Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Laat ons eens wat brieven schrijven (https://forum.politics.be/showthread.php?t=91453)

Tegendradigaard 18 juni 2007 13:34

Laat ons eens wat brieven schrijven

Laat ons eens massaal brieven schrijven naar de top van de vakbonden om ze eens te laten nadenken over hun oproepen tot verplichte solidariteit.
Hierna een voorbeeldje.

Geachte Heer
Ik krijg iedere week het blad Visie in de bus. En in dat blad roept U bijna altijd op tot solidariteit. U waarschuwt en U eist dat wij solidair zouden zijn met Wallonië.
Het gaat hier om een bedrag van 6 euro per Vlaming per dag. Nu zult U zeggen: zes euro dat is toch niet veel.
Wel ik heb eens de berekening gemaakt voor mijn gezin. Wij zijn met 2 ouders en 4 kinderen.
Indien wij allen de leeftijd van 70 jaar zouden halen dan zou dit willen zeggen dat wij in die periode een totaal bedrag betaald zouden hebben aan solidariteit van 919.800 euro of in Belgische franken 37.104.640 Fr.
Dat gaat hier dus wel degelijk om een hele som.

Nu ben ik het eerlijk gezegd een beetje beu. Voor mijn gezin komt dat neer op 36 euro per dag (1452 fr.) Ondertussen hoor ik niets anders dan schandalen hier en schandalen daar in Wallonië.
Is het volgens U normaal dat een gezin zoals wij, met twee werkende ouders, amper XXX euro in totaal voor de vier kinderen per maand kan sparen om zijn kinderen als ze later ooit trouwen iets mee te geven? En ondertussen aan solidariteit met Wallonië per maand 1080 euro (43.567 fr.) geeft?
Mijn kinderen zullen een aalmoes krijgen als ze trouwen en in Wallonië kunnen ze daar mooie sier mee maken.
Hoe kan ik dat verantwoorden tegenover mijn kinderen? Hoe kunt U dat verantwoorden tegenover mijn kinderen.
Aangezien U echter van mening bent dat wij daartoe verplicht zijn zou ik U dan ook willen vragen om te tonen dat U echt niet alleen in woord maar ook in daad, een solidair man bent.
Ik ben er zeker van dat U veel meer verdient dan ik. Ik roep U dan ook op om uw solidariteit te tonen in de praktijk.
Moest ik al de helft van het bedrag dat ik aan Wallonië zou geven indien we allemaal 70 zouden worden van U terug krijg, dan zou dit voor mij en mijn kinderen echt een zegen zijn.
Dat lijkt mij een mooie vorm van echte solidariteit. Het zijn de sterken die de zwakken moeten steunen en aangezien U sterker bent dan ik zal U dat dan ook wel doen vermoed ik.
U mag dit bedrag dan ook op mijn rekening storten en dan zal ik er voor zorgen dat mijn kinderen met een mooi geschenk het huis kunnen verlaten.
Ik reken er op dat U uw mooie woorden ook in de praktijk zal brengen en heb daarom mijn rekeningnummer hierboven gezet. Ik zal U zeker niet in uw gezicht spuwen indien U solidair bent met mij. Ik zal U eeuwig dankbaar zijn.
In afwachting van uw teken van solidariteit, teken ik,
[/quote]
Aan te passen aan uw gezinssituatie natuurlijk...

Ik ben benieuwd wanneer ik een antwoord ga krijgen van onze solidaire vakbonders.....

Tegendradigaard 18 juni 2007 13:42

Laat ons eens massaal brieven schrijven naar de top van de vakbonden om ze eens te laten nadenken over hun oproepen tot verplichte solidariteit.
Hierna een voorbeeldje.

Citaat:

Geachte Heer
Ik krijg iedere week het blad Visie in de bus. En in dat blad roept U bijna altijd op tot solidariteit. U waarschuwt en U eist dat wij solidair zouden zijn met Wallonië.
Het gaat hier om een bedrag van 6 euro per Vlaming per dag. Nu zult U zeggen: zes euro dat is toch niet veel.
Wel ik heb eens de berekening gemaakt voor mijn gezin. Wij zijn met 2 ouders en 4 kinderen.
Indien wij allen de leeftijd van 70 jaar zouden halen dan zou dit willen zeggen dat wij in die periode een totaal bedrag betaald zouden hebben aan solidariteit van 919.800 euro of in Belgische franken 37.104.640 Fr.

Nu ben ik het eerlijk gezegd een beetje beu. Voor mijn gezin komt dat neer op 36 euro per dag (1452 fr.) Ondertussen hoor ik niets anders dan schandalen hier en schandalen daar in Wallonië.
Is het volgens U normaal dat een gezin zoals wij, met twee werkende ouders, amper XXX euro in totaal voor de vier kinderen per maand kan sparen om zijn kinderen als ze later ooit trouwen iets mee te geven? En ondertussen aan solidariteit met Wallonië per maand 1080 euro (43.567 fr.) geeft?
Mijn kinderen zullen een aalmoes krijgen als ze trouwen en in Wallonië kunnen ze daar mooie sier mee maken.
Hoe kan ik dat verantwoorden tegenover mijn kinderen? Hoe kunt U dat verantwoorden tegenover mijn kinderen.
Aangezien U echter van mening bent dat wij daartoe verplicht zijn zou ik U dan ook willen vragen om te tonen dat U echt niet alleen in woord maar ook in daad, een solidair man bent.
Ik ben er zeker van dat U veel meer verdient dan ik. Ik roep U dan ook op om uw solidariteit te tonen in de praktijk.
Moest ik al de helft van het bedrag dat ik aan Wallonië zou geven indien we allemaal 70 zouden worden van U terug krijg, dan zou dit voor mij en mijn kinderen echt een zegen zijn.
Dat lijkt mij een mooie vorm van echte solidariteit. Het zijn de sterken die de zwakken moeten steunen en aangezien U sterker bent dan ik zal U dat dan ook wel doen vermoed ik.
U mag dit bedrag dan ook op mijn rekening storten en dan zal ik er voor zorgen dat mijn kinderen met een mooi geschenk het huis kunnen verlaten.
Ik reken er op dat U uw mooie woorden ook in de praktijk zal brengen en heb daarom mijn rekeningnummer hierboven gezet. Ik zal U zeker niet in uw gezicht spuwen indien U solidair bent met mij. Ik zal U eeuwig dankbaar zijn.

Ik ben benieuwd wanneer ik een antwoord ga krijgen van onze solidaire vakbonders.....

nu leesbaarder ??

Tegendradigaard 18 juni 2007 13:43

We moeten ze een geweten schrijven......

manta 18 juni 2007 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard (Bericht 2738982)
We moeten ze een geweten schrijven......

Schrijven ??? ... Brief ????
Mailen kost niets .... Bedelven onder de e-mails begot... Mooi idee trouwens , Maar of daar een antwoord van komt ???:-D In't beste geval een soort C4 van de vakbond ja ...
(Wij danken u vriendelijk voor uw jarenlange bijdrage , maar wij zien nu af van uw lidmaatschap ... Eventuele schenkingen kunt u nog steeds storten op reknr.**** of afgeven aan de partijkas ...:lol: )
Platleggen die handel ...8-)

Ive De Beckker 18 juni 2007 16:21

Naar de krant schrijven die handel.
Echt doen.

Pietje 18 juni 2007 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ive De Beckker (Bericht 2739368)
Naar de krant schrijven die handel.
Echt doen.

Ja, die "lezersbrieven" (vooral in HLN) zijn echt wel om te gieren 8-)

1handclapping 18 juni 2007 16:43

Beste tegendradigaard, meent U nu echt dat een onafhankelijk Vlaanderen U met onmiddelijke ingang een meerinkomen zou bezorgen van 24 Euro per dag ?
Of dat er ergens een Waal rondloopt die 24 euro per dag voor hetzelfde werk méér krijgt dan U ? Het tegendeel is (helaas) waar : het beste wat men eigenlijk kan doen is binnen blijven en water, gas en electra afsluiten op die manier geeft men niets aan niemand (vooral ook de kinderen zelf opvoeden en nooit naar een dokter gaan).

ancapa 20 juni 2007 07:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 2739410)

die in de Humo en De Morgen zijn zoveel beter... :oops:

ancapa 20 juni 2007 07:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard (Bericht 2738958)
Hierna een voorbeeldje.

Geachte Heer

Ik ben benieuwd wanneer ik een antwoord ga krijgen van onze solidaire vakbonders.....[/quote]

ja hoor... een antwoord van Sinterklaas ! Zeker weten ! :twisted:

Herr Flick 20 juni 2007 07:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 2739033)
Schrijven ??? ... Brief ????
Mailen kost niets .... Bedelven onder de e-mails begot... Mooi idee trouwens , Maar of daar een antwoord van komt ???:-D In't beste geval een soort C4 van de vakbond ja ...
(Wij danken u vriendelijk voor uw jarenlange bijdrage , maar wij zien nu af van uw lidmaatschap ... Eventuele schenkingen kunt u nog steeds storten op reknr.**** of afgeven aan de partijkas ...:lol: )
Platleggen die handel ...8-)

Kunt ge staken in de vakbond, ... misschien dat uw werkgever u daar wel voor wilt betalen om de vakbond kapot te staken,... ;-) :twisted:

Duupje 20 juni 2007 07:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 2739410)

Lees jij die echt ? 8-)

Jazeker 20 juni 2007 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 2743482)
Lees jij die echt ? 8-)

Touchee

ancapa 20 juni 2007 11:34

Citaat:

Lees jij die echt ? 8-)

moet je doen, sta je dichter bij het VOLK !

Duupje 20 juni 2007 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa (Bericht 2743954)
moet je doen, sta je dichter bij het VOLK !

Nog zo één en het regent mannen. ;-)

*rent rap naar haar balkon*

Tegendradigaard 20 juni 2007 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping (Bericht 2739443)
Beste tegendradigaard, meent U nu echt dat een onafhankelijk Vlaanderen U met onmiddelijke ingang een meerinkomen zou bezorgen van 24 Euro per dag ?
Of dat er ergens een Waal rondloopt die 24 euro per dag voor hetzelfde werk méér krijgt dan U ? Het tegendeel is (helaas) waar : het beste wat men eigenlijk kan doen is binnen blijven en water, gas en electra afsluiten op die manier geeft men niets aan niemand (vooral ook de kinderen zelf opvoeden en nooit naar een dokter gaan).

Met mijn 36 euro per dag kan men in Vlaanderen veel goeds doen. Iets doen tegen armoede in Vlaanderen, iets doen voor kinderopvang, iets doen aan de wachtlijsten (die niet echt verminderen naar ik hoor....).

Ik hoef ze zelf niet te krijgen eigenlijk (al mag er in de vorm van een echte serieuze belastingsvermindering wel een deel van naar mij komen he....) maar als ik al weet dat de ontvangers mijn geld het niet over de balk gooien ter meerdere eer en glorie van la partie en mij ondertussen in een vreemde taal nog uitmaken voor alles wat lelijk is... dan zou ik al een tevreden man zijn.

born2bewild 20 juni 2007 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping (Bericht 2739443)
Of dat er ergens een Waal rondloopt die 24 euro per dag voor hetzelfde werk méér krijgt dan U ?

Natuurlijk.
Het eerste wat Wallonia nodig heeft is een drastische daling van de lonen.

boerenverstand 20 juni 2007 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 2744525)
Natuurlijk.
Het eerste wat Wallonia nodig heeft is een drastische daling van de lonen.

Zoals ik al op een andere topic schreef:

In Knack lees ik vandaag dat Kamagurka bij zijn rondreis door Wallonië (man bijt hond) zijn mond is opengevallen.
Dat hij voorstander is van een beperking van werkloosheidssteun in de tijd !
Zo hoort u het eens van een ander, een onverdachte bron !

Pietje 20 juni 2007 16:58

Citaat:

Lees jij die echt ? 8-)

Soms bij de kapper, als ik eens goed wil lachen. 8-)

kawasaki 20 juni 2007 17:33

BRABANT VRIJ NU

Duupje 20 juni 2007 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 2744711)
Soms bij de kapper, als ik eens goed wil lachen. 8-)

Jaja Pietje, lul u er nu maar uit jah... :lol: ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be