Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Een hoofddoek mag niet,maar lang haar bij de politie wel? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=91721)

duveltje382 23 juni 2007 11:22

Een hoofddoek mag niet,maar lang haar bij de politie wel?

http://www.atv.be/v3/newsdetail.aspx?mid=&id=5582

Een politieagent uit Boechout heeft zijn oversten gedagvaard. Agent Francis De Ceuster draagt zijn haar al tien jaar in een paardenstaart. Net zoals drie andere collega's. Van hun korpschef moesten de lange haren er echter af, want dat staat zo in de nieuwe politiecode. De Ceuster wilde niet naar de kapper en spande een kort geding aan tegen zijn werkgever in de politiezone Minos waar onder meer Boechout en Mortsel toe behoren. De zaak kwam vandaag voor de rechter en is meteen uitgesteld naar volgende maand.

Bron/ATV

Waarom voor de Molima's wel,en de politieman niet

Bovenbuur 23 juni 2007 11:52

Langharig tuig heeft mijn steun, zelfs als ze bij de pliesie zitten.

duveltje382 23 juni 2007 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 2750668)
Langharig tuig heeft mijn steun, zelfs als ze bij de pliesie zitten.

Daar draait deze discussie niet rond,waarom moeten Molima's in Antwerpen achter het openbaar loket hun hoofddoek af laten,en waarom mogen de politiemannen wel met lang haar hun beroep uit oefenen?

Vorenus 23 juni 2007 12:00

Omdat lang haar niets met religie te maken heeft maar over smaak.

duveltje382 23 juni 2007 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 2750684)
Omdat lang haar niets met religie te maken heeft maar over smaak.

Onzin,het is gewoon niet kunnen dat iemand die de orde moet handhaven,er als nen hippie bij loopt(dat is trouwens ook een vorm van geloof)

Vorenus 23 juni 2007 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2750693)
Onzin,het is gewoon niet kunnen dat iemand die de orde moet handhaven,er als nen hippie bij loopt(dat is trouwens ook een vorm van geloof)

Er zijn wel een paar regels maar niet over welk soort kapsel of andere strenge bepalingen.

Laya 23 juni 2007 12:08

Een man met lang haar = er als een hippie bijlopen?

Lang haar = hoofddoek?

8O

duveltje382 23 juni 2007 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 2750697)
Er zijn wel een paar regels maar niet over welk soort kapsel of andere strenge bepalingen.

Wel over een aanvaarbaar uiterlijk,en deze politieman wil dat aan zijn laars lappen,wat niet kan volgens mij

duveltje382 23 juni 2007 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laya (Bericht 2750700)
Een man met lang haar = er als een hippie bijlopen?

Lang haar = hoofddoek?

8O

Zij zijn beiden een uiting van een bepaalde vorm van geloof,er is nog zoiets als een arbeidsregelement die dit verbied

Vorenus 23 juni 2007 12:13

Nee want lang haar op zich is geen probleem, zolang het verzorgt is. Men kan hier ook geen regels over lang haar invoeren aangezien dit dan tot discriminatie zou leiden tav vrouwen

duveltje382 23 juni 2007 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 2750713)
Nee want lang haar op zich is geen probleem, zolang het verzorgt is. Men kan hier ook geen regels over lang haar invoeren aangezien dit dan tot discriminatie zou leiden tav vrouwen

Lang haar bij een politieMAN kan niet,zoals in een kok BV ook niet met lang haar ook niet kan zonder het koksmustje
Onder een politie pet mag ook niets onder uit komen VIND IK!

Derk de Tweede 23 juni 2007 12:20

Citaat:

Eil je gen foto's van mij plaatsen......:roll: :lol: :-D

Vorenus 23 juni 2007 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2750723)
Lang haar bij een politieMAN kan niet,zoals in een kok BV ook niet met lang haar ook niet kan zonder het koksmustje

Zelfde regels voor man en vrouw.

duveltje382 23 juni 2007 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 2750730)
Zelfde regels voor man en vrouw.

Idd,deze hebben dan ook een ander hoofddeksel,waar ze de langere lokken kunnen verbergen

Laya 23 juni 2007 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2750711)
Zij zijn beiden een uiting van een bepaalde vorm van geloof,er is nog zoiets als een arbeidsregelement die dit verbied

Lang haar een uiting van geloof???? Vind je dat dan zowel voor mannen als vrouwen gelden?

Raf 23 juni 2007 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2750620)
http://www.atv.be/v3/newsdetail.aspx?mid=&id=5582

Een politieagent uit Boechout heeft zijn oversten gedagvaard. Agent Francis De Ceuster draagt zijn haar al tien jaar in een paardenstaart. Net zoals drie andere collega's. Van hun korpschef moesten de lange haren er echter af, want dat staat zo in de nieuwe politiecode. De Ceuster wilde niet naar de kapper en spande een kort geding aan tegen zijn werkgever in de politiezone Minos waar onder meer Boechout en Mortsel toe behoren. De zaak kwam vandaag voor de rechter en is meteen uitgesteld naar volgende maand.

Bron/ATV

Waarom voor de Molima's wel,en de politieman niet

Citaat:

Hoe kan je iemand die dergelijke onnozeliteiten schrijft nu in vredesnaam ernstig nemen?

Groentje-18 23 juni 2007 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2750723)

:?

DenMathias 23 juni 2007 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2750711)

Ik heb lang haar, voor zover ik weet, laat ik mijn haar niet groeien wegens geloofsovertuiging :lol:
Als echter blijkt dat die politieagent zijn job niet meer deftig kan uitoefenen door zijn lang haar, dan vind ik wel dat ze gelijk hebben.

Kallikles 23 juni 2007 13:00

Vanwaar toch die obsessie met andermans haar? Als die man een goede politieagent met lang haar is, dan is er toch geen probleem? Op dezelfde manier is het niet belangrijk om te weten of een politieagente haar haar onder een hoofddoek draagt, maar wel of ze haar job goed uitvoert.

Savatage 23 juni 2007 13:22

Dat zou het pas zijn: politie-agentes met hoofddoeken die het verkeer regelen en moeten zorgen voor orde :rofl:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be