Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Flitspalen, gevisualiseerd... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=91960)

Tantist 29 juni 2007 12:36

Flitspalen, gevisualiseerd...

1 Bijlage(n)

Wedden dat er nu ook nog pippo's enkel provinciale verschillen zien?

luc broes 29 juni 2007 12:51

Wat hier nu nog ontbreekt: een kaart waar aangeduid wordt waar de inkomsten van de verkeersboetes verdeeld worden.

DIT IS BELGISCH !

Essevee_VL 29 juni 2007 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 2763179)

Gelukkig staat er geen zo'n ding in mijn dorp.

Tantist 29 juni 2007 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes (Bericht 2763213)
Wat hier nu nog ontbreekt: een kaart waar aangeduid wordt waar de inkomsten van de verkeersboetes verdeeld worden.

DIT IS BELGISCH !

Dat zal minder transparant zijn...

vlijmscherp 29 juni 2007 12:53

vanwaar komt die kaart?

Tantist 29 juni 2007 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 2763220)
vanwaar komt die kaart?

http://www.google.be/search?hl=nl&q=...litspalen&meta=

Savatage 29 juni 2007 14:48

Citaat:

Die kaart staat nou eens werkelijk toonbeeld van wie er moet betalen in België :x

Bovenbuur 29 juni 2007 15:55

Ik gok eerlijk gezegd dat de kaart door Vlamingen is samengesteld of ingesteld staat op Vlaanderen. De onderstaande kaart vind ik ook via uw zoekopdracht, daar is op te zien dat er belachelijk veel flitspalen staan in ons drukbevolkte gebiedje, maar een compleet gebrek eraan in Wallonië zie ik niet.

Essevee_VL 29 juni 2007 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 2763587)
Ik gok eerlijk gezegd dat de kaart door Vlamingen is samengesteld of ingesteld staat op Vlaanderen. De onderstaande kaart vind ik ook via uw zoekopdracht, daar is op te zien dat er belachelijk veel flitspalen staan in ons drukbevolkte gebiedje, maar een compleet gebrek eraan in Wallonië zie ik niet.

Het valt ook niet op dat er in de Keltische gebieden (Ierland, Schotland, Wales) in het Verenigd Koninkrijk ook minder van die flitspalen staan.
Blijkbaar heeft men ook niet zoveel last van flitspalen in Oost-Europa.

Mitgard 29 juni 2007 16:25

Citaat:

dat is ook maar logisch dat er in vlaanderen meer flitspalen staan.
er is nu eenmaal meer verkeersdrukte, een dichter wegennet, en een grotere bevolkingsdichtheid in vlaanderen.
bovendien hebben vlamingen een zwaardere voet dan walen. vlamingen zijn immers vrij egocentrisch van aard en zijn bovendien nogal gejaagd door het hard werken en het azijnzuur dat hun maagwand teistert, dat ze tamelijk hard op de gas gaan staan.
een dikke bmw of suv, oftewel de doorsnee kinderkopjespletter die u langs rechts voorbijscheurt, dat is negen kansen op tien een opgefokte vlaamse 'hardwerkende' zelfstandige met een VL-sticker naast de nummerplaat.

Mitgard 29 juni 2007 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Essevee_VL (Bericht 2763594)
Blijkbaar heeft men ook niet zoveel last van flitspalen in Oost-Europa.

verhuis naar daar hé.
den arbeid is er ook goedkoop.

Lord Vader 29 juni 2007 16:27

In cijfers:

Citaat:

Het gaat niet alleen om de flitspalen die geplaatst werden door de Vlaamse overheid, maar ook de camera's die door de gemeenten en in Wallonië en Brussel werden geplaatst. Volgens de website staan er 1.166 in Vlaanderen, 57 in Wallonië en 66 in Brussel.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF19042007_087

Deze cijfers dateren van 19 april 2007 en zullen nu dus niet helemaal meer kloppen, maar ik neem aan dat de Waalse flitspalen nog altijd drastisch in de minderheid zijn.

Het probleem is dat Vlaanderen investeert in flitspalen, maar de opbrengsten gaan naar het federale Verkeersveiligheidsfonds die een verdeelsleutel hanteert die zorgt dat Vlaanderen minder ontvangt dan het heeft bijgedragen.

Essevee_VL 29 juni 2007 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 2763628)
verhuis naar daar hé.
den arbeid is er ook goedkoop.

Ja en een "kankernazi" minder in Vlaanderen!

Tantist 29 juni 2007 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 2763626)
er is nu eenmaal meer verkeersdrukte, een dichter wegennet, en een grotere bevolkingsdichtheid in vlaanderen.
bovendien hebben vlamingen een zwaardere voet dan walen. vlamingen zijn immers vrij egocentrisch van aard en zijn bovendien nogal gejaagd door het hard werken en het azijnzuur dat hun maagwand teistert, dat ze tamelijk hard op de gas gaan staan.
een dikke bmw of suv, oftewel de doorsnee kinderkopjespletter die u langs rechts voorbijscheurt, dat is negen kansen op tien een opgefokte vlaamse 'hardwerkende' zelfstandige met een VL-sticker naast de nummerplaat.

Dit zeg je toch gewoon om te provoceren, niet?

Tantist 29 juni 2007 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 2763587)

Installeer je het eerst eens en zoom je eerst wat meer in voor je dit zegt, aub?

luc broes 29 juni 2007 17:07

uiteraard, dat doe je toch als je geen argumenten hebt

StevenNr1 29 juni 2007 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 2763670)
Dit zeg je toch gewoon om te provoceren, niet?

Eerlijk, ge kunt er mee lachen e

Essevee_VL 29 juni 2007 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Essevee_VL (Bericht 2763594)
Het valt ook niet op dat er in de Keltische gebieden (Ierland, Schotland, Wales) in het Verenigd Koninkrijk ook minder van die flitspalen staan.

Nooit overwogen om bij Uw Keltische broeders in te wonen en daar zoveel mogelijk met Uw driekleurig WC-papier zitten zwaaien terwijl U zingt "O Belgique, ô mère chérie,..." want daar hebt U ook niet veel flitspalen.

Tantist 29 juni 2007 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Essevee_VL (Bericht 2763804)
Nooit overwogen om bij Uw Keltische broeders in te wonen en daar zoveel mogelijk met Uw driekleurig WC-papier zitten zwaaien terwijl U zingt "O Belgique, ô mère chérie,..." want daar hebt U ook niet veel flitspalen.

Ben jij schizofreen of ben je vergeten uit te loggen van je nepprofiel?

Zwartengeel 29 juni 2007 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 2763626)

Jij hebt nog nooit in Wallonië rondgetoerd, zo te zien... :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be