Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   KKK-man 43 jaar later schuldig aan moord liftende jongens (https://forum.politics.be/showthread.php?t=91338)

Kay_ 15 juni 2007 13:02

KKK-man 43 jaar later schuldig aan moord liftende jongens

Citaat:

KKK-man 43 jaar later schuldig aan moord liftende jongens

De 71-blanke Amerikaan James Seale, een voormalig lid van de racistische Ku Klux Klan, is donderdag schuldig bevonden aan de ontvoering in 1964 van twee liftende zwarte jongens van 19 jaar, Henry Dee en Charles Moore.

De twee jongens werden levend met zware gewichten in de rivier de Mississippi gegooid en verdronken. Seale kan levenslang krijgen voor zijn rol bij de moord. Nabestaanden van Dee en Moore omhelsden elkaar toen de uitspraak van de jury bekend werd gemaakt.

Federale aanklagers proberen misdaden van de Ku Klux Klan in het zuiden van de VS in de jaren '50 en '60 alsnog op te helderen. Blanke racisten probeerden toen de zwarte bevolking te intimideren die begon op te komen voor haar burgerrechten. De plaatselijke justitie in het zuiden toonde toen geregeld weinig belangstelling voor de misdaden van de Ku Klux Klan. (anp/hln)

Eindelijk zou ik zo zeggen

Raf 15 juni 2007 13:05

Colloqueren en lobotomeren die hap.

Jazeker 15 juni 2007 13:22

Is die zwarte zijn advocaat? :shock:

Praetorian 15 juni 2007 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2732034)

Zijn celgenoot.

C uit W 15 juni 2007 13:31

Hopelijk houdt hij de zeep goed vast

carlgustaaf 15 juni 2007 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2732034)

nee, zijn medeplichtige...

An Arkos 15 juni 2007 14:56

Ik gok dat dat een flik is.

Savatage 15 juni 2007 14:57

Beter laat dan nooit.

HAMC 15 juni 2007 15:29

Dat doet me denken aan die oude kerel van de Klan die bij Jerry Springer kwam opdagen met een geschenk voor Jerry. Jerry bekeek het pakje argwanend, doe maar open zei de man. Eenmaal geopend kwam er een strop uit. That's for you Jewboy riep de oude man.

Dat was lachen.

hermanvk 15 juni 2007 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 2732476)
Dat doet me denken aan die oude kerel van de Klan die bij Jerry Springer kwam opdagen met een geschenk voor Jerry. Jerry bekeek het pakje argwanend, doe maar open zei de man. Eenmaal geopend kwam er een strop uit. That's for you Jewboy riep de oude man.

Dat was lachen.

Eigenlijk is het meer om te huilen... dergelijke mentaliteit. (van die KKK vent dus)

Savatage 15 juni 2007 15:38

Citaat:

Dat was lachen.

Dat herinner ik me ook nog :-)

Herr Flick 15 juni 2007 15:45

Citaat:

Dat was lachen.

Den Jerry , zal da wel nie zo plezant gevonden hebben ,. .. 8-) ik vond da altijd wel grappig die onozelaars van de klan, ... met hun belachelijk kleed aan en hune puntmuts op hunne kop, ...

manta 15 juni 2007 16:01

Heeft de Amerikaanse justitie nu echt 43 jaar nodig om een zaak op te lossen ... Ik dacht dat het zo goed ging ...:?
Meer guantanamo ...:lol:

HAMC 15 juni 2007 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 2732542)
Den Jerry , zal da wel nie zo plezant gevonden hebben ,. .. 8-) ik vond da altijd wel grappig die onozelaars van de klan, ... met hun belachelijk kleed aan en hune puntmuts op hunne kop, ...

Toch maar even opletten en de KKK niet afdoen als een carnavals vereniging al zien ze er misschien soms zo uit. Ze zijn nog altijd een krachtige beweging.

carlgustaaf 16 juni 2007 00:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 2732542)

trekt een beetje op traditionele arabische kleding, nee?Lange soepjurk, masker op...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be