Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Rap = 'Dirty Kuffar', ofwel 'smerige ongelovige'. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=9133)

Gert 10 februari 2004 17:36

-

'Dirty Kuffar'

Het is een hit onder moslimjongeren in Engeland. 'Dirty Kuffar', ofwel 'smerige ongelovige'. Het rapnummer wordt via internet verspreid en roept op tot een heilige oorlog tegen vijanden van de islam. Een gesprek met de verspreider van de video, Mohammed al-Massari.

• 10 februari 2004 - Vanavond in NOVA/Den Haag Vandaag

Maandag t/m vrijdag: 22.20 - 23.00 uur, Nederland 3

Herhaling: na middernacht.

Bekijk alvast Dirty Kuffar (21 Mb) - Breedband Real Player-versie.

The video you are about to watch is a rap video designed to inspire people to take up jihad against the West. Posted on a radical Islamic website based out of the United Kingdom, the video is undeniably entertaining, as professionally produced as any video you might see on MTV. Consider the irony: radical fundamentalism, sworn to destroy Western culture and beliefs, uses that culture to market its hate. Paralleling the same deception, the Islamic organization that produced and marketed this video claims to be an Islamic "human rights" group but in reality is a group sworn to support the killing of Jews, Christians and moderate Muslims.

©2004. The Investigative Project

-

Mustapha 10 februari 2004 18:48

Het heeft me niet geinspireerd om deel te nemen aan de jihad.

Het is een aaneenkoppeling van tientallen BESTAANDE beeldfragmenten, foto's, etc...

Niks spectaculairs dus.

Het getuigt toch van integratie niet? :wink:
Moslimjongeren die zich storten in de rapperswereld en die bovendien de artistieke toer opgaan nl de muziekwereld :wink:

Een brahim die zingt is geen probleem, een [vul in] met wat provocerende muziek is plots wel een probleem.

Rudy Van Nespen 10 februari 2004 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha

Het is een aaneenkoppeling van tientallen BESTAANDE beeldfragmenten, foto's, etc...

Niks spectaculairs dus.

Moslimjongeren die zich storten in de rapperswereld en die bovendien de artistieke toer opgaan nl de muziekwereld :wink:

Een brahim die zingt is geen probleem, een [vul in] met wat provocerende muziek is plots wel een probleem.

Maar jij zou wel de eerste zijn om racist te roepen, moest een kristelijke groep oproepen tot een zoveelste kruistocht, hé!
Niet hypocriet zijn, hé!

Kim 10 februari 2004 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha

Niks spectaculairs dus.

Maar jij zou wel de eerste zijn om racist te roepen, moest een kristelijke groep oproepen tot een zoveelste kruistocht, hé!
Niet hypocriet zijn, hé!

Ja, dat is typisch...

Ik mag niks racistisch zeggen, maar een moslim mag mij wel uitmaken voor blanke hoer. :roll:

Kim 10 februari 2004 19:01

't voorbeeld past misschien niet in deze context, maar het toont wel aan dat het respect niet van beide kanten komt.

Het Skill Effect 10 februari 2004 20:42

Gelijkaardige topic bestaat al.

Er zijn al meerdere malen confrontaties uitgelokt met rapmuziek.
bijvoorbeeld met NWA en Ice T, maar ook al daarvoor!

Nu hebben we alweer een nummer voor het lijstje! :wink:

Gert 13 februari 2004 21:09

-

chiller heeft wel geldingsdrang zeg? Bang dat iemand anders een draadje opent?

Kan niet echt een relatie ontdekken tussen deze en de door chiller doorgedrukte draadjes van meer dan 10 pagina's. Verwacht niet van mij dat ik al dat gedoe 'eventjes' ga door zitten nemen, oké?

-

Het Skill Effect 14 februari 2004 00:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gert
-

Kan niet echt een relatie ontdekken tussen deze en de door chiller doorgedrukte draadjes van meer dan 10 pagina's. Verwacht niet van mij dat ik al dat gedoe 'eventjes' ga door zitten nemen, oké?

-

Gewoon een post zetten is goe! :wink:

Die eerste link was een verwijzing naar vergelijkbare verhalen. :wink:

Moby 17 februari 2004 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gert
-

[b]'Dirty Kuffar'

Het is een hit onder moslimjongeren in Engeland....

-

Wat is een hit? In België ben je al een superster als je 2000 á 5000 CD's verkoopt...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be