Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   China weigert Anciaux visum omwille van Tibet (https://forum.politics.be/showthread.php?t=91374)

Griffin 16 juni 2007 09:23

China weigert Anciaux visum omwille van Tibet

Citaat:

BRUSSEL - Minister Bert Anciaux (Spirit) zal niet aanwezig zijn op de opening van de Vlaams-Chinese tentoonstelling Het Verboden Rijk, eind deze maand in China. Hij krijgt geen visum. Begin mei liet de Vlaamse minister van Cultuur aan de Chinese ambassadeur in België weten dat hij niet zou zwijgen over de Tibetaanse kwestie tijdens zijn speech daar. Dat stellen ze in China niet op prijs, meldt De Morgen.

Eerst stuurden ze Anciaux wat didactisch materiaal toe: een boek en een stel dvd's. Toen dat geen effect had, lieten ze de minister weten dat hij geen visum zou krijgen als hij niet van zijn plannen afzag.

Een week voor zijn afreis heeft Anciaux zijn visum nog altijd niet ontvangen. Hij zal volgende week dus niet afreizen naar China. Allicht stuurt Anciaux wel een kabinetsdelegatie naar China. Of prins Filip, die hem zou vergezellen naar China, nu nog afreist, valt af te wachten.
Misschien had hij toch beter niks gezegd en ter plaatse wel beginnen praten erover. Dat was alleszins erger geweest voor de chineesjes.

Jef Bosweg 16 juni 2007 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2733788)
Misschien had hij toch beter niks gezegd en ter plaatse wel beginnen praten erover. Dat was alleszins erger geweest voor de chineesjes.

Hij zou mijn stem krijgen bij de volgende verkiezingen!
Allez, ervan uitgaande dat hij überhaupt levend uit China kwam.

Jazeker 16 juni 2007 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jef Bosweg (Bericht 2733805)
Hij zou mijn stem krijgen bij de volgende verkiezingen!
Allez, ervan uitgaande dat hij überhaupt levend uit China kwam.

Zo ver wil ik niet gaan, maar ik wil wel erkennen dat het het enige goede is dat die man in zijn hele leven heeft gedaan. Het is als Hitler die een puppy van voor een aanstormende wagen wegtrekt.

C uit W 16 juni 2007 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2733821)
Zo ver wil ik niet gaan, maar ik wil wel erkennen dat het het enige goede is dat die man in zijn hele leven heeft gedaan. Het is als Hitler die een puppy van voor een aanstormende wagen wegtrekt.

Hitler, die duitsland op z'n poten heeft gezet vergelijken met een loser als Anciaux :roll:

kelt 16 juni 2007 15:13

reizen? China? tentoonstelling?
is dat nuttig besteed geld?
8O

HAMC 16 juni 2007 15:35

De grapjas die een stelling innam terwijl belgie aan het chinese gat likt.

Jozef Ostyn 16 juni 2007 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2733788)

Maar niet zoveel publiciteit.

Jef Bosweg 16 juni 2007 16:46

Misschien is dit conflict het indirecte resultaat van Anciaux' aloude wens om de Spelen naar België te halen. :-)

"Wa denken die spleetogen wel. Onze spelen zomaar pikke!"

AdrianHealey 16 juni 2007 16:54

Eigenlijk kan deze daad van Ancieux wel mijn sympathie en respect krijgen.

Jos Verhulst 16 juni 2007 16:55

Een Vlaams-Chinese tentoonstelling? Dient belastingsgeld om dat soort ondernemingen te financieren? Waarom zou de staat in godsnaam geld moeten afpakken van de burgers, om daarmee een tentoonstelling in Peking te gaan betalen? Het departement cultuur wordt beter afgeschaft, net zoals het departement onderwijs trouwens.

AdrianHealey 16 juni 2007 17:00

Ik dénk dat een meerderheid van de bevolking op dit moment toch eerder kiest voor een departement cultuur, laat staan dat ze afschaffing zouden willen van het departement onderwijs.

Jazeker 16 juni 2007 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W (Bericht 2733844)
Hitler, die duitsland op z'n poten heeft gezet vergelijken met een loser als Anciaux :roll:

hmm... das waar. Ik verander de vergelijking naar een gemengde cloon van Dutroux en Stalin die een puppy van voor een aanstormende wagen wegtrekt.

Enfin. Ik wil maar zeggen dat voor 1 keertje in zijn héle leven, Anciaux iets doet dat niet destructief is. Dat wil nog altijd niet zeggen dat als ik mijn revolutie start, hij niet de eerste zou zijn om tegen de muur te staan hoor :-D

-=EXCALIBUR=- 16 juni 2007 18:25

Ge moet ni vragen hoe tolerant wij zijn. Wij zitten al zijn hele leven lang met den Bert opgeschept en China wil hem nog niet voor 1 weekske in huis hebben! :lol:

C uit W 16 juni 2007 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2734921)
hmm... das waar. Ik verander de vergelijking naar een gemengde cloon van Dutroux en Stalin die een puppy van voor een aanstormende wagen wegtrekt.

Enfin. Ik wil maar zeggen dat voor 1 keertje in zijn héle leven, Anciaux iets doet dat niet destructief is. Dat wil nog altijd niet zeggen dat als ik mijn revolutie start, hij niet de eerste zou zijn om tegen de muur te staan hoor :-D

't is gewoon een reden om een te hebben van China. Punt is dat ze die bleiter niet binnenwillen. Ik kan ze niks kwalijk nemen.

Jazeker 16 juni 2007 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W (Bericht 2735031)
't is gewoon een reden om een te hebben van China. Punt is dat ze die bleiter niet binnenwillen. Ik kan ze niks kwalijk nemen.

Er zouden meer politici moeten zijn die China aanpakken. Ook de VS kijkt slap toe hoe hun handelsbalans met China blijft doorslagen naar de kant van China. Idiots... all of them.

Ik ben voor een deal tussen het Westen en China. Wij beperken hun invoer en zij krijgen Anciaux om zich op uit te leven. Fair deal toch? Een win-win situatie mag je nooit laten liggen.

Stratcat 16 juni 2007 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2735045)
Ik ben voor een deal tussen het Westen en China. Wij beperken hun invoer en zij krijgen Anciaux om zich op uit te leven. Fair deal toch? Een win-win situatie mag je nooit laten liggen.

Lijkt me toch een eigenaardige opvatting over wat een win-win-situatie is. Al nemen de Chinezen het op zijn zachtst gezegd niet zo nauw met de mensenrechten, dat mag je hen toch niet aandoen.

Jazeker 16 juni 2007 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier (Bericht 2735064)
Lijkt me toch een eigenaardige opvatting over wat een win-win-situatie is. Al nemen de Chinezen het op zijn zachtst gezegd niet zo nauw met de mensenrechten, dat mag je hen toch niet aandoen.

Een Anciaux onder verdovingspillen dan?

born2bewild 16 juni 2007 21:16

zouden de Chinezen een tape van Celebrity Shock in handen hebben gekregen?

AyneRand 16 juni 2007 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2735045)
Er zouden meer politici moeten zijn die China aanpakken. Ook de VS kijkt slap toe hoe hun handelsbalans met China blijft doorslagen naar de kant van China. Idiots... all of them.

De handel met China heeft de Amerikaanse burger 800 miljard dollar opgebracht de laatste jaren, dat is pas een win-win situatie!

Amaj 16 juni 2007 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2734676)
Ik dénk dat een meerderheid van de bevolking op dit moment toch eerder kiest voor een departement cultuur

Als er geen "multi" voorstaat bedoel je toch?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be