Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Links (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Welke toekomst voor CAP? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=91575)

Cunhal 20 juni 2007 20:08

Welke toekomst voor CAP?

De uitslag van CAP was slecht.
Minder dan LSP apart.
Nochtans ziet het er naar uit dat CAP zal blijven doorgaan.
Zonder lessen te trekken uit vorige experimenten.
Wat een verloren energie.

vlijmscherp 20 juni 2007 20:10

CAP zal wel blijven bestaan, waarom niet?

Jonas Elossov 20 juni 2007 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cunhal (Bericht 2745244)
De uitslag van CAP was slecht.
Minder dan LSP apart.
Nochtans ziet het er naar uit dat CAP zal blijven doorgaan.
Zonder lessen te trekken uit vorige experimenten.
Wat een verloren energie.

Kijk, CAP haalde inderdaad geen goe resultaat - al had ik de indruk dat alleen de LSP'ers er zo over dachten. Maar je kan van een formatie die maar de laatste 2 maand een beetje georganiseerd geraakte en met geen goed verkiezingsmateriaal afkwam ook niet veel meer verwachten.

De PVDA blijft toch ook verder bestaan ondanks dat ze geen resultaat haalden om over naar huis te schrijven... en dat terwijl de PVDA al 30 jaar een geöliede machine is, een veel groter budget heeft, in de media meer aan bod kwam en media-figuren heeft als bijvoorbeeld Dirk van Duppen.

Van LSP uit kunnen we het niet maken van die mensen die zich geëngageerd hebben en verder willen gaan niet in de steek laten. - Voor ons speelt de electorale score veel minder - en aangezien bijna alle buiten-LSP militanten willen verder gaan moeten we ze daarin ondersteunen.

Ik kom net van een evaluatievergadering in Gent - en geloof het of niet, toch was de overgrote meerderheid geen LSP'er of SAP'er. En bijna iedereen - behalve enkele SAP'ers en LSP'ers die de zaken relativeerden - bleek iederen zeer enthousiast.

Dus waarom niet verder gaan en volgende keer tonen dat we er dan wel staan. We hebben nu twee jaar om de machine te oliën en eindelijk interne duidelijkheid en structuur te creeëren en plaatselijke gemeentelijke basissen te leggen...

pinbag 20 juni 2007 21:21

Hoe meer de 'sociale cohesie' van de maatschapij een deuk krijgt hoe harder de zucht zal zijn voor een alternatief.

De inzet zal een partij worden los van "de traditionele partijen" in "Belgie" Als CD&V faalt in de komende regerings-jaren.

driewerf 20 juni 2007 22:01

Ons reslutaat was zo verpletterend slecht dat er de avond van de verkiezingen zelf nog iemand in mechelen aansloot bij de CAP.

amedee 20 juni 2007 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 2745681)
Ons reslutaat was zo verpletterend slecht dat er de avond van de verkiezingen zelf nog iemand in mechelen aansloot bij de CAP.

8O

Driewerf, dat is fantastisch!

Percalion 20 juni 2007 22:09

Citaat:

Proletariër! Privé-jet inladen!

Cunhal 20 juni 2007 22:22

Citaat:

Er sluit er één aan maar de helft van de nieuwe leden is ontgoocheld en haakt af.
Tegen de volgende verkiezingen ligt CAP op zijn gat.

vavli 20 juni 2007 22:27

Ik was eigenlijk echt niet meer van plan om te reageren maar wat Jonas vertelt is toch echt wel hilarisch. Als ik hem goed begrijp is dus in Gent iedereen behalve LSP en SAP razend enthousiast. (Dat de SAP het een ramp vindt, wisten we al van hun commentaar op de CAP resultaten) Aangezien LSP de enthousaste CAP-pers niet verweesd wil achterlaten, zijn ze zo grootmoedig om met CAP verder te doen. Het is schoon van ze, die loyaliteit. Ik onthou dat ze de machine nu gaan oliën en dat we over twee jaar wat gaan beleven.
Jonas, als je de politiek beu bent, kan je zeker en vast overschakelen naar blufpoker.

Jaani_Dushman 20 juni 2007 22:28

CAP heeft van in het begin gezegd dat de verkiezingen voor ons geen poging zijn om parlementaire macht te verwerven. We wisten van op voorhand dat we nergens een verkozene zouden hebben, en daar was het ons ook niet om te doen.
Het was een manier om bekendheid te geven aan de beweging. Als campagnemiddel.
En ook om de anti-establishment-stemmen een links alternatief te geven, zodat niet al die stemmen naar het VB zouden gaan.
Dat neemt niet weg dat de verkiezingscampagne van CAP blijkbaar niet zeer succesvol was (aangezien we maar 0,4% haalden).

vavli 20 juni 2007 22:29

Citaat:

First we take Mechelen, than we take Berlin.

Jaani_Dushman 20 juni 2007 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vavli (Bericht 2745746)
First we take Mechelen, than we take Berlin.

Last one in Mechelen is a rotten egg.

vavli 20 juni 2007 22:32

Hoeveel volk was er op die evaluatievergadering in Gent?

vavli 20 juni 2007 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2745754)
Last one in Mechelen is a rotten egg.

Smells like teen spirit.

amedee 20 juni 2007 22:38

Wat is het nut nog van CAP om deel te nemen aan de verkiezingen? De PVDA+ heeft duidelijk meer kans om aan een zetel te raken. Doe je CAP ding voor mijn part, maar steun volgende keer de lijst van PVDA+.
Het enige dat CAP zal bereiken door solo te gaan is de linkerzijde verdelen. De enige toekomst voor links is momenteel de PVDA+ .(punt)

Jaani_Dushman 20 juni 2007 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door amedee (Bericht 2745772)
Wat is het nut nog van CAP om deel te nemen aan de verkiezingen? De PVDA+ heeft duidelijk meer kans om aan een zetel te raken. Doe je CAP ding voor mijn part, maar steun volgende keer de lijst van PVDA+.
Het enige dat CAP zal bereiken door solo te gaan is de linkerzijde verdelen. De enige toekomst voor links is momenteel de PVDA+ .(punt)

http://forum.politics.be/showthread.php?t=91010

amedee 20 juni 2007 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2745775)

Die thread is kapot. Het gaat daar helemaal niet meer over het onderwerp.
Mijn bijdrage past perfect bij het onderwerp van deze thread: "Welke toekomst voor CAP?" ...of niet soms?

Jaani_Dushman 20 juni 2007 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door amedee (Bericht 2745786)
Die thread is kapot. Het gaat daar helemaal niet meer over het onderwerp.
Mijn bijdrage past perfect bij het onderwerp van deze thread: "Welke toekomst voor CAP?" ...of niet soms?

Mijn post was dan ook een antwoord op uw vraag.

A. : -Welke toekomst voor CAP?
JD.: -Samenwerking CAP-PVDA.

Cunhal 20 juni 2007 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov (Bericht 2745418)
Kijk, CAP haalde inderdaad geen goe resultaat - al had ik de indruk dat alleen de LSP'ers er zo over dachten. Maar je kan van een formatie die maar de laatste 2 maand een beetje georganiseerd geraakte en met geen goed verkiezingsmateriaal afkwam ook niet veel meer verwachten....

Dat is dan wel een bocht van 180 graden. Raf Verbeke dacht aan 100.00 stemmen.

Citaat:

an LSP uit kunnen we het niet maken van die mensen die zich geëngageerd hebben en verder willen gaan niet in de steek laten. - Voor ons speelt de electorale score veel minder - en aangezien bijna alle buiten-LSP militanten willen verder gaan moeten we ze daarin ondersteunen....

Zeg gewoon waar het op aankomt: LSP gelooft er niet in, maar wil zoveel mogelijk leden van CAP recupereren.

Citaat:

Ik kom net van een evaluatievergadering in Gent - en geloof het of niet, toch was de overgrote meerderheid geen LSP'er of SAP'er. En bijna iedereen - behalve enkele SAP'ers en LSP'ers die de zaken relativeerden - bleek iederen zeer enthousiast....

Enthousiasme is vooralsnog geen objcetief criterium. Voortgaande op je vorige paragraaf denkt LSP ook dat het om zeep is. Alleen nog efkens degenen die er in geloven niet tegen de kop stoten.

Citaat:

Dus waarom niet verder gaan en volgende keer tonen dat we er dan wel staan. We hebben nu twee jaar om de machine te oliën en eindelijk interne duidelijkheid en structuur te creeëren en plaatselijke gemeentelijke basissen te leggen...

Bla,bla, bla,
Jonas weet beter. Binne twee jaar schiet er niets meer over.

amedee 20 juni 2007 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2745799)
Mijn post was dan ook een antwoord op uw vraag.

A. : -Welke toekomst voor CAP?
JD.: -Samenwerking CAP-PVDA.

Geen CAP-PVDA voor mij... Doe maar PVDA+, waar de + staat voor onafhankelijken. Klinkt misschien arrogant, maar dat is dezelfde wijze waarop Sleeckx & co ook met PVDA gediscussieerd hebben. Toen hadden ze echter nog niet door dat ze alleen nergens stonden en dus best iets respectvoller konden onderhandeld hebben.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be