![]() |
Bush houdt Libby uit de gevangenis
Citaat:
Citaat:
Bron:http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF03072007_001 Zo hoog heeft Bush het dus op van de rechtspraak.:roll: |
Werd Clinton ook niet gepardonneerd voor zijn meineed?
Los daarvan: betreurenswaardige zaak. |
Citaat:
Inderdaad, allebei betreurenswaardige zaken. |
Citaat:
|
De gratieverlening voor Libby is zuiver politiek geinspireerd. Het schandalige is dat Bush juist quasi nooit gebruik maakt van zijn voorrecht om gratie te verlenen doch voor Libby doet hij het wel! Plus hij negeert hierbij zelfs de officiële guidelines die gelden voor het verlenen van gratie want hiervoor kwam Libby zelfs nog niet eens in aanmerking.
Het bewijst weer eens wat Bush denkt over de publieke opinie (uit een poll blijtk dat zelfs 60 procent van de Republikeinen tegen deze gratieverlening is) en de rule of law. |
Waar is de grootste fan van Bush ( Anton aus Tirol ) eigenlijk gebleven ?
|
Hij had hier naar de rechtbank moeten gaan, dan had hij gewoon 3 maand voorwaardelijk gekregen.
|
Citaat:
Uit het belgisch strafwetboek : Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
sidenote:
Ik vind het eigenlijk wel een beetje ironisch. Veroordeeld voor meineed in de VS. Ze worden verplicht van op de bijbel te zweren, maar de bijbel zegt duidelijk: Doch voor alle dingen, mijn broeders, zweert niet, noch bij den hemel, noch bij de aarde, noch enigen anderen eed; maar uw ja, zij ja, en het neen, neen; opdat gij in geen oordeel valt. -- Jacobus 5:12 |
Citaat:
|
Alweer een triomf, Toon zal teverden opkijken ...
|
Citaat:
Ik praat niets goed hoor. |
Citaat:
Zoals Hoover bij zijn eedafname. |
Die straf is ook overdreven.
Men zou beter de landsverrader die die identiteit heeft uitgelekt veroordelen tot deathrow. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Heeft-ie trouwens ook niet de grondwet zitten veranderen? |
Citaat:
Het amerikaanse congres stelt de wetten op. De president kan wel een voorgestelde wet vetoë, behalve als meer dan 2/3 van het congres de wet steunen. Hij heeft ook het recht om iemand's straf op te schorten, zoals nu bij Scooter Libby. In dit geval is dit echter ongegrond en met een duidelijk bewijs van morele corruptie. Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be