![]() |
Exit Tony Blair, Welcome Gordon Brown
Vandaag 27 juni 2007 treedt Anthony Charles Lynton Blair af als First Lord of the Treasury of te "prime minister". Hij wordt vervangen door de huidige minister van Financiën Gordon Brown.
Wat is jullie mening over de persoon Blair en zijn tienjarig premierschap? Welke verwachtingen hebben jullie van Gordon Brown als premier? Hoe zullen de kansen van Labour evolueren onder Brown? |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Nog meer globalisatie, nog meer controle, nog meer in de richting van de EU en de NWO.
|
Een knap staaltje democratie. De partij beslist. Waar doet dit me aan denken?
|
Niets nieuw op dat vlak. Conservatieven hebben indertijd hetzelfde gedaan toen ze Thatcher buitenschopten dus zij hebben geen recht van spreken.
Het is nu eenmaal iets dat eigen is aan het Britse systeem... |
Voor diegene die twijfelen wat Brown het publiek wil geven...
BBC: Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Brown was bijvoorbeeld binnen Labour indertijd al geen voorstander van het invoeren van de euro (Blair wel). Ik zie niet in waarom hij als premier in eens een eurofiel zou worden. |
Citaat:
Dus op zich niet zoveel problemen mee als de wetgevende macht zijn vertrouwen geeft aan technocraten. (Los van de discussie of Peeters een technocraat is...:p) |
Citaat:
|
Inmiddels hebben de Britse ministers van volksgezondheid, binnenlandse zaken en buitenlandse zaken aangekondigd of te kennen gegeven dat ze niet onder Brown wensen te dienen of niet in hun huidige post gehandhaafd worden.
Voor morgen wordt een grondige cabinet reshuffle verwacht. Het valt te verwachten dat Gordon Brown zo veel mogelijk van zijn eigen mannen zal wensen te benoemen en zoveel mogelijk Blairites aan kan zal schuiven. |
Citaat:
Wat betreft Irak is er voor Brown een mooie taak om eens komaf te maken. Irak is een verloren zaak. Terugtrekken, laat de Irakezen het zelf uitvechten. Of tot ze het te bont maken en er met een VN-mandaat troepen naar Irak kunnen worden gezonden. |
Citaat:
En het klopt niet helemaal. Formeel gezien ligt het nog steeds bij de uitvoerende macht. Maar die moet idd aan macht inboeten tov de uitvoerende. Maar 'op zich' maakt dat niet zo ongelooflijk veel uit. In het parlement kan nog vrij veel kabaal gemaakt worden, als het moet. |
Citaat:
Immigranten. =) |
Citaat:
ons wapen tegen een Irakees: Hey gast, ja gij joenge. geeft mij een sigaret, gast. We... geen ete zellef? man joenge gij zoekt boel e gast. kopstoot kniestoot, ge kunt kieze gast. Ik weet a tent wone joenge. ik ga a zuster verkrachten en a moeder oek. Ik denk dat er niet veel van ons wapen gaat overschieten. In Antwerpen een grote bek misschien maar dat soort gebraak moesten ze eens in Irak proberen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be