Stratcat |
11 februari 2004 18:37 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ROKE
Wordt het niet eens stilaan de tijd dat een politicus of ander persoon met invloed én GV eens uitlegt aan de bevolking dat het "gratis-verhaal" een écht sprookje is ?
|
'Gratis' is inderdaad niet gratis. Gratis kost (belastings)geld. Maar met dat geld wordt de koek weer verdeeld.
|
Die koek is wel door 'de mensen' gebakken, en niet door de overheid.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S
In die zin is 'gratis' een vorm van solidariteit.
|
Het is een vorm van collectivisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S
Wat ik zo mooi vind aan het gratis-verhaal van Stevaert, is dat de koek ook groter wordt.
|
Dat Sinterklaas echt bestaat, vind ik ook mooi.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S
Neem nu de gratis bussen voor ouderen. Dat is ten eerste een vorm van solidariteit met de ouderen.
|
Wat is daar nu solidair aan?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S
Maar ten tweede heeft dat veel positieve neveneffecten.
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S
Ouderen zullen minder met de auto gaan
|
Bewijs?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S
de mensen kunnen meer naar buiten komen (wat de verzuring tegengaat)
|
A ja, de Verzuring, die Boze Wolf (vriendje van het Zwart Blok) die Stevaert zelf notabene uitgevonden heeft om zijn sprookje wat meer glans te geven.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S
de filles zullen verminderen
|
Zullen? De gepensioneerden mogen al een tijd gratis op de bus, heb je enige aanwijzing dat de files ook maar een centimeter verminderd zijn?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S
de luchtvervuiling daalt
|
Nog nooit naast een bus gestaan die vertrekt?
En qua geluidsoverlast is het ook de moeite.
Kom in Leuven eens in de Bondgenotenlaan wandelen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S
het openbaar vervoer geraakt meer ingeburgerd
|
Dat lijkt bevestigd te worden door de toenemende passagiers van De Lijn en de NMBS. Maar hoe dat de koek groter maakt, is me een raadsel. Ik acht het niet uitgesloten dat de Lijn over een aantal jaren met een vergelijkbaar schuldenprobleem zit als de NMBS vandaag.
En wie zal er dan de nieuwe koek bakken?
|