![]() |
Polen hebben gelijk
|
Polen moet zijn plaats maar eens kennen. Ze zijn een tweederangs lidstaat die Europa (nog) niets te bieden heeft. Als ze de boel dan ook nog gaan ophouden, mogen ze van mij buitengegooid worden.
|
Citaat:
ik ben zelf ook kritisch tegenover Europa, maar de Polen zijn er nog maar net bij en hebben zich alleen maar getoond als een bende grote lastpakken. Men zal idd maar es moeten overwegen om hen de deur te wijzen. |
Ik heb altijd gezegd dat de uitbereiding van 2004 een paard van Troje binnenhalen was... doch om politieke redenen moest die natuurlijk doorgaan.
Men had beter in 2004 een select groepje landen laten toe treden dat er klaar voor was om zowel op economisch, sociaal en financieel vlak een volwaardig EU lidstaat te worden: men denke aan Cyprus, Malta, Slovenië en Tsjechie. Nu heeft men ineens tien nieuwe leden (CYP, EST, HON, LAT, LET, MLT, POL, SLK, SLO, TSJ) en twee en een half jaar later nog eens twee (BUL & ROE) nieuwe binnengehaald... en dat is meer dan de Unie kan verteren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als Polen zich al niet geliefd maakt, kunnen ze hun borst nat maken bij de eventuele toetreding van Turkije. Die onderhandelingen tot nu toe liepen al zeer moelijk door de onwrikbare houding van dat land.
Grapje tussendoor; Wat is het verschil tussen een accu en een aspergeveld?...... Een accu heeft maar twee polen. |
Citaat:
|
Polen moet politiek onderdrukt worden. Is de enige mogelijkheid. Laten zien wie er de baas is. Zou goede job zijn voor Sarkozy, Brown, Merkel, Ahern, Prodi, Jüncker, Gusenbauer, Zapatero, Leterme, Balkenende.
|
Citaat:
|
Lekceważę was, rasistowskie kretyny!
|
Citaat:
Absoluut mee oneens. Als tegenstander van het de Europese Sovjetunie ben ik maar al te blij dat er tenminste nog een beetje oppositie is tegen de steeds verdergaande en ongevraagde bemoeienissen van een leger onverkozen bureaucraten met de natiestaten. Het is spijtig dat die oppositie van een zo bedenkelijk niveau is, maar zonder zou het nog veel erger zijn. |
Citaat:
Benieuwd hoeveel ingenieurs er dit jaar zouden afstuderen in Polen. Voor België is't alvast geen vette. Mja, we kunnen onze legers sociaal assistenten, kinesisten en opvoeders nog altijd de mijnen insturen zeker.... |
Citaat:
Daarenboven moet iemand de boel toch ophouden. De EU poogt stelselmatig haar bevoegdheden uit te breiden ver van alle democratische controle. Bij deze hervorming was de voornaamste bekommernis dat er geen referenda van zouden komen. Dat zegt genoeg. |
Citaat:
|
Inderdaad, je kunt het vergelijken met een "gentleman's club" waarvan het nieuwste lid ineens alle andere leden begint te dicteren wat ze al dan niet mogen doen en tegelijkertijd voor zichzelf meer rechten opeisen. That's not done.
|
Citaat:
Sorry, ik zie het meer als een club van apparatsjiks waarvan er nu ene lastig doet. |
Citaat:
Elke nationalist zou tegen het wegeroderen van de nationale soevereiniteit moeten zijn maar ook hier is het de manier waarop die verderfelijk is. Ook hier probeert men langs de achterdeur iets binnen te krijgen waarvoor de voordeur dichtslagen werd. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be