Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Maak een opstel met volgende woorden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=91814)

Boadicea 25 juni 2007 20:19

Maak een opstel met volgende woorden

Simpel: iemand geeft 5 woorden op. Een ander forumgebruiker moet daarmee een opstel van minstens 100 woorden maken. Dan mag deze op zijn beurt 5 woorden geven, waarmee de volgende een opstelletje kan schrijven en ga zo verder.

Oké, de eerste 5 woorden zijn: draak, corset, erwtensoep, piano en trampoline.

Verzin daar mee eens iets mee.;-)

Bovenbuur 25 juni 2007 20:23

Een draak in een corset at erwtensoep terwijl een trampoline piano speelde. Hierdoor raakte de draak zo in de war dat hij zo'n drieënzeventig woorden vergat.

De volgende 5 woorden zijn ijs, wortel, koud, winter en muts en het verboden woord is sneeuw.

Boadicea 25 juni 2007 20:27

"Ik heb het graag koud", antwoordde de sollicitant bij de diepvriesafdeling. "De winter is echt mijn seizoen. Of ik van groenten houdt? Zie je dan niet dat mijn neus een wortel is. Laat je niet misleiden door mijn muts, die draag ik enkel omdat ze bij mijn sjaal past. Er is maar één probleem: in de zomer smelt ik."
De baas knikte en zag de plas al onder zijn bureau druipen. Nu wist hij zeker dat hij de creatie van zijn kinderen niet ging aannemen.

Boadicea 25 juni 2007 20:27

De volgende woorden zijn: vogel, snaar, aap, straat en vuilnisbak

lombas 25 juni 2007 20:27

Jammer, ik dacht dat dit een ernstige literaire poging zou worden.

Boadicea 25 juni 2007 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2755512)
Jammer, ik dacht dat dit een ernstige literaire poging zou worden.

Dat denken leerkrachten soms ook, wanneer ze de schrijfsels van hun leerlingen zien.;-)

Jazeker 25 juni 2007 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 2755511)
De volgende woorden zijn: vogel, snaar, aap, straat en vuilnisbak

De aap wandelde in gedachten verzonken door de straat terwijl hij de snaartheorieën overdacht. Plots schrikte hij op uit zijn gedachten doordat een vogel in paniek en met veel gedruis vanap een vuilnisbak opfladderde.

Volgende: kamikaze, horloge, nieuwswaarde, doppler en citybank.

Dronkoers 25 juni 2007 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 2755494)
Simpel: iemand geeft 5 woorden op. Een ander forumgebruiker moet daarmee een opstel van minstens 100 woorden maken. Dan mag deze op zijn beurt 5 woorden geven, waarmee de volgende een opstelletje kan schrijven en ga zo verder.

Oké, de eerste 5 woorden zijn: draak, corset, erwtensoep, piano en trampoline.

Verzin daar mee eens iets mee.;-)

Mijn draak had een corset aan toen ze haar gore erwtensoep besmeurde met gore troep zoals tenenkaas en eikelbrie. Ondanks alle lekker geile duistere donkere vernederseks kon ze mij toch niet bekoren om deze rommel te vreten terwijl ik moest masturberen op de piano. De vette koe nam dan maar haar autobatterij boven om mij elektroshocks te geven, zodat ik toch een slokje van die vettige brij binnen kapte... Ik kreeg er zo een erectie van, dus nam ik een trampoline en ging eens lekker wippen. Dat was mijn dagje wel... De draak stak haar staart tussen de benen terwijl ik nog lekker een fag opsteek.

Zo, dat zijn er meer dan 100 ;-)

voor de volgende mens die hem verveelt: Bier, konijn, tram, dakraam en stront ;-)

*crap! Ik loop wat achter :evil: *

Boadicea 25 juni 2007 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2755524)

Een malcontente zakenman wou kamikaze plegen in zijn lokale kantoor van de Citybank. Hij had geen idee wat een doppler was, maar keek op zijn horloge. Zijn aanslag ging nieuwswaarde hebben en daarom moest hij zorgen dat hij op tijd was voor het zeven uur journaal.
Plots weerklonk er een luide knal in de straat en besefte de zenuwachtige man, dat hij zijn bommengordel in zijn auto vergeten was.

BigF 25 juni 2007 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2755524)

"Ik ga eens een opstel maken met de woorden horloge, doppler en citybank", dacht de kamikaze.
Gelukkig besefte hij de geringe nieuwswaarde van dit voornemen en snel bedacht hij vijf nieuwe woorden nl.

tupperware, einstein, bijzettafeltje, helicopterpiloot en borstimplantaten

circe 25 juni 2007 20:42

Citaat:

ijs, wortel, koud, winter en muts en het verboden woord is sneeuw.

Het was midden in de winter. Het Gore-weer had zijn intrede nog niet gedaan. De temperatuur zakte tot op ongekende dieptepunten.
Ik wil Gore-weer kermden de kindertjes. "Ze hebben de gasprijzen verhoogd" suste de eveneens van koude bibberende moeder, we kunnen de chauffage nog maar even laten branden.

De van koude bevangen kindertjes poogden met hun adem gaatjes te blazen op de met ijs aangeslagen ramen. Door die piepgaatjes konden ze de lege straat zien, waar geen auto meer langsreed.
"We moeten de CO2 beperken" zei hun moeder, anders warmen we teveel op! "Maar we hebben het KOUD" weenden de kindertjes, we zouden veel liever hebben dat het opwarmt.
"Jamaar als het opwarmt dan overstromen de arme kindertjes in de warme werelddelen" repliceerde hun mamma, die snel nog een extra deken over haar kroost uitspreidde.

"We hebben één voordeel " zei ze nog "gelukkig hoeven we onze ijskast niet meer te laten draaien, dat is slecht voor het milieu". De familie had namelijk hun voorraad wortelen netjes op het terras van hun bescheiden apartementje in een bakje met zand gezet, in de hoop dat de bittere kou ook die voorraad niet zou aantasten.

"Ik wil een wortel" weende de jongste, "haal hem dan even uit het bakje op het terras" zie de moeder, maar zet wel eerst even je muts op en doe je sjaal aan voordat je buiten gaat.

Met verkleumde pollekes kwam het kindeke terug binnen : "het zand is bevroren in onze bak wortelen mama, ik geraak er niet door".

"Gelukkig hebben we nog een paar blikjes erwtjes+worteltjes uit den Aldi" zie mama, dit mogen we wel niet meer kopen, want die productie veroorzaakt weeral veels te veel opwarming!
Maar kom, met kerstavond kunnen we ons deze overdaad nog wel even permitteren.... ik heb het doosje al heel de tijd verstopt en nu staat het onder onze plastieken kerstboom, want een echte mogen we ook niet meer zetten. Alhoewel... met die plastieken kerstboom hebben we er vast weer voor gezorgd dat het gaat opwarmen, want die productie heeft weer CO2 de lucht ingeblazen.

Laten we dus gewoon even die erwtjes en wortelen koud opeten, dan sparen we daarmee tenminste CO2 uit!

----------------

volgende opgave:
islam, vrede, onthoofden, terrorisme, overwinning

Boadicea 25 juni 2007 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 2755532)
voor de volgende mens die hem verveelt: Bier, konijn, tram, dakraam en stront ;-)

"Bier!" riep een puffende man, die van de tram stapte en zijn stamkroeg binnenstapte.
Iedereen keek hem verbaasd aan. Men wist dat de man een kamer op het mansarde huurde en zijn dakraam altijd open stond. Niemand had er enig idee van dat hij dit deed om de geur van de stront van zijn konijn te verbergen. Normaal mocht hij geen huisdieren houden.

Bovenbuur 25 juni 2007 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakoers
kamikaze, horloge, nieuwswaarde, doppler, citybank, bier, konijn, tram, dakraam en stront

Op een zonnige zondagochtend zaten Doppler, Newton en een journalist samen in een café. Nou ja, eigenlijk was het geen café, het was de citybank. Maar goed, ze zaten daar, en ze dronken een frisje. Nou ja, eigenlijk was het helemaal geen fris, het was bier. Opeens horen ze het geluid van brekend glas, een hondsdol konijn springt door het dakraam naar binnen en laat zich als een kamikazepiloot naar beneden storten. Als hij bijna bij Newton is begint hij echter enorm hard te keutelen waardoor hij zachtjes land op een grote berg stront waar Newton in begraven ligt. De journalist staat op: "Sorry heren, ik moet mijn tram nog halen, en dit heeft echt nul nieuwswaarde."

De volgende 10 woorden die in een lopend opstel van maximaal tien woorden verwerkt moeten worden zijn:
was, ik, scherp, berg, schep, Ben, erg, helemaal, niet, wees.

Boadicea 25 juni 2007 20:44

Volgende woorden: karikatuur, muis, hamer, kind en waslijn.

(zelf komt er niet meteen iets in mij op.)

Dronkoers 25 juni 2007 20:45

whatever...

BigF 25 juni 2007 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 2755563)
Na een tupperware-avondje kreeg het bijzettafeltje een beurt van de helocopterpiloot die zijn buurvrouw al meerdere keren verkracht had omdat ze borstimplantaten heeft. Oh, wat kan het leven toch lekker zijn...

en waar zit einstein?

Boadicea 25 juni 2007 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 2755550)
tupperware, einstein, bijzettafeltje, helicopterpiloot en borstimplantaten

De helicopterpiloot crashte ondoordacht in een open veld. Hij had teveel naar de borstinplantaten van de pin-up, die zijn collega's voor de grap in zijn toestal gehangen hadden, liggen gapen.
Hij was geen Einstein en liep daarom naar het eerst volgende huis. Hij keek door het raam en zag een tupperware doos op een bijzettafeltje staan.

Bovenbuur 25 juni 2007 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 2755564)
en waar zit einstein?

Bij Newton, Doppler en de journalist in de Citybank?

Bovenbuur 25 juni 2007 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 2755562)
Volgende woorden: karikatuur, muis, hamer, kind en waslijn.

(zelf komt er niet meteen iets in mij op.)

Toen die muis met zijn hamer een karikatur probeerde te maken van mijn kind sloegen de stoppen door en heb ik hem zo'n trap verkocht dat de afdruk van de waslijn van de overburen tot op de dag van vandaag in zijn voorhoofd staat.

Ik hou het bij mijn laatste opdracht:
De volgende 10 woorden die in een lopend opstel van maximaal tien woorden verwerkt moeten worden zijn:
was, ik, scherp, berg, schep, Ben, erg, helemaal, niet, wees.

Boadicea 25 juni 2007 20:51

Springkasteel, astronaut, kanarie, zonnecrème en ijslolly

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be