Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Veranderen van Avators (https://forum.politics.be/showthread.php?t=91632)

Gun 21 juni 2007 17:24

Veranderen van Avators

Waarom zijn er zoveel bezoekers die frequenter van avatar veranderen dan van ondergoed?

Persoonlijk is een avatar een enorm herkenningspunt, bij veel frequente posters vormt de avator de identificatie in plaats van de poster naam en zeker wanneer men na afwezigheid van een aantal dagen een draad opnieuw wil oppikken vormt dat fotootje een handige hulp.

Er zijn echter verscheidene bezoekers van politics.be die via die avatar op zoek zijn naar een persoonlijkheid die ze niet blijken te vinden.

Kan er geen consensus gevonden worden waarin avatars nooit of bijna nooit worden aangepast?

Raf 21 juni 2007 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun (Bericht 2747351)
Waarom zijn er zoveel bezoekers die frequenter van avator veranderen dan van ondergoed?

Persoonlijk is een avator een enorm herkenningspunt, bij veel frequente posters vormt de avator de identificatie in plaats van de poster naam en zeker wanneer men na afwezigheid van een aantal dagen een draad opnieuw wil oppikken vormt dat fotootje een handige hulp.

Er zijn echter verscheidene bezoekers van politics.be die via die avator op zoek zijn naar een persoonlijkheid die ze niet blijken te vinden.

Kan er geen consensus gevonden worden waarin avators nooit of bijna nooit worden aangepast?

Het zijn avatars. En ik vind het net leuk dat je die regelmatig kan veranderen.

Gun 21 juni 2007 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2747358)

Bij jou vormt het ook geen probleem, de afbeeldingen zijn bijna steeds blote mannen én jouw posts lees ik (bijna) nooit;-)

Raf 21 juni 2007 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun (Bericht 2747366)
Bij jou vormt het ook geen probleem, de afbeeldingen zijn bijna steeds blote mannen én jouw posts lees ik (bijna) nooit;-)

Maar je zou me wèl willen verplichten om steeds dezelfde avatar te blijven gebruiken... :? Concentreer je misschien wat meer op wat mensen schrijven en wat minder op de prentjes.

1handclapping 21 juni 2007 17:37

Bij het profiel een "historiek" van avatars voegen ?
Momenteel heb ik een logo van de Europese Esperanto Unie, vermits ik op het einde van juli naar dat congres in Maribor ga. Ik heb ergens een ronddraaiende Esperanto ster gevonden, die ik waarschijnlijk daarna ga plaatsen.. Ook Pelgrim's avatars zijn een beetje "variaties op hetzelfde thema".. De pure partijlogo's die door een resem mensen gebruikt worden vind ik veel ambetanter omdat je dan altijd goed moet kijken met wie je nu eigenlijk bezig bent.

carlgustaaf 21 juni 2007 17:43

Citaat:

Waarom zijn er zoveel bezoekers die frequenter van avatar veranderen dan van ondergoed?

Persoonlijk is een avatar een enorm herkenningspunt, bij veel frequente posters vormt de avator de identificatie in plaats van de poster naam en zeker wanneer men na afwezigheid van een aantal dagen een draad opnieuw wil oppikken vormt dat fotootje een handige hulp.

Er zijn echter verscheidene bezoekers van politics.be die via die avatar op zoek zijn naar een persoonlijkheid die ze niet blijken te vinden.

Kan er geen consensus gevonden worden waarin avatars nooit of bijna nooit worden aangepast?

ik zie altijd naar de naam, die staat er toch in het groot en vet op? Anders zou ik eens een nieuwe bril kopen...

Heftruck 21 juni 2007 17:46

Mijn gebeden zijn bij lombas.

Arnold 21 juni 2007 18:39

Ik zie niet in waarom de moderatie hier de keuze van de forummers zou moeten beperken, alleen maar omwille van het feit dat het een "handig hulpmiddeltje" bij het herkennen van posts is.

Gun 21 juni 2007 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2747378)
Maar je zou me wèl willen verplichten om steeds dezelfde avatar te blijven gebruiken... :? Concentreer je misschien wat meer op wat mensen schrijven en wat minder op de prentjes.

Ik verplicht niemand en zou niemand verplichten ... ik stel gewoon voor aan de gebruikers dat ze een consensus vinden waarin avatars nooit of bijna nooit worden aangepast.

Edit: ik heb jouw post gelezen:thumbsup:

hermanvk 21 juni 2007 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Arnold (Bericht 2747487)
Ik zie niet in waarom de moderatie hier de keuze van de forummers zou moeten beperken, alleen maar omwille van het feit dat het een "handig hulpmiddeltje" bij het herkennen van posts is.

Het helpt je ook om die persoon te onderkennen.
Plaats het veranderen van de avatar naast het idee dat je van de stabiliteit van die persoon hebt en trek je conclusies.

Ik persoonlijk vind het een handig dingetje, dat je ten gepaste tijde kan aanpassen om aan te geven wat je nu belangrijk vindt of niet.

baseballpolitieker 21 juni 2007 22:28

Citaat:

Volledig met je eens...
Dit is mijn tweede echte avater, wel nog een tussen voor splitsing bhv, ma voor de rest verander ik zeer weinig.
Een maximum verandering van één om de dertig dagen ofzo...:-D

Gun 24 juni 2007 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2747916)
Volledig met je eens...
Dit is mijn tweede echte avater, wel nog een tussen voor splitsing bhv, ma voor de rest verander ik zeer weinig.
Een maximum verandering van één om de dertig dagen ofzo...:-D

Af en toe moet kunnen om whatever reason maar sommigen maken er een potje van

liberalist_NL 24 juni 2007 13:29

De twee mensen die achter de stelling staan kunnen het woord ''avatar'' niet eens spellen. :-D

ingenious 24 juni 2007 14:02

avatars bevorderen vooroordelen en belemmeren een open debat. ik heb hier nog nooit een avatar gehad.

PollyCorrect 25 juni 2007 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ingenious (Bericht 2752633)
avatars bevorderen vooroordelen en belemmeren een open debat. ik heb hier nog nooit een avatar gehad.

Inderdaad! Zo is Borat, mijn avatar, dus voor degenen die zijn film niet gezien cq. niet begrepen hebben, een primaire imbeciel, homohater, vrouwenhater, geobsedeerde seksist en vooral een antisemiet.

Stel je voor dat ze me d�*�*rmee identificeren zouden. Daarentegen voor degenen die de film Borat gesnapt hebben is het vast duidelijk waarom ik fan ben, en zeker in het kader van de "discussies" die hier soms plaatsvinden.

Vooroordeel? Ach, j'assume. En als ik verander, dan ook, j'assumerai.

Prettige dag nog!

Brusseleir 25 juni 2007 13:40

Ik zou al blij zijn moest ik er eentje kunnen opladen... :oops: :oops: :oops:

PollyCorrect 25 juni 2007 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brusseleir (Bericht 2754603)
Ik zou al blij zijn moest ik er eentje kunnen opladen... :oops: :oops: :oops:

welke wil je, Bru?

UFSIA 2 juli 2007 12:25

Citaat:

Ik voel me ergens wel aangesproken lol

Citaat:

Niet enkel dat hoor. Er zijn mensen (ik zeg niet dat jij dat bent maar er zijn er) die gemakkelijk willen discussiëren , dat gaat als volgt :

1/ iemand met een spa logo post iets
2/ iemand van VB reageert ...
zich niet de vraag stellend "is dat een goed idee ?"
dan wel "oh 't is ne spallochtoon dus dat is slecht" en dan trasht hij die persoon zijn idee zonder eerst na te denken "is dat nu zo'n goed idee of niet ?" zonder ECHT over de inhoud na te denken.
3/ na het gedaan te hebben van een ranting stellen ze vast dat ze EIGENLIJK het idee niet zo slecht vonden, niet dat ze dat ooit nog gaan toegeven daar het echte partijbeesten zijn die niet openlijk tegen de partijlijn/kadaverdiscipline ingaan.

( in dit voorbeeld kan je VB door spa, vld, etc veranderen, 't is maar een voorbeeld, geen aanval op gelijk wie )

Pleiten voor vaste avatars is pleiten voor het in hokjes plaatsen van mensen makkelijker te maken en dat vind ik spijtig.

Citaat:

Ook kan je er het vluchtige in herkennen, de vlottende kiezer die nu eens VB, dan weer LSP is, en naargelang het been waar hij mee uit bed kwam op verkiezingsdag de politieke kaarten zo erg verschillend schudden kan.

mvg. Sint Ignacius

Gun 2 juli 2007 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA (Bericht 2767984)
Ik voel me ergens wel aangesproken lol

Niet enkel dat hoor. Er zijn mensen (ik zeg niet dat jij dat bent maar er zijn er) die gemakkelijk willen discussiëren , dat gaat als volgt :

1/ iemand met een spa logo post iets
2/ iemand van VB reageert ...
zich niet de vraag stellend "is dat een goed idee ?"
dan wel "oh 't is ne spallochtoon dus dat is slecht" en dan trasht hij die persoon zijn idee zonder eerst na te denken "is dat nu zo'n goed idee of niet ?" zonder ECHT over de inhoud na te denken.
3/ na het gedaan te hebben van een ranting stellen ze vast dat ze EIGENLIJK het idee niet zo slecht vonden, niet dat ze dat ooit nog gaan toegeven daar het echte partijbeesten zijn die niet openlijk tegen de partijlijn/kadaverdiscipline ingaan.

( in dit voorbeeld kan je VB door spa, vld, etc veranderen, 't is maar een voorbeeld, geen aanval op gelijk wie )

Pleiten voor vaste avatars is pleiten voor het in hokjes plaatsen van mensen makkelijker te maken en dat vind ik spijtig.

Ook kan je er het vluchtige in herkennen, de vlottende kiezer die nu eens VB, dan weer LSP is, en naargelang het been waar hij mee uit bed kwam op verkiezingsdag de politieke kaarten zo erg verschillend schudden kan.

mvg. Sint Ignacius

Een Avatar hoeft niet per sé politiek getint te zijn (liever niet zelfs), een avatar is voor mij een persoonlijk visueel herkenningspunt en liever ieder zijn eigen logo dan mee te gaan in de massa partij logo's.

eno2 2 juli 2007 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2747358)

Verander hem dan maar direct.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be