![]() |
Zou Leterme beter Vlaams ministerpresident blijven ?
Een nieuwe staatshervorming zit er op federaal vlak niet in. Indien Leterme eerste minister wil worden zal hij naar de pijpen van de franstaligen moeten dansen en zal hij zich zeer zwaar verbranden. Misschien zou Leterme, indien de franstaligen niet bereid zijn onvoorwaardelijk alle Vlaamse staatshervormingseisen te slikken, er beter aan doen Vlaams ministerpresident te blijven en in Vlaanderen een taboeloze rechtse coalitie op de been te brengen die zich dan éénzijdig méér bevoegdheden toeëigent.
|
Citaat:
|
Leterme was beter gewoon in Vlaanderen gebleven en nooit de gooi naar het premierschap gedaan. Dat was de meest eerlijke en meest bewonderingswaardige houding geweest.
Nu is hij echter verkozen door de kiezer, een duidelijker mandaat kon hij niet gekregen hebben. Wanneer hij nu gewoon zou terugkeren, zou dat even goed kiezersbedrog zijn. |
Citaat:
Lees mijn onderschrift... |
Citaat:
Op het tweede zinnetje in je bericht wens ik niet te reageren. Die plaat is volledig afgedraaid en het is hoog tijd om een andere op te zetten. |
Citaat:
Ik stem niet op iemand als die enkel de oppositiebbanken zou willen warm houden. Oppositie voeren is cruciaal, maar louter voor oppositie gaan, nee bedankt. |
Citaat:
Ik was ontzettend teleurgesteld in Leterme toen hij een gooi deed naar het premierschap. |
Citaat:
Leterme moet volop gaan voor het premieschap. Leterme moet een serieuze staatshervorming afdwingen. Deze staatshervorming mag Vlaanderen niets kosten! Vlaanderen moet laten zien dat Vlaanderen het geld heeft. Vlaanderen moet laten zien dat Vlaanderen de meerderheid heeft. |
Citaat:
Uiteraard moet elke goede politicus macht willen nastreven, binnen de grenzen van zijn basisprincipes. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je een Vlaming was misschien wel? :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
Waarom moeten de Walen dat aanvaarden? De Vlaamse kiezers hebben toch gekozen? |
Citaat:
|
Als er nog een KANS op staatshervorming wil bestaan, moet Leterme premier worden. Noch Verhofstadt noch een andere Vlaamse politicus zal het tenminste willen proberen.
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be