Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Links (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Duveltje start met krakers forum (https://forum.politics.be/showthread.php?t=92036)

duveltje382 1 juli 2007 14:56

Duveltje start met krakers forum

Wel na lang nadenken ben ik gestart met een krakersforum,omdat ik vind dat hier nog te weinig plaatst werd geboden om krakers te verenigen op een forum
Buiten CAP bestaat er op politiek vlak ook geen intresse voor deze mensen
Ik vind dit eigenlijk iets dat links zou moeten aanspreken
Link staat in onderschrift
duveltje382

Linkse Vogel 1 juli 2007 16:29

Goe! Ik heb me al geregistreerd =P

duveltje382 1 juli 2007 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel (Bericht 2766646)
Goe! Ik heb me al geregistreerd =P

Thnx,das erg knap :lol:

An Arkos 1 juli 2007 16:43

www.punk-and-resistance.tk

duveltje382 1 juli 2007 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 2766675)

Ja en,leg uit AUB,want ik ben niet mee(het forum wat ik heb opgestart draait rond alle vormen van armoede,dat zou de bedoeling moeten zijn)

Groet 1 juli 2007 17:38

Ik ben geen kraker en ben het ook niet van plan om te worden. Ik heb ook niet echt speciaal veel respect voor de mensen die het doen.

duveltje382 1 juli 2007 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groet (Bericht 2766800)
Ik ben geen kraker en ben het ook niet van plan om te worden. Ik heb ook niet echt speciaal veel respect voor de mensen die het doen.

Nood breek wet,soms kan men gewoon niet anders Art 23 van de grondwet zegt hier duidelijk dat het een recht is ....

Bolsjewiek 1 juli 2007 19:38

Ik wil wel op het forum komen, maar aangezien ik zelf geen kraker ben weet ik niet of ik daar veel zou kunnen doen (ik respecteer ze wel ten zeerste).

An Arkos 1 juli 2007 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2766722)
Ja en,leg uit AUB,want ik ben niet mee(het forum wat ik heb opgestart draait rond alle vormen van armoede,dat zou de bedoeling moeten zijn)

ach zo, in dat geval.
ok, negeer de link dan

Groet 2 juli 2007 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2766812)
Nood breek wet,soms kan men gewoon niet anders Art 23 van de grondwet zegt hier duidelijk dat het een recht is ....

Ik zeg niet dat ze het niet mogen doen. Kan me eigenlijk allemaal ni veel schelen. Zolang ze mij maar geen last bezorgen. Maar ik bedoel ik heb er geen respect voor in de zin van dat ze zogezegd zich afzetten tegen de maatschappij enzo.

franke fritz 2 juli 2007 16:26

voila, ik ben gerigstreerd.

Ik vind dat krakers een belangrijk maatschappelijk probleem aansnijden. betaalbaar wonen is mogelijk als je de leegstand bestrijdt.

de meeste eigenaars hebben wel schrik van krakers want dat is altijd een procedurestrijd en dat vraagt tijd en energie. vandaar dat ze misschien gemotiveerd worden om hun pand sneller vrij te geven aan de woningmarkt. en dat heeft een daling van de vastgoedmarkt als gevolg.

duveltje382 2 juli 2007 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door franke fritz (Bericht 2768474)
voila, ik ben gerigstreerd.

Ik vind dat krakers een belangrijk maatschappelijk probleem aansnijden. betaalbaar wonen is mogelijk als je de leegstand bestrijdt.

de meeste eigenaars hebben wel schrik van krakers want dat is altijd een procedurestrijd en dat vraagt tijd en energie. vandaar dat ze misschien gemotiveerd worden om hun pand sneller vrij te geven aan de woningmarkt. en dat heeft een daling van de vastgoedmarkt als gevolg.

Groot gelijk,en bedankt ;-)
Het probleem is veel groter dan we denken(dat de overheid niet wil weten:evil: )

de limburgse leeuw 2 juli 2007 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 2766675)

Een goed forum is dit, ik was er al langer bekend mee.

Wat duveltje382 beoogt is een forum te bouwen dat breder is dan alleen maar de anar-scene. Toch ruimt hij heel wat plaats in voor het 'kraken'.

Ik kan alleen maar tevreden zijn over zijn initiatief, omdat er behoefte aan zal zijn.

duveltje382 2 juli 2007 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw (Bericht 2768660)
Een goed forum is dit, ik was er al langer bekend mee.

Wat duveltje382 beoogt is een forum te bouwen dat breder is dan alleen maar de anar-scene. Toch ruimt hij heel wat plaats in voor het 'kraken'.

Ik kan alleen maar tevreden zijn over zijn initiatief, omdat er behoefte aan zal zijn.

Bedankt limburgse leeuw,en idd in de eerste plaats is het nieuw forum en forum waarop alle armer terecht op moeten kunnen Vermist dakloosheid /thuisloosheid een enorm probleem is in onze samenleving, en dat onze overheid dit verwaarloost, is het wat normaal dat het dan zoveel aandacht van ons geniet Op termijn zou ik graag hebben dat mensen van alle strekkingen op dit forum hun verhaal kwijt kunnen,want arm zijn bind geen partijdigheid !!! Dat nu CAP als enige partij met het dakloze probleem bezig is verontrust mij,tergelijkertijd ben ik wel heel blij dat CAP bestaat,en deze problemen onder het daglicht wilt stellen Ik hoop dat ik het in ieder geval juist aan pak duveltje382

vavli 2 juli 2007 18:34

Duveltje, ook PvdA houdt zich daar mee bezig: zo heeft Harrie De Witte in Genk onlangs nog een aktie opgezet met een vrouw met 4 kinderen die geen dak meer had. In antwerpen wordt van alles ondernomen, zie op www.pvda.be of of op www.solidair.org de rubriek "Rond de grote markt" van Koen Calliauw o.a.over de akties van daklozen.
In elk geval: succes met het forum: ik hoop dat het mensen kan bijeen brengen in de strijd tegen onrecht.

duveltje382 2 juli 2007 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vavli (Bericht 2768794)
Duveltje, ook PvdA houdt zich daar mee bezig: zo heeft Harrie De Witte in Genk onlangs nog een aktie opgezet met een vrouw met 4 kinderen die geen dak meer had. In antwerpen wordt van alles ondernomen, zie op www.pvda.be of of op www.solidair.org de rubriek "Rond de grote markt" van Koen Calliauw o.a.over de akties van daklozen.
In elk geval: succes met het forum: ik hoop dat het mensen kan bijeen brengen in de strijd tegen onrecht.

Idd,sorry,dat was een foutje van mij,ook PVDA zit zich in voor dakloze/thuisloze Bedankt in ieder geval voor de steun

Bolsjewiek 3 juli 2007 10:27

Ik heb me ook maar geregistreerd.

Pelgrim 3 juli 2007 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groet (Bericht 2766800)

het is geen kwestie van respect voor krakers, maar van respect voor mensenrechten. Als er degelijke huisvesting voorzien zou zijn zouden er niet eens krakers bestaan.

vavli 3 juli 2007 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 2769738)
het is geen kwestie van respect voor krakers, maar van respect voor mensenrechten. Als er degelijke huisvesting voorzien zou zijn zouden er niet eens krakers bestaan.

Inderdaad: het recht op een onderdak is een fundamenteel mensenrecht. En vermits er woningen zijn die leegstaan, die men zelfs doelbewust laat verkrotten omdat een andere bestemming meer kan opbrengen voor de betonboeren, is het kraken van dat soort eigendommen een gerechtigde aktie die onze politieke steun verdient.

guerin 3 juli 2007 16:56

Goed initiatief doch is de benaming van de website wat ongelukkig,vind ik.
Waarom niet www."kraakforum".org ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be