Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   indringers op politics.be (https://forum.politics.be/showthread.php?t=91377)

carlgustaaf 16 juni 2007 11:30

indringers op politics.be

Ik kreeg gisteren een e-mail van Politics.be, zeggende dat mijn account tijdelijk bevroren was omdat iemand "bij mij" wilde binnendringen, maar 5 keer een verkeerd wachtwoord gebruikt heeft.
Zijn er nog mensen hier slachtoffer van zulke pogingen? Van grapjassen dus, die in uw naam willen posten.Men heeft mij wel het IP-adres van de "inbreker" medegedeeld...

Kay_ 16 juni 2007 11:40

Straf 8O

duveltje382 16 juni 2007 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2733989)
Straf 8O

Idd,wetende dat we soms ook posten op andere fora's,ik denk hier aan VWS
Kan men zijn paswoord veranderen,ik zou dit veiliger vinden
Thnx
duveltje382

carlgustaaf 16 juni 2007 12:55

Citaat:

Straf 8O

wat is daar straf aan?Iemand gebruikt uw forum-naam, en vraagt zich af: "wat zou die kerel wel voor paswoord kunnen gebruiken?", afgaande op wat hij van uw persoonlijkheid denkt te kennen.En als dat lukt, dan laat hij u vanalles zeggen...Dingen waardoor je geband kan worden bvb....
Maar iets anders: ik heb wél het IP-adres van de persoon die bij wou wou "inbreken" dus...Eens nieuwsgierig wat dat gaat geven.Ik ken wel iemand die goed uit de voeten kan met informatica...Eens zien of hij daar niks mee kan doen.:-)

jules 16 juni 2007 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 2733959)
Ik kreeg gisteren een e-mail van Politics.be, zeggende dat mijn account tijdelijk bevroren was omdat iemand "bij mij" wilde binnendringen, maar 5 keer een verkeerd wachtwoord gebruikt heeft.
Zijn er nog mensen hier slachtoffer van zulke pogingen? Van grapjassen dus, die in uw naam willen posten.Men heeft mij wel het IP-adres van de "inbreker" medegedeeld...

ik kreeg geen IP adres mee :-(

Duvelke 16 juni 2007 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 2734193)
wat is daar straf aan?Iemand gebruikt uw forum-naam, en vraagt zich af: "wat zou die kerel wel voor paswoord kunnen gebruiken?", afgaande op wat hij van uw persoonlijkheid denkt te kennen.En als dat lukt, dan laat hij u vanalles zeggen...Dingen waardoor je geband kan worden bvb....
Maar iets anders: ik heb wél het IP-adres van de persoon die bij wou wou "inbreken" dus...Eens nieuwsgierig wat dat gaat geven.Ik ken wel iemand die goed uit de voeten kan met informatica...Eens zien of hij daar niks mee kan doen.:-)

hangt van zijn internetverbinding af. Vaak krijg je telkens een ander ip-adres als je online komt.

duveltje382 16 juni 2007 13:32

Ik doe geen moeite meer om eerlijk te schrijven met de modjes:evil::evil::evil:
ERG

carlgustaaf 16 juni 2007 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 2734259)
hangt van zijn internetverbinding af. Vaak krijg je telkens een ander ip-adres als je online komt.

en die persoon kan natuurlijk ook vanuit de eerste de beste internet-café op het forum komen.Zelfs vanuit Amerika of Australiê:-)

Jonas Elossov 16 juni 2007 13:52

Troost je, veel erger kunnen die posts niet worden... Ik denk niet dat je door die indringer "sneller" geband zal worden.

Jonas Elossov 16 juni 2007 13:54

Wat die IP-adressen betreft, idd, daar ben je op dit moment weinig mee... In eerste plaats omdat de providers ofwel elk uur een andere IP geven ofwel elke keer je inlogt (voor je eigen veiligheid anders is er een enkele vorm van privacy).

Dus als je erachter wil komen, moet je met een huiszoekingsbevel naar de internetprovider.

filosoof 16 juni 2007 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov (Bericht 2734296)
Wat die IP-adressen betreft, idd, daar ben je op dit moment weinig mee... In eerste plaats omdat de providers ofwel elk uur een andere IP geven ofwel elke keer je inlogt (voor je eigen veiligheid anders is er een enkele vorm van privacy).

Dus als je erachter wil komen, moet je met een huiszoekingsbevel naar de internetprovider.

maar die vind je dus via de IP: genoeg sites daarvoor

netslet 16 juni 2007 15:06

Citaat:

Dat doen providers heus niet om privacy te beschermen, maar om louter economische redenen. Ze hebben immers maar een beperkt aantal IP-adressen ter beschikking, dus is het voor hen zinvol om het IP adres van iemand die uitlogt te geven aan iemand die net inlogt.

Je kan bij de meeste internet providers voor een meerprijs trouwens een abonnement aanschaffen waarbij je over een vast toegewezen IP adres beschikt.

carlgustaaf 16 juni 2007 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov (Bericht 2734294)
Troost je, veel erger kunnen die posts niet worden... Ik denk niet dat je door die indringer "sneller" geband zal worden.

als ik geband word om mijn eigen woorden, is dat één zaak.Als het is omdat één of andere klootzak mij woorden in de mond legt, is het wat anders.Dat bevalt mij nog veel minder.Wat gij daarover denkt speelt heel weinig rol in mijn ogen, dus ge kon u die commmentaar rustig besparen:-)

Kim 16 juni 2007 16:44

Den Ardennees heeft blijkbaar hetzelfde voorgehad...

http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=37

Raven 16 juni 2007 16:45

Citaat:

Dat zou zo zijn op voorwaarde dat de toegekende IP's totaal willekeurig zijn, maar dat is niet zo. Zeker niet bij Telenet, en allicht bij Skynet endergerlijke ook niet.

Knuppel 16 juni 2007 21:05

Citaat:

Straf 8O

Neen.
Voor zover ik weet is dit niet nieuw.

Rudy 16 juni 2007 23:06

Citaat:

Ik weet niet hoelang dat bevriezen van een account duurt, maar volgens mij gaat het juist daarom. De kans dat iemand in 5 pogingen het juiste paswoord intikt is zo goed als onbestaande.
Moest ik in uw plaats zijn dan nam ik contact op met de internetprovider.

Kay_ 17 juni 2007 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2735286)
Neen.
Voor zover ik weet is dit niet nieuw.

Ik heb er alvast nog nooit van gehoord :?
Overigens toch vrij nutteloos om zoiets te proberen,toch?

Maar overigens hebben de mods toch een manier om dubbele nicks te ontdekken via IP-adressen dus zie ik niet in waarom dit niet zou lukken...

Raven 17 juni 2007 22:33

Een kleine opmerking...

Het "blokkeren" van een account omdat men er te vaak op wilt inloggen is eigenlijk maar een bedenkelijke beveiligingstechniek. Het "blokkeren" van een account kan immers een doel zijn dat een kwaadwillige wil en dus kan bereiken door gewoon efkes via nen anonieme een paar keer in te loggen.

Het heeft, over't algemeen, weinig zin om inlogpogingen bij voorbaat tegen te houden. De beveiliging moet liggen in de onraadbaarheid van het wachtwoord. (en ik hoop dat de wachtwoorden toch minstens na sha-256 hasing ofzo in de databank is opgeslagen)

bruut geweld 18 juni 2007 11:41

Citaat:

;-) je hebt onlangs kritiek geuit op de "uitverkoren" Sarkozy he.... enough said.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be