![]() |
laten we het over ethiek en dergelijke hebben.
ja, hoe denkt klein-links over ethiek?
wat met normen en waarden? wat met drugs? wat met sexuele voorkeur? wat met de definitie van familie? wat met godsdienst? wat met mensen met een conservatieve benadering van hun godsdienst (gelijk welke godsdienst uiteraard)? wat met de uiting van godsdienst? wat met euthanasie? wat met abortus? enz.... |
Citaat:
Drugs ben ik tegen. Druggebruikers zijn slachtoffers. Sexuele voorkeur: tussen twee instemmende volwassenen kan alles. Familie: Verzameling bloedverwanten Godsdienst: persoonlijke aangelegenheid. Georganiseerde godsdienst moet het zelf maar organiseren en bekostigen. Euthanasie: absoluut voorstander Abortus: voorstander |
Citaat:
ok, over het meeste zijn we het eens, maar efkes iets verder gaan over drugs. goed, druggebruikers zijn in ieder geval niet vrij, maar ga je druggebruik totaal verbieden? we hebben het uiteraard niet over medicamenten. ga je alcohol totaal verbieden? en hoe ga je dat controleren? ga je softdrugs toelaten? |
Citaat:
Ja voor die drugs die nu al illegaal zijn (heroïne, cocaïne, xtc, ...). Ja voor cannabis. Alcohol verbieden. Neen. Sigaretten verbieden. Op termijn. Gebruikers (nu heb ik het over de eerste twee categorieën) niet langer als misdadigers behandelen, maar als slachtoffers. Dus niet langer veroordelen en opsluiten, maar helpen afkicken. Dealers als zware misdadigers behandelen. Een gebruiker die dealt om zijn gebruik te financieren is nog altijd in eerste plaats een gebruiker. |
Citaat:
is iemand die af en toe een pintje drinkt of een glas wijn een gebruiker? in Amerika hebben ze al eens een drooglegging geprobeerd hé. |
Citaat:
Neen" Die horen samen. Sorry, mijn fout, ik had het duidelijker moeten formuleren. |
Citaat:
en wat met godsdienstbeleving? je zei dat dit een persoonlijke aangelegenheid was hé. wat met hoofddoeken? hoe sta jij tov conservatieve godsdienstigen? kan je er mee samenwerken? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
PVDA heeft ook samengewerkt met AEL, stond jij daarachter? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben in ieder geval blij voor de PVDA dat ze gestopt zijn met zulke mensen samen te werken. Wat ik soms echt niet kan begrijpen is het politiek correct opurtunisme waar sommige linksen mee omgaan. Waneer we allemaal tegen de kerk en het de druk van het christendom protesteren moet je maar niet proberen om iets van kritiek te geven op de Islam.
Ik begrijp dat mensen religie buiten hun publieke omgeving willen houden, maar laten we dan consuquent zijn en niet staan schreeuwen waneer het over een hoofdoeken verbod gaat. |
Citaat:
- Drugs totaal verbieden, zware straffen voor dealers, preventie en meer geld naar opvangtehuizen voor slachtoffers. - Sexuele voorkeur is persoonlijk. - Alle godsdiensten toestaan, zolang ze niet in strijd zijn met de mensen- en dierenrechten. - Alle godsdiensten toestaan hun eigen gebedshuizen te hebben. - Euthanasie onmiddellijk legaliseren. - Abortus toestaan (beter een doodgeboren kind dan een jarenlang geslagen of verwaarloosde, in de criminaliteit terechtgekomen tiener). |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
"Volgens mij heeft de PVDA helemaal niet beslist om niet meer met "dat soort mensen" samen te werken"
Inderdaad. Ik vertrouw trouwens veel liever op een man en een organisatie die de strijd tegen de onderdrukking en de verdeel en heers politiek voeren dan dat ik vertrouwen zou moeten hebben in mensen die de arbeiders terug naar een organisatie wil krijgen die de arbeiders laat stikken. |
Citaat:
efkes wel duidelijk stellen: ik heb niets tegen de Islam, laat staan tegen moslims, maar ik ben wel voor een strikte scheiding van Staat en Kerk en voor een seculiere samenleving. en maw voorstander van het hoofddoekenverbod aan de loketten van staatsinstellingen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be