![]() |
kasseistenen
Jiiiieeeetttt, dit is dus mn allereerste topic die ik opstart. :-D
Het gaat over kasseistenen, ik vind dat ze dat zouden moeten verbieden. Het is levensgevaarlijk, vooral als ze nat zijn. En het maakt veel kabaal, en het is niet aangenaam om over te rijden. :? De eerste week dat ik met de auto reed had ik er al een uiterst negatieve ervaring mee gehad.:? Ik kwam van 110, het regende, en plots waren daar die smerige kasseistenen, waar pakweg 20 meters verder een kruispunt was. Ik remde maar had meteen door dat ik slipte, en uit paniek (had nog geen ervaring) stampte ik mn remmen volledig dicht waardoor ik gewoon bleef vooruitstuiven zonder te vertragen, mn auto begon te draaien, passeerde halfgedraaid het kruispunt en eindigde (héél wat verder) schuin met het achterste-zijde tegen een boom, nadat de tuinhaag en brievenbus neergemaaid waren. Het was gelukkig rond 4u15 (moest om 3 u thuis zijn) en er was geen volk op de baan, gelukkig. Maar bovenal heb ik veel geluk gehad dat mn wagen vooral op de baan bleef, en niet direct er van afweek. Er was veel schade aan mn wagen, maar ik kon gewoon weer naar huis rijden. Dit was geen aangename ervaring en ik heb dat te danken aan die ergerlijke kasseistenen. Ja heus, als het van mij afhangt zouden kasseistenen verboden worden. |
Citaat:
|
rupsbanden steken ;-)
|
leren rijden met een auto en vooral een auto leren beheersen.
|
je hebt dat te danken aan je snelheid, niet aan de kasseien ;)
|
In de eerste week dat je met de wagen reed, bij regen 's nachts 110 rijden op het soort banen waar kasseistenen liggen, dat was misschien niet meteen je beste plan...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vroeger lagen er in onze stad 'kinderkopkes', wekelijk viel er wel een bejaarde over tijdens haar marktbezoek. Als het regent schuiven ze ook voor een voetganger verschrikkelijk dus, en als je dan slecht te been bent en nog schoenen aan hebt met hakken ... Er bestaat veiliger materiaal, maar het is wel gezellig vind ik. |
Citaat:
Hier heb je de remweg. Een theoretische remweg die geen rekening houdt met de ondergrond en ervan uitgaat dat je perfecte grip op de weg hebt en goede remmen. Die houdt ook geen rekening met de zogenaamde "reactieweg", zijnde het aantal meters dat jouw wagen rijdt vooraleer je jij je rempedaal kan indrukken nadat je doorhad dat je moet remmen (want je schrikt en eer je been reageert...). Bij 90 km/u wordt die geschat op 25 meter. Dat ligt al raar bij die 20 meter van je bij 110 :? |
Citaat:
|
Citaat:
1ste vraag: is dat gemeten met fietsremmen of geperforeerde Brembo-schijven?... of iets tussenin? 8-) |
Kasseien + tramsporen + regen, dat is pas een combinatie. Als fietser vind ik dit levensgevaarlijk. Als automobilist merk ik het nauwelijks :)
|
Citaat:
|
Ik vindt dat stoeptegels verboden moeten worden, die zijn ook levensgevaarlijk, vooral als ze onderweg van een viaduct naar de grond op zo'n een tot anderhalve meter hoogte hangen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be