![]() |
je kind lijkt op niks, want je wil er geen.
mijns inziens de enige verstandige houding t.o.v kinderen.
vlaanderen, belgië, de hele wereld is immers overbevolkt. en de mens heeft tot hiertoe niet veel goeds gebracht in deze wereld. ik vind het bijzonder sociaal en solidair om ervoor te kiezen kinderloos te blijven, in tegenstelling tot de egoïstische houding van velen om kinderen te willen voor hun eigen 'geluk' of omdat hun eigen leven anders niet 'compleet' is. puur egoisme dus. |
Ik wil gerust kinderen, alleen is die periode voor dat ze het huis uitgaan te lang.
|
Maar, bekijk het eens van de andere kant, wat heb je liever dat er over honderd jaar op aarde rondloopt: 6 miljard egoïsten of 6 miljard egoïsten en 2 miljard sociale mensen? (om gedrag maar eens als puur doorgeefbaar aan de volgende generatie te bestempelen, wat het natuurlijk niet is).
|
Citaat:
En zelfs als het weigeren van verantwoording te willen opnemen voor de toekomst, want kinderen hebben dwingt je wel om na te denken over hun toekomst en over wat er moet gebeuren om hen een goed menselijk te bieden. |
Citaat:
met die twee deernes op uw avatar wil ik gerust oefenen om kindjes te maken. |
Citaat:
je bent toch geen zatlap hé? |
Citaat:
maar over 100 jaar ben ik er niet meer, dus so what? |
Citaat:
Citaat:
Iemand met kids, is wel verplicht om na te denken over hoe de wereld er binnen 100 jaar voor zijn/haar nageslacht zal uitzien. En ik drink bijna geen alcohol dus nee, ik ben geen zatlap. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Moeder Therese bijvoorbeeld. Ik ben er vrij zeker van dat zij geen kinderen had. |
Citaat:
Ik ken zelf ook wel mensen die kinderloos zijn en zich toch inzetten voor de toekomst en de mensheid, maar geen van hen is gehuwd vrijwillig kinderloos ( Gehuwd met een ander mens van het andere geslacht natuurlijk wel te verstaan) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dan kunnen die kinderen elkaar maar wat 'entertainen', en zijn ze minder verwend. |
Citaat:
Wat doe ja dan trouwens met ouders die uit elkaar gaan, waarvan er een sterft, of een vrouw voor wie de zwangerschap zo zwaar was dat ze geen tweede meer aankan,... |
Citaat:
|
Citaat:
Toch hoeft het niet zo drastisch, mocht iedereen volgens deze principes leven zou er immers geen mens meer zijn binnen een hondertal jaar. Nu, ook dat zou geen ramp zijn natuurlijk. Toch is 2 kinderen/koppel ook reeds goed. Ik poste dit reeds elders, maar herneem het hier nog even. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
belgiëhaat en snobistische linkse fijnproeverij gaan u precies beter af. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be