Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Hilde Crevits & Steven Vanackere in de Vlaamse Regering (https://forum.politics.be/showthread.php?t=91842)

Wiley E Coyote 26 juni 2007 19:01

Hilde Crevits & Steven Vanackere in de Vlaamse Regering

De kogel is door de kerk: Hilde Crevits & Steven Vanckere worden deze week beëidigd als nieuwe ministers in de Vlaamse Regering.

Blijkbaar zouden er volgens de eerste berichten geen bevoegdheden verschuiven...

Yves Leterme wordt gewoon vervangen door Kris Peeters die al Leterme zijn oude bevoegdheden overneemt (M-P + institutionele aangelegenheden + landbouw, plattelandsontwikkeling en zeevisserij). Peeters geeft zijn eigen bevoegdheden op (openbare werken, energie, leefmilieu en natuur) die naar Hilde Crevits gaan.

Vervotte wordt vervangen door Vanackre in het postje Welzijn, Volksgezondheid en Gezin.

En wat denken jullie?

lombas 26 juni 2007 19:04

Eigenlijk zijn dat allemaal postjes die af te schaffen vallen.

AdrianHealey 26 juni 2007 19:05

We zullen wel zien, zeker.

Wiley E Coyote 26 juni 2007 19:06

Tuurlijk gaat het om de postjes doch voor de continuiteit van het beleid had het misschien beter geweest dat Peeters een aantal van zijn eigen bevoegdheden - bijvoorbeeld openbare werken en energie - behield en dat de nieuwe minister bevoegd werd voor landbouw en leefmilieu.

Jan Meuleman 26 juni 2007 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2757324)
Eigenlijk zijn dat allemaal postjes die af te schaffen vallen.

Op federaal niveau, inderdaad.

labyrinth 28 juni 2007 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote (Bericht 2757315)
De kogel is door de kerk: Hilde Crevits & Steven Vanckere worden deze week beëidigd als nieuwe ministers in de Vlaamse Regering.

Blijkbaar zouden er volgens de eerste berichten geen bevoegdheden verschuiven...

Yves Leterme wordt gewoon vervangen door Kris Peeters die al Leterme zijn oude bevoegdheden overneemt (M-P + institutionele aangelegenheden + landbouw, plattelandsontwikkeling en zeevisserij). Peeters geeft zijn eigen bevoegdheden op (openbare werken, energie, leefmilieu en natuur) die naar Hilde Crevits gaan.

Vervotte wordt vervangen door Vanackre in het postje Welzijn, Volksgezondheid en Gezin.

En wat denken jullie?

Ik weet het niet...... ik ken ze niet of amper. Onbekenden worden dus minister en zullen voor ons beslissen over belangrijke zaken zoals leefmilieu , natuur en energie, landbouw en visserij enz......
Laten we hopen dat ze wijze beslissingen zullen durven en kunnen nemen
waar iedereen beter van wordt.

Tegendradigaard 28 juni 2007 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth (Bericht 2761260)
Ik weet het niet...... ik ken ze niet of amper. Onbekenden worden dus minister en zullen voor ons beslissen over belangrijke zaken zoals leefmilieu , natuur en energie, landbouw en visserij enz......

Het zijn allemaal onbekenden voor mij.... behalve dat ene kamerlid en dat ene lid van het Vlaams parlement die ik wel persoonlijk ken...

Jan Meuleman 28 juni 2007 14:29

Citaat:

Neen, waar de Vlamingen beter van worden. Het is de Vlaamse regering, weet je wel?

Jong N-VA'er 28 juni 2007 14:59

Goh ik had eerst gevreesd dat Tom Dehaene er zou inkomen...maar voor één keer heeft het "zoontje-van" dus ernaast gepakt, wat op zich erop kan duiden dat niet voor de naam, maar voor de specialiteit is gekozen.

omaplop 28 juni 2007 15:49

Laat ze eerst bewijzen wat ze waard zijn!
de Vlaamse regering heeft het tot hiertoe niet zo slecht gedaan.

labyrinth 28 juni 2007 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 2761314)
Neen, waar de Vlamingen beter van worden. Het is de Vlaamse regering, weet je wel?

Ah ja ..... eigen volk eerst, dat is de Vlaamse regering, alleen weten ze nog niet of Brussel al dan niet tot het eigen volk behoort. :roll:

labyrinth 28 juni 2007 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er (Bericht 2761402)
Goh ik had eerst gevreesd dat Tom Dehaene er zou inkomen...maar voor één keer heeft het "zoontje-van" dus ernaast gepakt, wat op zich erop kan duiden dat niet voor de naam, maar voor de specialiteit is gekozen.

Specialiteit : Vlaamse Unizo.......

Jan Meuleman 28 juni 2007 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth (Bericht 2762317)
Ah ja ..... eigen volk eerst, dat is de Vlaamse regering, alleen weten ze nog niet of Brussel al dan niet tot het eigen volk behoort. :roll:

ze zorgen veel te veel voor de walen. Of is 12 miljard euro nog te weinig?

Jan Meuleman 28 juni 2007 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth (Bericht 2762323)
Specialiteit : Vlaamse Unizo.......

Gelukkig is het Vlaamse Unizo en geen Belgische.

Wiley E Coyote 28 juni 2007 21:29

Citaat:

Nou ja, in de praktijk worden de beslissingen voorbereid door de administratie en de politieke knopen doorgehakt door de verschillende kabinetten. De ministers zijn meestal degenen di"e het "gezicht" zijn en het politiek dienen te verkopen aan parlement en bevolking doch de werkelijke macht zit bij de kabinetten. Vaak is de kabinetchef machtiger dan de minister.

the_dude 28 juni 2007 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 2761314)

Een deftige Vlaamse regering werkt naar een wereld waarbinnen Vlaanderen zo goed en veilig mogelijk kan functioneren. Dat doe je zeker niet door naar uwen navel te staren.

postbus24 29 juni 2007 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote (Bericht 2762452)
Nou ja, in de praktijk worden de beslissingen voorbereid door de administratie en de politieke knopen doorgehakt door de verschillende kabinetten. De ministers zijn meestal degenen di"e het "gezicht" zijn en het politiek dienen te verkopen aan parlement en bevolking doch de werkelijke macht zit bij de kabinetten. Vaak is de kabinetchef machtiger dan de minister.

"yes minister", een satire uit de oude doos maar tussen de humor door wel een weerspiegeling van de realiteit. Alhoewel ... tussen de humor door :?.

Ik vrees ook een beetje dat bepaalde acteurs wel vervangen zijn, maar het draaiboek gewoon ongewijzigd blijft. Doch ik hoop dat Crevits haar eigen stempel op milieu kan/mag zetten.

ericferemans 29 juni 2007 10:45

Citaat:

Door het verdwijnen van één van de kandidaten uit het parlement, kan een vriendin van een groot CD+veeër zijn maîtresse nu in het parlement krijgen.
Dat noem ik nu eens breeddenkendheid zie!
Zo wordt Menen nu weer eens op de kaart gezet!

Tavek 29 juni 2007 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 2762678)
Een deftige Vlaamse regering werkt naar een wereld waarbinnen Vlaanderen zo goed en veilig mogelijk kan functioneren. Dat doe je zeker niet door naar uwen navel te staren.

Bepaalde delen van de Vlaamse bevolking zijn professioneel klager en navelstaarder. Daar kan men niks aan doen. Gelukkig is de meerderheid nog altijd wat beschaafder.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be