Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Kartel SPA-SPIRIT staat op springen,NVA lonkt naar LDD (https://forum.politics.be/showthread.php?t=91460)

duveltje382 18 juni 2007 16:02

Kartel SPA-SPIRIT staat op springen,NVA lonkt naar LDD

http://www.atv.be/v3/newsdetail.aspx?mid=&id=5547

Spirit gaat zich bezinnen over het voortbestaan van het kartel met SP.A. Dat zei Koen tSijen van Spirit vanmorgen in Wakker op zondag Na de verkiezingen van vorige week begint het politieke landschap zich op te maken voor regeringsonderhandelingen. Opvallend daarbij is ook de duidelijke toenadering tussen de N-VA enerzijds en Lijst Dedecker anderzijds.

Bron/ATV

Wat een klucht is dat hé,wie kan hier nog volgen,en waarom zijn wij eigenlijk moeten gaan kiezen 10/06/07 :roll:

K. De Baerdemaeker 18 juni 2007 16:32

Het is toch normaal dat een partij die deel uitmaakt van de grootste fractie in de kamer, met het oog op een regerings- en staatshervorming, toenadering zoekt met andere mogelijke partners?

Honoré gepluimd 18 juni 2007 16:46

Ik zou toch maar oppassen met al die voorbarige conclusies over deze of gene samenwerking.

Laat ons eerst maar eens afwachten of Dedecker er in zal slagen van LDD een volwaardige partij te maken die het plotse succes kan dragen.
Ik kan me voorstellen dat allerhande opportunisten nu in dichte drommen zullen afkomen op die partij, nu blijkt dat er toch kansen zijn op postjes.

Succes hebben is één zaak, het succes bestendigen door de uitbouw van een goed werkende partij met geschoolde kaders een andere !
Afwachten hoe LDD hierin evolueert.

SPIRIT is voor mij een doodlopende zaak; ik denk niet dat er nog iemand is die Anciaux en Co. nog enigzins serieus neemt.
Zelf opstappen zie ik ze niet doen.

duveltje382 18 juni 2007 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door K. De Baerdemaeker (Bericht 2739407)
Het is toch normaal dat een partij die deel uitmaakt van de grootste fractie in de kamer, met het oog op een regerings- en staatshervorming, toenadering zoekt met andere mogelijke partners?

Mensen hebben gekozen voor CD&V-NVA en voor niets anders,dus stel dat ik voor CD&V-NVA kies,en tegen LDD ben,dan moet ik zomaar bedrogen worden door NVA :roll:

K. De Baerdemaeker 18 juni 2007 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2739457)
Mensen hebben gekozen voor CD&V-NVA en voor niets anders,dus stel dat ik voor CD&V-NVA kies,en tegen LDD ben,dan moet ik zomaar bedrogen worden door NVA :roll:

Het gaat hier niet over onderlinge samerwerkingen of nieuwe kartels, maar een toekomstige regeringsvorming. Er moet gepraat worden met alle partijen, met uitzondering van het VB natuurlijk.

duveltje382 18 juni 2007 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door K. De Baerdemaeker (Bericht 2739481)
Het gaat hier niet over onderlinge samerwerkingen of nieuwe kartels, maar een toekomstige regeringsvorming. Er moet gepraat worden met alle partijen, met uitzondering van het VB natuurlijk.

Nee nee nee,kijk eens naar het filmpje aub.........

1handclapping 18 juni 2007 17:08

Het is haat-liefde tussen NV-A en LDD dat is wel duidelijk. Historisch was er een kans voor een "onafhankelijke NV-A" die zonder kartel met Mr De Decker naar de verkiezingen gestapt zou zijn - mogelijk zou de regeringsvorming er nu dan een gemakkelijkere geweest zijn..

Indien SPirit de kartelformule zou verlaten, zou NV-A allicht "goesting" kunnen krijgen hetzelfde te doen, indien een "hogere vernelling" voor de Vlaamse BEweging tot de mogelijkheden zou behoren, zou er wel eens uit de vereniging van Spirit, NV-a en LDD een "nieuwe Volksunie" kunnen ontstaan.

Is dat de ultieme nachtmerrie van VB en CD&V ?

duveltje382 18 juni 2007 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping (Bericht 2739499)
Het is haat-liefde tussen NV-A en LDD dat is wel duidelijk. Historisch was er een kans voor een "onafhankelijke NV-A" die zonder kartel met Mr De Decker naar de verkiezingen gestapt zou zijn - mogelijk zou de regeringsvorming er nu dan een gemakkelijkere geweest zijn..

Indien SPirit de kartelformule zou verlaten, zou NV-A allicht "goesting" kunnen krijgen hetzelfde te doen, indien een "hogere vernelling" voor de Vlaamse BEweging tot de mogelijkheden zou behoren, zou er wel eens uit de vereniging van Spirit, NV-a en LDD een "nieuwe Volksunie" kunnen ontstaan.

Daar heb je gelijk in

1handclapping 18 juni 2007 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2739457)

Iedereen weet dat in België geen enkele partij een absolute meerderheid haalt om alleen te regeren, worden wij daarom allemaal bedrogen ?

K. De Baerdemaeker 18 juni 2007 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2739489)
Nee nee nee,kijk eens naar het filmpje aub.........

Dat heb ik gedaan.

duveltje382 18 juni 2007 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping (Bericht 2739508)
Iedereen weet dat in België geen enkele partij een absolute meerderheid haalt om alleen te regeren, worden wij daarom allemaal bedrogen ?

Maar als ik NVA kies,is dat niet LDD ,en dat kan echt niet volgens mij,allez jij kiest Groen! en die gaan nu in kartel met het VB stel je voor :)

Kay_ 18 juni 2007 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2739543)
Maar als ik NVA kies,is dat niet LDD ,en dat kan echt niet volgens mij,allez jij kiest Groen! en die gaan nu in kartel met het VB stel je voor :)

Om te regeren moet je altijd met andere partijen kunnen samenwerken tenzij je een absolute meerderheid haalt...

duveltje382 18 juni 2007 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2739689)
Om te regeren moet je altijd met andere partijen kunnen samenwerken tenzij je een absolute meerderheid haalt...

Daar draait deze discussie totaal niet rond,SPA wil van SPIRIT vanaf,en NVA wil samen hokken met LDD,heeft niets te maken met regeren kay

Raven 18 juni 2007 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door K. De Baerdemaeker (Bericht 2739407)

Ik ben er gerust op dat de N-VA nooit iets zal realiseren met de LDD. De partijbonzen uit de CD&V moeten absoluut niets hebben van DD.

Zou de historie tussen Dewever & Dedecker niet gebeurd zijn was uw statement nog geloofwaardig, maar nu.... :rofl:

lomeanor 18 juni 2007 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping (Bericht 2739499)

Ik zou dat eerlijk gezegd wel een mooie droom vinden. :-D

K. De Baerdemaeker 18 juni 2007 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 2739777)
Ik ben er gerust op dat de N-VA nooit iets zal realiseren met de LDD. De partijbonzen uit de CD&V moeten absoluut niets hebben van DD.

Zou de historie tussen Dewever & Dedecker niet gebeurd zijn was uw statement nog geloofwaardig, maar nu.... :rofl:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door K. De Baerdemaeker

AVV 18 juni 2007 19:51

Citaat:

Waar haal je deze onzin vandaan?

Beiden LDD en NVA hebben zich uitgsproken tegen een cordon?

Ik vrees dat het Vlaams Belang wel eens veel misnoegde kartelkiezers gaat bijwinnen indien Vlaanderen weer voor de tigste keer bedrogen zal worden!

Bernt 18 juni 2007 19:54

Citaat:

Er MOET met iedereen gepraat worden, maar niet met het VB, dus het FDF is voor jou geen probleem, maar het VB wel, mooie Vlaams-nationalist ben jij.

AVV 18 juni 2007 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bernt (Bericht 2739986)
Er MOET met iedereen gepraat worden, maar niet met het VB, dus het FDF is voor jou geen probleem, maar het VB wel, mooie Vlaams-nationalist ben jij.

De nagel op de kop !!

K. De Baerdemaeker 18 juni 2007 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bernt (Bericht 2739986)

De FDF heeft geen verkozenen dus daar kan je moeilijk mee gaan praten. Dat is hetzelfde als zeggen dat je met de BUB gaat praten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be