Ecolo)
* Mathieu GROSCH (CSP-CDH)
* Melchior WATHELET (CDH)
* Hans VAN DE CAUTER (BUB)

* Paul-Henri GENDEBIEN (RWF)

Gendebien? Zeer Belgisch ja....:roll:

Hans1 15 juni 2007 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2729731)

Het is niet omdat je met veel bent of "veel" stemmen haalt, dat je automatisch gelijk hebt. De beste ideeën worden soms gedragen door de kleinste minderheid.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be