![]() |
Kartel SPA-SPIRIT staat op springen,NVA lonkt naar LDD
http://www.atv.be/v3/newsdetail.aspx?mid=&id=5547
Spirit gaat zich bezinnen over het voortbestaan van het kartel met SP.A. Dat zei Koen tSijen van Spirit vanmorgen in Wakker op zondag Na de verkiezingen van vorige week begint het politieke landschap zich op te maken voor regeringsonderhandelingen. Opvallend daarbij is ook de duidelijke toenadering tussen de N-VA enerzijds en Lijst Dedecker anderzijds. Bron/ATV Wat een klucht is dat hé,wie kan hier nog volgen,en waarom zijn wij eigenlijk moeten gaan kiezen 10/06/07 :roll: |
Het is toch normaal dat een partij die deel uitmaakt van de grootste fractie in de kamer, met het oog op een regerings- en staatshervorming, toenadering zoekt met andere mogelijke partners?
|
Ik zou toch maar oppassen met al die voorbarige conclusies over deze of gene samenwerking.
Laat ons eerst maar eens afwachten of Dedecker er in zal slagen van LDD een volwaardige partij te maken die het plotse succes kan dragen. Ik kan me voorstellen dat allerhande opportunisten nu in dichte drommen zullen afkomen op die partij, nu blijkt dat er toch kansen zijn op postjes. Succes hebben is één zaak, het succes bestendigen door de uitbouw van een goed werkende partij met geschoolde kaders een andere ! Afwachten hoe LDD hierin evolueert. SPIRIT is voor mij een doodlopende zaak; ik denk niet dat er nog iemand is die Anciaux en Co. nog enigzins serieus neemt. Zelf opstappen zie ik ze niet doen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is haat-liefde tussen NV-A en LDD dat is wel duidelijk. Historisch was er een kans voor een "onafhankelijke NV-A" die zonder kartel met Mr De Decker naar de verkiezingen gestapt zou zijn - mogelijk zou de regeringsvorming er nu dan een gemakkelijkere geweest zijn..
Indien SPirit de kartelformule zou verlaten, zou NV-A allicht "goesting" kunnen krijgen hetzelfde te doen, indien een "hogere vernelling" voor de Vlaamse BEweging tot de mogelijkheden zou behoren, zou er wel eens uit de vereniging van Spirit, NV-a en LDD een "nieuwe Volksunie" kunnen ontstaan. Is dat de ultieme nachtmerrie van VB en CD&V ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Om te regeren moet je altijd met andere partijen kunnen samenwerken tenzij je een absolute meerderheid haalt... |
Citaat:
|
Citaat:
Zou de historie tussen Dewever & Dedecker niet gebeurd zijn was uw statement nog geloofwaardig, maar nu.... :rofl: |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Beiden LDD en NVA hebben zich uitgsproken tegen een cordon? Ik vrees dat het Vlaams Belang wel eens veel misnoegde kartelkiezers gaat bijwinnen indien Vlaanderen weer voor de tigste keer bedrogen zal worden! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be