Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   kasseistenen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=91640)

MaGNiFiCaT 21 juni 2007 23:36

kasseistenen

Jiiiieeeetttt, dit is dus mn allereerste topic die ik opstart. :-D

Het gaat over kasseistenen, ik vind dat ze dat zouden moeten verbieden. Het is levensgevaarlijk, vooral als ze nat zijn. En het maakt veel kabaal, en het is niet aangenaam om over te rijden. :?

De eerste week dat ik met de auto reed had ik er al een uiterst negatieve ervaring mee gehad.:? Ik kwam van 110, het regende, en plots waren daar die smerige kasseistenen, waar pakweg 20 meters verder een kruispunt was. Ik remde maar had meteen door dat ik slipte, en uit paniek (had nog geen ervaring) stampte ik mn remmen volledig dicht waardoor ik gewoon bleef vooruitstuiven zonder te vertragen, mn auto begon te draaien, passeerde halfgedraaid het kruispunt en eindigde (héél wat verder) schuin met het achterste-zijde tegen een boom, nadat de tuinhaag en brievenbus neergemaaid waren. Het was gelukkig rond 4u15 (moest om 3 u thuis zijn) en er was geen volk op de baan, gelukkig. Maar bovenal heb ik veel geluk gehad dat mn wagen vooral op de baan bleef, en niet direct er van afweek. Er was veel schade aan mn wagen, maar ik kon gewoon weer naar huis rijden.

Dit was geen aangename ervaring en ik heb dat te danken aan die ergerlijke kasseistenen. Ja heus, als het van mij afhangt zouden kasseistenen verboden worden.

carlgustaaf 21 juni 2007 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 2748021)

Het gaat over kasseistenen, ik vind dat ze dat zouden moeten verbieden. Het is levensgevaarlijk, vooral als ze nat zijn. En het maakt veel kabaal, en het is niet aangenaam om over te rijden. :?

De eerste week dat ik met de auto reed had ik er al een uiterst negatieve ervaring mee gehad.:? Ik kwam van 110, het regende, en plots waren daar die smerige kasseistenen, waar pakweg 20 meters verder een kruispunt was. Ik remde maar had meteen door dat ik slipte, en uit paniek (had nog geen ervaring) stampte ik mn remmen volledig dicht waardoor ik gewoon bleef vooruitstuiven zonder te vertragen, mn auto begon te draaien, passeerde halfgedraaid het kruispunt en eindigde (héél wat verder) schuin met het achterste-zijde tegen een boom, nadat de tuinhaag en brievenbus neergemaaid waren. Het was gelukkig rond 4u15 (moest om 3 u thuis zijn) en er was geen volk op de baan, gelukkig. Maar bovenal heb ik veel geluk gehad dat mn wagen vooral op de baan bleef, en niet direct er van afweek. Er was veel schade aan mn wagen, maar ik kon gewoon weer naar huis rijden.

Dit was geen aangename ervaring en ik heb dat te danken aan die ergerlijke kasseistenen. Ja heus, als het van mij afhangt zouden kasseistenen verboden worden.

Hmmm,is wel praktisch om mee te gooien anders...

Dronkoers 22 juni 2007 05:23

rupsbanden steken ;-)

Vorenus 22 juni 2007 05:31

leren rijden met een auto en vooral een auto leren beheersen.

Nick_ 27 juni 2007 20:53

je hebt dat te danken aan je snelheid, niet aan de kasseien ;)

Jazeker 27 juni 2007 21:01

In de eerste week dat je met de wagen reed, bij regen 's nachts 110 rijden op het soort banen waar kasseistenen liggen, dat was misschien niet meteen je beste plan...

StevenNr1 27 juni 2007 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2759849)
In de eerste week dat je met de wagen reed, bij regen 's nachts 110 rijden op het soort banen waar kasseistenen liggen, dat was misschien niet meteen je beste plan...

ik had ook zo da gedacht, en 20 meter voor 't kruispunt beginnen remmen bij regen en van 110/u, hmz (op welke baan mag je trouwens zo snel met kruispunten zonder verkeerslichten?)

MaGNiFiCaT 27 juni 2007 23:31

Citaat:

Dat was idd heel dom. Of beter, onwetend, want tja, ik was 18, reed pas met de wagen, kende de straat heel goed maar niet de structuur ervan, dus was er mij niet van bewust dat straks kasseistenen zouden volgen en dat deze dan zulke uitwerking zouden hebben.

groene flamingant 27 juni 2007 23:34

Citaat:

nadat de tuinhaag en brievenbus neergemaaid waren.

Ze moesten daar alvast de haag niet meer afscheren de eerste maanden...

Groentje-18 27 juni 2007 23:41

Citaat:

Ik denk dat je van alle voertuigen met auto's nog het minste kwaad kan op kasseistenen, als je je rijstijl aanpast uiteraard ... ;)

Vroeger lagen er in onze stad 'kinderkopkes', wekelijk viel er wel een bejaarde over tijdens haar marktbezoek. Als het regent schuiven ze ook voor een voetganger verschrikkelijk dus, en als je dan slecht te been bent en nog schoenen aan hebt met hakken ...
Er bestaat veiliger materiaal, maar het is wel gezellig vind ik.

Jazeker 28 juni 2007 00:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 2760234)
Dat was idd heel dom. Of beter, onwetend, want tja, ik was 18, reed pas met de wagen, kende de straat heel goed maar niet de structuur ervan, dus was er mij niet van bewust dat straks kasseistenen zouden volgen en dat deze dan zulke uitwerking zouden hebben.

Je verhaal klopt ook niet. Zonder kinderkopkes/kasseistenen en zonder regen heb je gewoonweg geen remweg van 20 meter bij 110 km/u.

Hier heb je de remweg. Een theoretische remweg die geen rekening houdt met de ondergrond en ervan uitgaat dat je perfecte grip op de weg hebt en goede remmen. Die houdt ook geen rekening met de zogenaamde "reactieweg", zijnde het aantal meters dat jouw wagen rijdt vooraleer je jij je rempedaal kan indrukken nadat je doorhad dat je moet remmen (want je schrikt en eer je been reageert...). Bij 90 km/u wordt die geschat op 25 meter. Dat ligt al raar bij die 20 meter van je bij 110 :?

hermanvk 28 juni 2007 04:47

Citaat:

Ik vraag mij trouwens ook af waar je 110 mag rijden en waar er nog kasseien liggen.

Dronkoers 28 juni 2007 05:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2760258)
Je verhaal klopt ook niet. Zonder kinderkopkes/kasseistenen en zonder regen heb je gewoonweg geen remweg van 20 meter bij 110 km/u.

Hier heb je de remweg. Een theoretische remweg die geen rekening houdt met de ondergrond en ervan uitgaat dat je perfecte grip op de weg hebt en goede remmen. Die houdt ook geen rekening met de zogenaamde "reactieweg", zijnde het aantal meters dat jouw wagen rijdt vooraleer je jij je rempedaal kan indrukken nadat je doorhad dat je moet remmen (want je schrikt en eer je been reageert...). Bij 90 km/u wordt die geschat op 25 meter. Dat ligt al raar bij die 20 meter van je bij 110 :?

Ach, schattingen ;-)

1ste vraag: is dat gemeten met fietsremmen of geperforeerde Brembo-schijven?... of iets tussenin? 8-)

Johan217 28 juni 2007 08:23

Kasseien + tramsporen + regen, dat is pas een combinatie. Als fietser vind ik dit levensgevaarlijk. Als automobilist merk ik het nauwelijks :)

Edina 28 juni 2007 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 (Bericht 2760442)
Kasseien + tramsporen + regen, dat is pas een combinatie. Als fietser vind ik dit levensgevaarlijk.

²

Bovenbuur 28 juni 2007 08:52

Ik vindt dat stoeptegels verboden moeten worden, die zijn ook levensgevaarlijk, vooral als ze onderweg van een viaduct naar de grond op zo'n een tot anderhalve meter hoogte hangen.

Spliff 28 juni 2007 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 2760461)
Ik vindt dat stoeptegels verboden moeten worden, die zijn ook levensgevaarlijk, vooral als ze onderweg van een viaduct naar de grond op zo'n een tot anderhalve meter hoogte hangen.

Ik struikel altijd over stoeptegeltjes, zelfs als ze maar een millimeter verschillen met de aangrenzende...

Bovenbuur 28 juni 2007 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spliff (Bericht 2760496)
Ik struikel altijd over stoeptegeltjes, zelfs als ze maar een millimeter verschillen met de aangrenzende...

Had je maar beter naar je moeder moeten luisteren: niet zo sloffen, gewoon je voeten optillen. :)

De Garde 28 juni 2007 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant (Bericht 2760238)
Ze moesten daar alvast de haag niet meer afscheren de eerste maanden...

You've got mail!

Lord Vader 28 juni 2007 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 (Bericht 2760442)
Kasseien + tramsporen + regen, dat is pas een combinatie. Als fietser vind ik dit levensgevaarlijk. Als automobilist merk ik het nauwelijks :)

Bicyclists' worst nightmare inderdaad.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be