![]() |
Hilde Crevits & Steven Vanackere in de Vlaamse Regering
De kogel is door de kerk: Hilde Crevits & Steven Vanckere worden deze week beëidigd als nieuwe ministers in de Vlaamse Regering.
Blijkbaar zouden er volgens de eerste berichten geen bevoegdheden verschuiven... Yves Leterme wordt gewoon vervangen door Kris Peeters die al Leterme zijn oude bevoegdheden overneemt (M-P + institutionele aangelegenheden + landbouw, plattelandsontwikkeling en zeevisserij). Peeters geeft zijn eigen bevoegdheden op (openbare werken, energie, leefmilieu en natuur) die naar Hilde Crevits gaan. Vervotte wordt vervangen door Vanackre in het postje Welzijn, Volksgezondheid en Gezin. En wat denken jullie? |
Eigenlijk zijn dat allemaal postjes die af te schaffen vallen.
|
We zullen wel zien, zeker.
|
Tuurlijk gaat het om de postjes doch voor de continuiteit van het beleid had het misschien beter geweest dat Peeters een aantal van zijn eigen bevoegdheden - bijvoorbeeld openbare werken en energie - behield en dat de nieuwe minister bevoegd werd voor landbouw en leefmilieu.
|
Citaat:
|
Citaat:
Laten we hopen dat ze wijze beslissingen zullen durven en kunnen nemen waar iedereen beter van wordt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Goh ik had eerst gevreesd dat Tom Dehaene er zou inkomen...maar voor één keer heeft het "zoontje-van" dus ernaast gepakt, wat op zich erop kan duiden dat niet voor de naam, maar voor de specialiteit is gekozen.
|
Laat ze eerst bewijzen wat ze waard zijn!
de Vlaamse regering heeft het tot hiertoe niet zo slecht gedaan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nou ja, in de praktijk worden de beslissingen voorbereid door de administratie en de politieke knopen doorgehakt door de verschillende kabinetten. De ministers zijn meestal degenen di"e het "gezicht" zijn en het politiek dienen te verkopen aan parlement en bevolking doch de werkelijke macht zit bij de kabinetten. Vaak is de kabinetchef machtiger dan de minister. |
Citaat:
Een deftige Vlaamse regering werkt naar een wereld waarbinnen Vlaanderen zo goed en veilig mogelijk kan functioneren. Dat doe je zeker niet door naar uwen navel te staren. |
Citaat:
Ik vrees ook een beetje dat bepaalde acteurs wel vervangen zijn, maar het draaiboek gewoon ongewijzigd blijft. Doch ik hoop dat Crevits haar eigen stempel op milieu kan/mag zetten. |
Citaat:
Dat noem ik nu eens breeddenkendheid zie! Zo wordt Menen nu weer eens op de kaart gezet! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be