Groentje-18 |
14 juni 2007 21:14 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasdm
(Bericht 2730563)
'k Vond dat ook een behoorlijk goed argument ;)
Men kan zich natuurlijk ook afvragen wat de kans is dat er werkelijk klimaatverandering is. Als dat 50% kans is, dan zullen de meesten er wel mee akkoord gaan om iets te doen aan de uitstoot.
Als het slechts 1% kans is, zullen al heel wat mensen van mening zijn dat je het risico kan nemen, en gewoon niets doen.
|
Het beste argument dat denk ik iedere wetenschapper en ecologist al langer gebruikt, vooral op het moment dat de klimaatverandering wetenschappelijk nog een stuk minder zeker was dan heden ten dage.
Het toffe is, dat hij het op een zeer heldere en zuivere manier uitlegt en de feiten weet weer te geven zoals ze zijn. De onverbloemde waarheid. Voor zij die de wetenschappelijke feiten te onovertuigend vinden of er te weinig van op de hoogte zijn om er een gefundeerde mening over te vellen en daarom wantrouwen tegen het establishment koesteren, moet dit een duidelijke opsteker zijn.
Doet me aan het moment in Al Gore's film denken waarin je een balans zag, met aan één kant enkele goudstaven die symbool stonden voor het geld. En aan de andere kant de Aarde ... Het gaf me een brok in de keel, zo angstaanjagend en gruwelijk. En op een manier grappig, omdat je er niet bij kan dat mensen zelfs nog maar overwegen voor het goud te kiezen. :?
|