![]() |
indringers op politics.be
Ik kreeg gisteren een e-mail van Politics.be, zeggende dat mijn account tijdelijk bevroren was omdat iemand "bij mij" wilde binnendringen, maar 5 keer een verkeerd wachtwoord gebruikt heeft.
Zijn er nog mensen hier slachtoffer van zulke pogingen? Van grapjassen dus, die in uw naam willen posten.Men heeft mij wel het IP-adres van de "inbreker" medegedeeld... |
Straf 8O
|
Citaat:
Kan men zijn paswoord veranderen,ik zou dit veiliger vinden Thnx duveltje382 |
Citaat:
Maar iets anders: ik heb wél het IP-adres van de persoon die bij wou wou "inbreken" dus...Eens nieuwsgierig wat dat gaat geven.Ik ken wel iemand die goed uit de voeten kan met informatica...Eens zien of hij daar niks mee kan doen.:-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik doe geen moeite meer om eerlijk te schrijven met de modjes:evil::evil::evil:
ERG |
Citaat:
|
Troost je, veel erger kunnen die posts niet worden... Ik denk niet dat je door die indringer "sneller" geband zal worden.
|
Wat die IP-adressen betreft, idd, daar ben je op dit moment weinig mee... In eerste plaats omdat de providers ofwel elk uur een andere IP geven ofwel elke keer je inlogt (voor je eigen veiligheid anders is er een enkele vorm van privacy).
Dus als je erachter wil komen, moet je met een huiszoekingsbevel naar de internetprovider. |
Citaat:
|
Citaat:
Je kan bij de meeste internet providers voor een meerprijs trouwens een abonnement aanschaffen waarbij je over een vast toegewezen IP adres beschikt. |
Citaat:
|
Den Ardennees heeft blijkbaar hetzelfde voorgehad...
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=37 |
Citaat:
|
Citaat:
Neen. Voor zover ik weet is dit niet nieuw. |
Citaat:
Moest ik in uw plaats zijn dan nam ik contact op met de internetprovider. |
Citaat:
Ik heb er alvast nog nooit van gehoord :? Overigens toch vrij nutteloos om zoiets te proberen,toch? Maar overigens hebben de mods toch een manier om dubbele nicks te ontdekken via IP-adressen dus zie ik niet in waarom dit niet zou lukken... |
Een kleine opmerking...
Het "blokkeren" van een account omdat men er te vaak op wilt inloggen is eigenlijk maar een bedenkelijke beveiligingstechniek. Het "blokkeren" van een account kan immers een doel zijn dat een kwaadwillige wil en dus kan bereiken door gewoon efkes via nen anonieme een paar keer in te loggen. Het heeft, over't algemeen, weinig zin om inlogpogingen bij voorbaat tegen te houden. De beveiliging moet liggen in de onraadbaarheid van het wachtwoord. (en ik hoop dat de wachtwoorden toch minstens na sha-256 hasing ofzo in de databank is opgeslagen) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be