Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Testje: hoeveel geld zou u vragen om als zwarte door het leven te gaan? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=91940)

C2C 28 juni 2007 19:02

Testje: hoeveel geld zou u vragen om als zwarte door het leven te gaan?

Effe een klein experiment overdoen, dat in de VS op grote schaal werd gedaan.

Hoewel wij niet in een echt multiculturele maatschappij als die van de VS leven, hebben ook wij hier allochtonen en kunnen we de test op kleine schaal nadoen hier op het forum.

Het experiment peilt naar hoe blanke autochtonen de maatschappelijke en persoonlijke 'kost' inschatten die verbonden is aan het allochtoon/zwart zijn.

Voor de gemakkelijkheid peilen we enkel naar uw inschatting van de kost van het dragen van een andere huidskleur, in dit geval een donkere, 'Afrikaanse'.

De vraag is eenvoudig: hoeveel geld zou men u minstens moeten betalen indien u voortaan als zwarte/allochtone medemens door het leven zou moeten gaan?

Hou rekening met de mogelijke discriminatie die u zult ondervinden op het vlak van arbeid, huisvesting, onderwijs, etc...

U beantwoordt de vraag, daarna vergelijken we de antwoorden met de resultaten uit de VS.

Raven 28 juni 2007 19:10

De "discriminatie" die men zou ondervinden als allochtoon in deze maatschappij is voornamelijk het gevolg van lage scholing en gebrekkige kennis van het Nederlands.

Discriminatie voor de ene is incompentie voor de andere. Het resultaat is echter hetzelfde, werkloosheid met alle gevolgen van dien.

De vergelijking met de rassenhaat in Amerika gaat absoluut niet op.... of heeft u al een brandend kruis gezien voor uw deur :roll:

baseballpolitieker 28 juni 2007 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2762015)

Hoewel wij niet in een echt multiculturele maatschappij als die van de VS leven, hebben ook wij hier allochtonen en kunnen we de test op kleine schaal nadoen hier op het forum.

Het experiment peilt naar hoe blanke autochtonen de maatschappelijke en persoonlijke 'kost' inschatten die verbonden is aan het allochtoon/zwart zijn.

Voor de gemakkelijkheid peilen we enkel naar uw inschatting van de kost van het dragen van een andere huidskleur, in dit geval een donkere, 'Afrikaanse'.

De vraag is eenvoudig: hoeveel geld zou men u minstens moeten betalen indien u voortaan als zwarte/allochtone medemens door het leven zou moeten gaan?

Hou rekening met de mogelijke discriminatie die u zult ondervinden op het vlak van arbeid, huisvesting, onderwijs, etc...

U beantwoordt de vraag, daarna vergelijken we de antwoorden met de resultaten uit de VS.

Uw peiling loopt bij mij al mooi int zak hoor. Ik heb het laatste gekozen omdat ik gewoon een geldwolf ben niets meer of minder!:lol:

Flippend Rund 28 juni 2007 20:13

Ik zou er ongeveer 10000 euro voor betalen.

Besef je wel hoeveel vrouwen die gasten kunnen krijgen? :lol:

én je kunt dansen

Desiderius 28 juni 2007 20:32

Exact ?

186.589.000 € en geen cent minder dan dat.

Libro 28 juni 2007 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2762015)

Niks: ik ben niet vies van negers hoor (en zeker niet van negerinnen;-) )

C uit W 28 juni 2007 20:39

Zit de lobotemie in de prijs?

(graptje he ;-))

Mitgard 28 juni 2007 21:16

voor geen geld van de wereld.
mijn blauwe ogen en blond haar zijn me veel te dierbaar.

jurgen79 28 juni 2007 23:57

White pride! ;-):lol: (just kidding)
Nee, ben zeer content om een 'witte schijter' te zijn...of beter gezegd content om in de Vlaanderense cultuur te mogen geboren zijn.

Golradir 29 juni 2007 00:22

Mijn IQ laten halveren? Nee, daar bedank ik voor.

C2C 29 juni 2007 01:21

Mensen, rustig, rustig. Straks komt Deel II met de vraag hoeveel ge zoudt eisen mocht ge nooit meer TV mogen kijken.

Lol, serieus, dat was de stiekeme 'referentievraag' die de onderzoekers in een hele lijst hadden binnengesmokkeld.

Meer daarover dus in de volgende poll.

Herr Flick 29 juni 2007 06:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2762154)
Uw peiling loopt bij mij al mooi int zak hoor. Ik heb het laatste gekozen omdat ik gewoon een geldwolf ben niets meer of minder!:lol:

Ik kan u volledig volgen, ... ;-) als ik mag vragen wat ik wil....

Herr Flick 29 juni 2007 06:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 2762238)
Ik zou er ongeveer 10000 euro voor betalen.

Besef je wel hoeveel vrouwen die gasten kunnen krijgen? :lol:

én je kunt dansen

Voilla , da was ook het eerste wat in mij opkwam,... ;-)

Herr Flick 29 juni 2007 06:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius (Bericht 2762295)
Exact ?

186.589.000 € en geen cent minder dan dat.

Hebde gij dringend 186.589.000 € van doen misschien, ?

Nu niet dat ik die u even kan voorschieten, ... maar als we allemaal samenleggen, ... 8-)

maddox 29 juni 2007 07:06

Het is simpel. Verf me zwart en ik ben nog steeds geen neger.
Een doorgedreven zonnebank kuur is geen lobotomie. En een kuur met oxoralen is vragen voor leverkanker.

Als ik neger zou worden in alle vormen, dan pas ik; is het alleen uiterlijk, dan is €50 000 genoeg.... voor een beperkte tijd. Ik verlochen mij echte afkomst maar tijdelijk ....

Uh-Huh 29 juni 2007 12:54

€ 0.00 ,-

Uh-Huh 29 juni 2007 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Golradir (Bericht 2762764)

Euhm, er bestaan ook zwarten met een hoger IQ dan blanken.

franke fritz 29 juni 2007 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Golradir (Bericht 2762764)

in uw geval zou het wel eens over een verdubbeling kunnen gaan.

Lord Vader 29 juni 2007 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 2763232)
Euhm, er bestaan ook zwarten met een hoger IQ dan blanken.

Tuurlijk, maar dat zegt niets over het gemiddelde.

Jos Verhulst 29 juni 2007 20:28

Weer zo'n onnozele politiek-correcte nep'studie', bedoeld om altijd dezelfden te culpabiliseren.
http://www.eurekalert.org/pub_releas...-wut062507.php

Antwoord: tienduizend dollar voor zwart te zijn, een miljoen dollar om de teevee te moeten missen.

Ge moet de teksten over die 'studie' eens lezen.
Ze zijn niet eens symmetrisch uitgevoerd. Hoeveel zou eens zwarte willen krijgen om tot een blanke Amerikaan te worden omgetoverd? Wordt niet vermeld.
En de premisse die ten grondslag ligt aan alle commentaren is: alle vergelijkingen die in het nadeel van zwarten uitvallen (veel hogere criminaliteit, meer één-oudergezinnen, lagere scholing en productiviteit, lager IQ enz enz) zijn altijd en volledig de schuld van, u raadt het, discriminatie!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be