Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Londen ontsnapt nipt aan terroristische aanslag (https://forum.politics.be/showthread.php?t=91993)

Herr Oberst 29 juni 2007 22:43

Londen ontsnapt nipt aan terroristische aanslag

Britse politie voorkomt aanslagen in Londen

vr 29/06/07 - De Britse politie heeft vanmorgen in het centrum van Londen een bomauto onschadelijk gemaakt. Later werd nog een tweede bomauto ontdekt.

De eerste bom was verstopt in een geparkeerde auto, in de buurt van Piccadilly Circus.

(Belga)

De politie kreeg donderdagnacht een tip binnen over een verdachte auto. In de auto bleken gasflessen, een grote hoeveelheid benzine en een voorraad spijkers te liggen.

Volgens experts was het een zware bom die mogelijk had moeten ontploffen tijdens de ochtendspits. De bom had volgens Scotland Yard tal van slachtoffers kunnen maken.

De omgeving waar de auto geparkeerd stond, werd afgesloten. De politie heeft voorlopig geen idee wie de auto daar heeft gezet.
Vanmiddag sloot de politie Park Lane af, een van de belangrijkste straten in Londen, in de buurt van Hyde Park. Daar werd een tweede verdachte wagen ontdekt.
In een parkeergarage stond een tweede, soortgelijke autobom.

Twee jaar geleden vielen 52 doden bij aanslagen op het Londense openbaar vervoer. Achter die aanslag zaten moslimextremisten.

Bron: www.vrtnieuws.net

De radicale islam vormt, wat sommigen links en rechts dan ook durven te beweren, wel degelijk een groot gevaar voor onze westerse samenleving. Ondertussen blijven onze 'leiders' als volleerde volksverraders moslims naar onze streken importeren. Pure waanzin.

Lex Blanca 30 juni 2007 07:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 2764259)
De radicale islam vormt, wat sommigen links en rechts dan ook durven te beweren, wel degelijk een groot gevaar voor onze westerse samenleving. Ondertussen blijven onze 'leiders' als volleerde volksverraders moslims naar onze streken importeren. Pure waanzin.

Daar zeg je het...de radicalen, de extremisten, de fundamentalisten...een miniem deeltje met andere woorden, zeker hier in België. Laten we vooral niet gaan veralgemenen.
Ik denk dat je de mate waarin ze "geïmporteerd" worden bovendien nogal overschat.

Basy Lys 30 juni 2007 09:38

De terroristen zijn nog niet geïdentificeerd, zodat conclusies nogal voorbarig lijken, alhoewel:
Times Online
June 30, 2007

The incident also appeared to be foreshadowed by a posting on an internet forum used by terrorists, saying: “Today I say: Rejoice, by Allah. London will be bombed.”
http://www.timesonline.co.uk/tol/new...cle2007873.ece
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lex Blanca (Bericht 2764486)
Daar zeg je het...de radicalen, de extremisten, de fundamentalisten...een miniem deeltje met andere woorden, zeker hier in België. Laten we vooral niet gaan veralgemenen.
Ik denk dat je de mate waarin ze "geïmporteerd" worden bovendien nogal overschat.

Zij die tot daden overgaan zijn een miniem deeltje inderdaad. Maar zij krijgen nogal wat logistieke, financiële en morele steun van een grote meerderheid.

Cfr http://lagonda.blogspot.com/2006_09_01_archive.html

illwill 30 juni 2007 09:47

Inside job natuurlijk.

Herr Oberst 30 juni 2007 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lex Blanca (Bericht 2764486)

Overschat? In Groot-Brittanië leven er nu al meer dan anderhalf miljoen moslims, waarvan bijvoorbeeld meer dan 60% voorstander is van Sharia-rechtbanken voor de moslimgemeenschap. In België is de Marokkaanse bevolking alleen al met meer dan 40 000 personen toegenomen sinds 2002. De Marokkaanse allochtone bevolking is nu de grootste van alle allochtone bevolkingsgroepen in ons land. Combineer dat met de onwil om zich aan te passen, de veel hogere criminaliteitscijfers, de toenemende radicalisering bij moslimjongeren, en u zal wel door hebben dat er wel degelijk iets aan de hand is. Er dienen nú maatregelen genomen te worden, voordat het te laat is.

Wiley E Coyote 30 juni 2007 10:24

Gordon Brown heeft direct een goed begin...

Lord Vader 30 juni 2007 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote (Bericht 2764641)
Gordon Brown heeft direct een goed begin...

Dat was waarschijnlijk de bedoeling inderdaad.

Chipie 30 juni 2007 11:06

Dat is allemaal het werk van de NWO...

Ik laat me geen schrik aanjagen... zelfs ontploffen er duizenden bommen en granaten (in Londen)...
Men wil ons duidelijk maar bijeen laten krimpen van schrik, zodat we verstijfd staan te turen met een blik naar oneindig... :-P

Firestone 30 juni 2007 11:10

Op politics.be is er nauwelijks verschil tussen de satire en ernstig bedoelde posts. :-)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 2764691)
Dat is allemaal het werk van de NWO...

Ik laat me geen schrik aanjagen... zelfs ontploffen er duizenden bommen en granaten (in Londen)...
Men wil ons duidelijk maar bijeen laten krimpen van schrik, zodat we verstijfd staan te turen met een blik naar oneindig... :-P

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 (Bericht 2763601)
Och... Zo'n "mislukte bomaanslagen", trapt daar dan echt nog iemand in? Het gaat hier toch overduidelijk om pure fictieve verhalen, bedoeld om de spanning op te drijven :|

exodus 30 juni 2007 12:40

Het is weer geen toeval net dat Brown begint...

Wiley E Coyote 30 juni 2007 12:55

Yep. De aandacht is immers op GB gevestigd door de machtswissel Blair --> Brown dus ideaal moment om de boel nog eens te laten schudderen. Zo een operatie heeft immers een tijd nodig om voorbereid te zijn. Plus 't is een week voor de tweejarige verjaardag van de metroaanslagen uit 2005.

Het zou mij verbazen dat het om het ridderschap van sir Salman Rushdie zou gaan aangezien dit nog iets te recent is om er reeds een bomaanslag(en) voor te bereiden en ten uitvoer te leggen.

Chipie 30 juni 2007 12:58

:roll: :lol:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 2764806)
Het is weer geen toeval net dat Brown begint...

colargo 30 juni 2007 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote (Bericht 2764824)
Yep. De aandacht is immers op GB gevestigd door de machtswissel Blair --> Brown dus ideaal moment om de boel nog eens te laten schudderen. Zo een operatie heeft immers een tijd nodig om voorbereid te zijn. Plus 't is een week voor de tweejarige verjaardag van de metroaanslagen uit 2005.

Het zou mij verbazen dat het om het ridderschap van sir Salman Rushdie zou gaan aangezien dit nog iets te recent is om er reeds een bomaanslag(en) voor te bereiden en ten uitvoer te leggen.

Homoparade en moslims :lol: = bommekes plaatsen

duveltje382 30 juni 2007 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colargo (Bericht 2764860)
Homoparade en moslims :lol: = bommekes plaatsen

Ik durf hier niet meer over 'Homoparade' te praten hoor :oops:

colargo 30 juni 2007 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2764862)
Ik durf hier niet meer over 'Homoparade' te praten hoor :oops:

Deze moslima doet haar eigen parade :lol:

AdrianHealey 30 juni 2007 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 2764607)
Overschat? In Groot-Brittanië leven er nu al meer dan anderhalf miljoen moslims, waarvan bijvoorbeeld meer dan 60% voorstander is van Sharia-rechtbanken voor de moslimgemeenschap. In België is de Marokkaanse bevolking alleen al met meer dan 40 000 personen toegenomen sinds 2002. De Marokkaanse allochtone bevolking is nu de grootste van alle allochtone bevolkingsgroepen in ons land. Combineer dat met de onwil om zich aan te passen, de veel hogere criminaliteitscijfers, de toenemende radicalisering bij moslimjongeren, en u zal wel door hebben dat er wel degelijk iets aan de hand is. Er dienen nú maatregelen genomen te worden, voordat het te laat is.

Het 'onderzoek' van The Sun zei dat 'slechts' 40% voorstander was van de sharia. En dat onderzoek had slechts een geringe enquete uitgevoerd.

Dus hoe kom jij aan 60%?
Bron, maw.

Jong N-VA'er 30 juni 2007 16:34

Londen ontsnapt?
Nee hoor, dit was enkel een waarschuwing. Als ik een terrorist was en ik zou mijn bomauto om één uur 's nachts aan een grote nachtclub zetten, ik zou die bom autobom laten ontploffen.

Ze komen gewoon even zeggen: voil�* zie, recht onder jullie neus kunnen wij dit doen. Leef lekker gerust...tis Wimbledon...Olympische Spelen in 1012...slaap zacht, Londen...

Paracelsus 30 juni 2007 16:36

Check het nieuws!!! Net op BBC News 24: Een brandende auto rijdt door de glazen deuren binnen in de luchthaven van Glasgow. Eruit rollen twee "Asians" (wat? Chinezen of Pakistanis? :roll:) die zelf in brand staan. Een luchthavenbediende dooft het vuur door een brandblusser op hen te richten, waarop die twee "Asians" beginnen te vechten met de politie.

Ooggetuigen spreken van een poging tot terroristische aanslag.

Zou dit allemaal met de ridderbenoeming van Sir Salman Rushdie te maken hebben?!

Paracelsus 30 juni 2007 16:39

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/scotland/6257194.stm

Herr Oberst 30 juni 2007 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2765005)
Het 'onderzoek' van The Sun zei dat 'slechts' 40% voorstander was van de sharia. En dat onderzoek had slechts een geringe enquete uitgevoerd.

Dus hoe kom jij aan 60%?
Bron, maw.

Een poll van de Guardian uit november 2004: (http://image.guardian.co.uk/sys-file...ims-Nov041.pdf) Dit is ook een geringe enquête, maar de trend is er. Opvallend is ook dat het vooral de jongere moslims zijn die in toenemende mate radicaliseren. Daar dienen we ons wel degelijk vragen bij te stellen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be