![]() |
Ryanair ook weg uit België?
Tijdens een segment in het 13u journaal over de staking in Charleroi airport werden er enkele zaken verteld die wel ernstige vragen doet oprijzen ivm de werking van onze vakbonden en het Waals gewest. De woordvoerder van Ryanair zei duidelijk dat het typerend is dat er met Belgische vakbonden NIET te onderhandelen valt - wordt er te snel gestaakt? - De financiële schade die Ryanair heeft opgelopen door de werkonderbreking ligt erg hoog, de samenwerking tussen de maatschappij en het Waals gewest wordt serieus in vraag gesteld - Ryanair binnenkort ook weg uit België? met alle gevolgen vandien.
|
Ryanair klaagt graag erg snel. Typerend voor bedrijven die hun personeel zo weinig mogelijk willen betalen.
|
is er nog plaats op Oostende,of op Deurne ? :oops:
|
Citaat:
Charleroi kan dit voordeel heel snel verspelen,er zijn nog kleine luchthavens in de "omgeving" van Brussel |
Citaat:
|
Ryanair was zelf ook al eens het slachtoffer van een staking in eigen huis, ook op andere luchthavens wordt er al eens gestaakt (zaventem?).
Er zijn mechanismen om stakingen te voorkomen, werkgevers en werknemers moeten die gewoon volgen ipv van overleg als dusdanig systematisch uit de weg te gaan en te saboteren. |
Ik geef Ryanair groot gelijk. Met die oppermachtige belgische vakbonden is geen land te bezeilen.
De Duitsers van Audi zijn hier ook al ontzettend verschoten over de macht en de chantage van de vakbonden. Dat is helemaal anders dan in Duitsland, hoorde ik één van hun verantwoordelijken zeggen in een interview. De vakbonden moeten eens leren om éérst te overleggen en pas in tweede instantie te staken. Daar bereik je uiteindelijk veel meer mee. Natuurlijk, dat walen graag staken weten we al langer dan vandaag... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik post even een artikel erbij: (bron: DeStandaard) Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik werk in de luchtvaart, en krijg bijna dagelijks met Ryanair te maken. T'is een maatschappij die constant op het randje van de legaliteit werkt, zowel wat betreft hun personeel (bijv. piloten die regelmatig "in het rood" zitten wat betreft rusttijden) als wat betreft het onderhoud van hun toestellen. Ik zal dus nooit met Ryanair op reis gaan, hoe goedkoop ze ook zijn. Vroeg of laat komen er "vodden" van.
|
Teren op de angstgevoelens van de mensen ...typisch links
|
Volgens mij wordt er toch een beetje te weinig in de onderhoud voorzien met zulke lage prijzen.
Denk toch ook dat er wat vodden van zullen komen vroeg of laat. |
Citaat:
Neen, ik betaal liever meer voor mijn ticket. Ik ben ook geen fan van korte afstandsvluchtjes binnen europa, waar ze zo goed in zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Er zijn toch ook buitenlandse maatschappijen die minder betrouwbaar zijn dan ryanair waarbij je je afvraagt (die op een zwarte lijst staan) hoe de dingen die gebruikt worden als vliegtuigen in de lucht kunnen blijven hangen. Ik zou wel eens willen weten hoeveel 'bijna-ongelukken' er niet gebeuren in de luchtvaartsector. Zijn daar inkijkbare statistieken over? Ik denk dat die een beter beeld geven. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be