![]() |
Vooroordelentest
In de draad gaan we onze vooroordelen niet bespreken, dat zou een maatschappelijke discussie zijn, maar we gaan ze eens bij onszelf testen.
Bedoeling van de draad: een gebruiker post een foto van een persoon, voorwerp, gebouw en ga zo verder, waarvan hij weet wie of wat het is en/of waar het vandaan komt. Anderen mogen hiernaar raden. De bedoeling is dat de poster ons uiteindelijk uit ons lijden zal verlossen. |
Citaat:
|
![]() en nu moeten jullie raden naar zijn beroep en zijn persoonlijkheid :-) |
1 Bijlage(n)
Oké: wat is de naam van dit muziekinstrument en waar is het van afkomstig?
|
Kijk bij FDW zou ik inderdaad kunnen zeggen bvb. 'niet bepaald mijn vriend', maar da's dus een vooroordeel? Ja?
Maar bij jouw voorwerp zie ik de link niet hoe ik mij moet inhouden naar een vooroordeel toe... |
FDW is een politicus, al kunnen sommigen dat hier wensen te betwijfelen. Zijn persoonlijkheid ken ik niet, dus spreek ik me daar niet over uit.
|
dat van dat instrument lijkt me een tamelijk slecht voorbeeld eerlijkgezegd... of heb ik de bedoeling ook niet begrepen?
|
Citaat:
|
Dat lijkt toch wel sterk op een hommel uit de Lage Landen.
|
1 Bijlage(n)
Citaat:
bzzzzzzzzzzzzzzz |
Citaat:
Oké, ik zal jullie verlossen: het is een hommel. Een oud folklore-instrument uit de Lage Landen, vooral uit Zuid-Nederland en Vlaanderen. Met andere woorden: een inheems instrument, maar blijkbaar niet zo bekend. Het is de voorloper van de dulcimer, zither en dergelijke. http://nl.wikipedia.org/wiki/Hommel_...kinstrument%29 |
Citaat:
Muziekinstrument? Ziet er mij meer een marteltuig uit 8-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be