Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   Het eerste paarse lijk valt uit de kast (https://forum.politics.be/showthread.php?t=91379)

De schoofzak 16 juni 2007 12:07

Het eerste paarse lijk valt uit de kast

Sommigen hadden het voorspeld.
Sommigen zeggen dat het bij iedere verkiezingen gebeurt: de laatste loodjes van de oude regering wegen het zwaarst, en dan foefelen ze een beetje (of een beetje veel) en schuiven de fakturen (of slecht nieuws) door naar de nieuwe volgende regering.

Wat elektrabel nu zegt met de prijs van de aardgas !!

20 prosent opslag; dat zie je toch eer aankomen, dat waren voor zes maanden toch al minstens 10 prosenten. Waarom dan op dat ogenblik niet aanpassen?

Voorlopig kan ik niet anders besluiten dan dat Verafstoot (en ook zijn sossen-ministers) steun gekregen heeft van elektrabel elektrabel om de verkiezingen te vervalsen.

Dat vind ik erg.

Nu hoop ik zeker dat men er kommunautair niet uit gaat geraken, dat nieuwe verkiezingen moeten uitgeschreven worden, dat dit nieuws mee aangerekend kan worden aan de oud-regeringspartijen.

Vergis ik mij?

duveltje382 16 juni 2007 12:11

Je moet de kasten van politics.be eens goed na zien,das al topic nr3 over dit onderwerp,tro is tro hé :roll:

De schoofzak 16 juni 2007 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2734059)
Je moet de kasten van politics.be eens goed na zien,das al topic nr3 over dit onderwerp,tro is tro hé :roll:

Naar mijn zeer bescheiden mening, kan men over dit item zeveren volgens uitgangspunten:
- de prijs is overdreven, de politiek moet er iets aan doen (en dan hoort het in algemene pollentiek)
- we zijn bedrogen in de verkiezingen (en dan hoort het in de rubriek verkiezingen2007)

En nu tot de orde van de dag: zijn we op dit vlak bedrogen of zijn we op dit vlak bedrogen?

lomeanor 16 juni 2007 14:17

We zijn op dit vlak bedrogen.

Het is wel interessant om er over na te denken wat de inpact op de resultaten was geweest indien dit voor de verkiezingen wat uigekomen.

Knuppel 16 juni 2007 14:38

Citaat:

Heb je ook op alle drie hetzelfde gerepliceerd als hier?

Wacht tot Verhofstadt goed en wel premier af is en d�*n gaan de lijken pas in massa uit de kast vallen.

Tantist 16 juni 2007 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 2734054)
Sommigen hadden het voorspeld.
Sommigen zeggen dat het bij iedere verkiezingen gebeurt: de laatste loodjes van de oude regering wegen het zwaarst, en dan foefelen ze een beetje (of een beetje veel) en schuiven de fakturen (of slecht nieuws) door naar de nieuwe volgende regering.

Wat elektrabel nu zegt met de prijs van de aardgas !!

20 prosent opslag; dat zie je toch eer aankomen, dat waren voor zes maanden toch al minstens 10 prosenten. Waarom dan op dat ogenblik niet aanpassen?

Voorlopig kan ik niet anders besluiten dan dat Verafstoot (en ook zijn sossen-ministers) steun gekregen heeft van elektrabel elektrabel om de verkiezingen te vervalsen.

Dat vind ik erg.

Nu hoop ik zeker dat men er kommunautair niet uit gaat geraken, dat nieuwe verkiezingen moeten uitgeschreven worden, dat dit nieuws mee aangerekend kan worden aan de oud-regeringspartijen.

Vergis ik mij?

Het is 1 GROOT complot zeg ik u! Voorwaar voorwaar!:roll:

-=EXCALIBUR=- 16 juni 2007 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 2734336)
We zijn op dit vlak bedrogen.

Het is wel interessant om er over na te denken wat de inpact op de resultaten was geweest indien dit voor de verkiezingen wat uigekomen.

Dat was al bekend voor de verkiezingen door de uitzending van Panorama.

De schoofzak 16 juni 2007 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- (Bericht 2734388)
Dat was al bekend voor de verkiezingen door de uitzending van Panorama.

Allez dan maar, heel die reutemeteute van journalisten, redakteuren en hoofdredakteuren brengen dit "oude" nieuws vandaag.
20 prosent ... wat is de laatste 50 jaar in één slag met 20 prosent opgeslegen?
(de gebouwen van de staat die verkocht werden, zijn natuurlijk wel ineens met 20 persent of meer gewijzigd; maar 't was helaas niet gestegen ...)

Dedjeu wat zijn we bedrogen.

Gastspreker 16 juni 2007 16:28

Dit is een beslissing van electrabel, niet van de paarse regering... wat heeft dat er nu weer mee te maken...

Dit is alesins iets voor de volgende regering om tegen in te gaan.

born2bewild 16 juni 2007 16:30

dank u paars

-=EXCALIBUR=- 16 juni 2007 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 2734508)
Allez dan maar, heel die reutemeteute van journalisten, redakteuren en hoofdredakteuren brengen dit "oude" nieuws vandaag.

http://www.tv-visie.be/?pagina=nieuw...&bericht=16180

'Panorama', zondag 3 juni om 20.15 en 0.50 uur op Canvas.

Dat was dus vóór de verkiezingen.

liberalist_NL 16 juni 2007 16:41

Citaat:

Wat is dat nou weer voor'n taaltje? Fraams? 8-)

lomeanor 16 juni 2007 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gastspreker (Bericht 2734577)
Dit is een beslissing van electrabel, niet van de paarse regering... wat heeft dat er nu weer mee te maken...

De regering heeft weldegelijk te maken met de taksen op energie. ;-)

Knuppel 16 juni 2007 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 2734618)
De regering heeft weldegelijk te maken met de taksen op energie. ;-)

En nog geen beetje ook.

Knuppel 16 juni 2007 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gastspreker (Bericht 2734577)

Vergeet het maar!
We zullen met zijn allen betalen om dit corrupte koningdom overeind te houden tot de Vlaamse bevolking revolteert.

lomeanor 16 juni 2007 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2734657)
We zullen met zijn allen betalen om dit corrupte koningdom overeind te houden tot de Vlaamse bevolking revolteert.

Het nadeel is natuurlijk dat de Vlaamse bevolking zo braaf is. We zullen nog lang uitgezogen worden voor er gerevolteerd wordt. :-(

Jong N-VA'er 16 juni 2007 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2734370)
Heb je ook op alle drie hetzelfde gerepliceerd als hier?

Wacht tot Verhofstadt goed en wel premier af is en d�*n gaan de lijken pas in massa uit de kast vallen.

Laat dan maar een container aanrukken:?

lomeanor 16 juni 2007 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er (Bericht 2734687)
Laat dan maar een container aanrukken:?

Hopelijk zullen ze niet té veel stinken...

Internaut 17 juni 2007 00:33

Paars lijk ? dacht eerst dat het over simonet ging
Misshien eens tijd om naar een concurrent (nuon?) over te stappen ? Op het nieuws beweerde men dat het misshien interessant zou ijn omdat er nu eenmaal een liberalisering is ontstaan in deze markt.
Er zijn zo van die deur aan deur vertegenwoordigers in de weer om u uit te leggen hoeveel u kan besparen. Zij leggen en rekenen alles voor jou uit ;)

waarnemer 17 juni 2007 01:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 2734054)
Sommigen ...
Vergis ik mij?

Voorstander van de nationalisatie van de energiebedrijven? En even vergeten dat dit nog niet het geval is?

Anders begrijp ik je tekst niet goed. Vervalsen van de verkiezingen. Paars lijk. Steun om te vervalsen. Was de stroom van de stemcomputers dan misschien vals? Hebben we zondag dan voor de beheerraad van Electrabel gestemd? Ik dacht dat de Franse moederholding Suez daar over besliste.

Problemen met Electrabel werden ruim en breed vlak voor de verkiezingen in Panorama uiteengezet, samen met minstens tendens verschillen binnen de regering hierover.

Een verband met de verkiezingen is denkbaar, maar toch niet erg waarschijnlijk. De kiezer heeft beslist, de partij die erg kritisch was, dat liet horen en bv. het afromen van de overwinsten (op elektriciteit) in haar programma had werd naar huis gestuurd. Electrabel heeft misschien van deze gelegenheid gebruikgemaakt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be