Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Dit is te mooi om waar te zijn. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=91807)

Derk de Tweede 25 juni 2007 16:32

Dit is te mooi om waar te zijn.

http://www.dumpert.nl/mediabase/1886...faa/index.html

I amsterdam 25 juni 2007 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 2755126)

Wel een leuke reclame.
Gelukkig niet de waarheid.

Derk de Tweede 25 juni 2007 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 2755129)
Wel een leuke reclame.
Gelukkig niet de waarheid.

Ik zou het nog zo graag eens meemaken!

Brandaan 25 juni 2007 16:47

Zo, wat een mooi stukje propaganda van de overheid. Het is vooral knap hoe men niet kijkt naar de feiten, maar puur dogmatisch de ondergang voorspelt. Zo hoort propaganda te zijn.

I amsterdam 25 juni 2007 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 2755137)
Ik zou het nog zo graag eens meemaken!

Liever niet.
Europeese samenwerking is noodzakelijk op gebieden die nationaal niet geregeld kunnen worden.
Natuurlijk zijn er grote verschillen tussen de 27 landen en Nederland zou veel intensiever moeten samenwerken met de Noord-West landen.
Vervolgens zitten we dan gelijk weer met het probleem dat ons buurland
Belgie zich veel meer richt op de Middenlandse zee landen.
Dus waar is het begin en waar is het eind?

Derk de Tweede 25 juni 2007 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan (Bericht 2755144)
Zo, wat een mooi stukje propaganda van de overheid. Het is vooral knap hoe men niet kijkt naar de feiten, maar puur dogmatisch de ondergang voorspelt. Zo hoort propaganda te zijn.

In principe behoort de W.O. onafhankelijk te zijn..

Derk de Tweede 25 juni 2007 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 2755149)
Liever niet.
Europeese samenwerking is noodzakelijk op gebieden die nationaal niet geregeld kunnen worden.
Natuurlijk zijn er grote verschillen tussen de 27 landen en Nederland zou veel intensiever moeten samenwerken met de Noord-West landen.
Vervolgens zitten we dan gelijk weer met het probleem dat ons buurland
Belgie zich veel meer richt op de Middenlandse zee landen.
Dus waar is het begin en waar is het eind?

Ik heb niks tegen een samenwerkingsverdrag (wel het liefst met een aantal landen minder), maar ik heb wel iets tegen een log bureaucratisch apparaat dat ons aan de Islam overleverd.

Brandaan 25 juni 2007 17:07

.........

Derk de Tweede 25 juni 2007 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan (Bericht 2755175)
.........

I amsterdam 25 juni 2007 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 2755160)
Ik heb niks tegen een samenwerkingsverdrag (wel het liefst met een aantal landen minder), maar ik heb wel iets tegen een log bureaucratisch apparaat dat ons aan de Islam overleverd.

Wat heeft de Islam hier nu weer mee te maken:roll:
Het lijkt wel een PVV standpunt.

Brandaan 25 juni 2007 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 2755232)

Ik had iets heel doms gezegd. :oops: Nu maar hopen dat niemand het gezien heeft.

Sjaax 25 juni 2007 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 2755160)
ik heb wel iets tegen een log bureaucratisch apparaat dat ons aan de Islam overleverd.

Last van paranoia???

Bovenbuur 25 juni 2007 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax (Bericht 2755371)
Last van paranoia???

Nee, in Nederland noemen ze dat gezond verstand, want het is de mening van "het volk", echt waar.

Derk de Tweede 26 juni 2007 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 2755306)
Wat heeft de Islam hier nu weer mee te maken:roll:
Het lijkt wel een PVV standpunt.

Ik heb niks met Wilders, maar ik ben bang dat de EU zich uitbreidt tot landen als Tunesie en Marokko.

Derk de Tweede 26 juni 2007 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax (Bericht 2755371)
Last van paranoia???

Nee, jij wel dan?

I amsterdam 26 juni 2007 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 2756751)
Ik heb niks met Wilders, maar ik ben bang dat de EU zich uitbreidt tot landen als Tunesie en Marokko.

Als het aan Verhofstadt ligt wel ,maar die is bijna vertrokken.
Dus het zal zo'n vaart niet lopen

Sjaax 26 juni 2007 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 2756751)

Er zijn de zgn. 'Kopenhagen criteria' ontwikkeld waaraan landen moeten voldoen om lid te worden van de EU. Hoe eerder bijvoorbeeld Tunesië of Marokko aan die criteria voldoen, des te beter. De mogelijkheid die de EU biedt om erbij te komen geeft een ontzettende push aan landen om hun best te doen om aan de criteria te voldoen.

Jonas Elossov 26 juni 2007 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 2756875)
Als het aan Verhofstadt ligt wel ,maar die is bijna vertrokken.
Dus het zal zo'n vaart niet lopen

8O

Verhofstadt is wel altijd enorm tegen de uitbreiding van Europa geweest hoor omdat hij vond dat het een proces naar de versterking van Europa verzwakte. Die uitbreiding is er vooral gekomen op aanraden van de VS die graag een verdeelder Europa zien.

Verhofstad verdedigde zelfs al verschillende malen een Europa met twee snelheden waarbij we met het Europa van de 12 naar een echte Unie zouden gaan met defensiemacht, unitaire munt, regering, etc... Als Europees tegengewicht tegen de VS.

Dus dat van die uitbreiding dat is pure paranoia. Nog nooit heeft er ook maar één iemand het idee geöpperd van die staten op te nemen. Turkije wel, als enerzijds meer verwesterd land (het verschil tussen Turkije en griekenland is bijvoorbeeld niet zo groot), maar dat kwam er vooral onder VS-druk omdat Turkije net als Polen en GB, een VS-lakei is en de VS op die manier hun invloed zouden kunnen laten gelden op het intern beleid als het van buiten af niet meer lukt

Jonas Elossov 26 juni 2007 22:50

Ik heb overigens de indruk dat de anti-EU houding van de meeste Nederlanders eerder is ingegeven door achterlijk nationalisme dan rationeel verzet tegen een aantal zaken die er Europese unie naar voor schuift. Een sterke Europese staat, daar kan je op zich niet tegen zijn, zolang ze maar democratisch is en in dienst staat van de bevolking, in plaats van in dienst van de grote bedrijven zoals nu is.

Brandaan 27 juni 2007 02:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov (Bericht 2757859)
Dus dat van die uitbreiding dat is pure paranoia. Nog nooit heeft er ook maar één iemand het idee geöpperd van die staten op te nemen.

Marokko heeft al eens een aanvraag ingediend om lid te kunnen worden van de EG, oa Barroso is voor het opnemen van de Kaapverdische Eilanden. Zeg dus nooit nooit als het op uitbreiding van de EU aankomt, elk idee is al wel eens geopperd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be