![]() |
Vegano's zijn politieke radikalen.
Vegan is niet alleen zomaar een specifieke eetwijze-keuze, het is ook en vooral een zeer radikaal-bewuste eco-socio-politico uiting en opstelling.
In Senegal bv zien de arme kustbewoners aldaar dagelijk s van die grote stalen westerse boten opduikendie hun hele visbestand weghalen. De plaatselijke jonge vissers blijft daarom niets anders over dan met hun imperialistisch weggeconconrureerde houten kano's naar Canarias te varen voor een beter leven. Velen halen het niet. In die context is het 'geen vis eten' een sterke anti-imperialistische opstelling. Vegano's zijn politieke radikalen. Of toch velen onder hen. |
Ik ben hier natuurlijk weer de enige radikale eter.
|
Ge wilt aandacht.
|
Citaat:
|
Ik ben vegetariër, ben ik dan ook een beetje radicaal?
|
Dat vegetariërs en vooral vegans door de brave burger nog altijd als freaks en potentiële terroristen worden gezien is niet echt nieuw.
Correctie: druggebruikende potentiële terroristen, want ah ja, hoe komt het dat die mannen niet omvallen van slapte omdat ze geen vlees eten gelijk ne normale mens? Die spuiten cannibis en zo he, anders houdt ge dat niet vol zulle! By the way en effe serieus: geen vis eten hoort gewoon bij een vegetarisch dieet, 't is niet omdat iemand geen vis eet dat die meteen ook als vegan kan geklasseerd worden. Voor "vegetariërs die wel vis eten" bestaat nog een apart etiketje maar persoonlijk beschouw ik ze zelfs niet als vegetariërs aangezien ze wel degelijk bewust dieren eten. Ik ben radikaal, fear me! |
Citaat:
BTW: politiek radicaal zijn is niet altijd 'fout' hé. Je kunt wel heel moelijk volhouden dat imperialisme een toffe omgangsvorm is, niet? (Ik ben RADICAAL tegen verkrachtingen. Ben ik nu een extremist?) |
Citaat:
|
Citaat:
Hangt ervan af hoe eco-socio- economico-politico- bewust je etenswijze gemotiveerd is... |
Citaat:
Let them tremble...;-) |
Citaat:
Het is je verwoording, die radicaal is. Bij mij is het mijn eetgewoonte zelf. Verder zijn ALLE redenen goed om vegano te zijn. Of Vegana. |
Citaat:
Wat zijn die regels? Visregels? |
Ik ben een radicale omnivoor.
|
Citaat:
Nu nog de rest. |
Citaat:
Ik had het over die 'grote stalen westerse boten' die regels aan hun laars lappen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
We worden zo geboren. |
De radikaalste vegano's zijn volgens mij degene die dieren gelijkstellen met mensen, of zelfs liefst er iets boven.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be