Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Vegano's zijn politieke radikalen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=92098)

eno2 3 juli 2007 11:52

Vegano's zijn politieke radikalen.

Vegan is niet alleen zomaar een specifieke eetwijze-keuze, het is ook en vooral een zeer radikaal-bewuste eco-socio-politico uiting en opstelling.

In Senegal bv zien de arme kustbewoners aldaar dagelijk s van die grote stalen westerse boten opduikendie hun hele visbestand weghalen.

De plaatselijke jonge vissers blijft daarom niets anders over dan met hun imperialistisch weggeconconrureerde houten kano's naar Canarias te varen voor een beter leven. Velen halen het niet.

In die context is het 'geen vis eten' een sterke anti-imperialistische opstelling.
Of toch velen onder hen.

eno2 3 juli 2007 14:33

Ik ben hier natuurlijk weer de enige radikale eter.

Bhairav 3 juli 2007 14:34

Ge wilt aandacht.

eno2 3 juli 2007 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2769970)
Ge wilt aandacht.

Nee, volgelingen.

An Arkos 3 juli 2007 17:25

Ik ben vegetariër, ben ik dan ook een beetje radicaal?

His Majesty King Mob 3 juli 2007 18:35

Dat vegetariërs en vooral vegans door de brave burger nog altijd als freaks en potentiële terroristen worden gezien is niet echt nieuw.

Correctie: druggebruikende potentiële terroristen, want ah ja, hoe komt het dat die mannen niet omvallen van slapte omdat ze geen vlees eten gelijk ne normale mens? Die spuiten cannibis en zo he, anders houdt ge dat niet vol zulle!

By the way en effe serieus: geen vis eten hoort gewoon bij een vegetarisch dieet, 't is niet omdat iemand geen vis eet dat die meteen ook als vegan kan geklasseerd worden. Voor "vegetariërs die wel vis eten" bestaat nog een apart etiketje maar persoonlijk beschouw ik ze zelfs niet als vegetariërs aangezien ze wel degelijk bewust dieren eten.

Ik ben radikaal, fear me!

Goldband 4 juli 2007 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 2769674)
In die context is het 'geen vis eten' een sterke anti-imperialistische opstelling.
Of toch velen onder hen.

Mensen kunnen om heel diverse redenen veganistisch eten. Dat lijkt me niet zo'n zwaar inzicht voor iemand die de lagere school heeft afgemaakt ...

BTW: politiek radicaal zijn is niet altijd 'fout' hé. Je kunt wel heel moelijk volhouden dat imperialisme een toffe omgangsvorm is, niet?

(Ik ben RADICAAL tegen verkrachtingen. Ben ik nu een extremist?)

Lord Vader 4 juli 2007 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 2769674)
In Senegal bv zien de arme kustbewoners aldaar dagelijk s van die grote stalen westerse boten opduikendie hun hele visbestand weghalen.

Die lappen de regels in verband met de exclusief economische zone aan hun laars?

eno2 4 juli 2007 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 2770326)
Ik ben vegetariër, ben ik dan ook een beetje radicaal?

Veggie of vegano?
Hangt ervan af hoe eco-socio- economico-politico- bewust je etenswijze gemotiveerd is...

eno2 4 juli 2007 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door His Majesty King Mob (Bericht 2770422)
Dat vegetariërs en vooral vegans door de brave burger nog altijd als freaks en potentiële terroristen worden gezien is niet echt nieuw.

Correctie: druggebruikende potentiële terroristen, want ah ja, hoe komt het dat die mannen niet omvallen van slapte omdat ze geen vlees eten gelijk ne normale mens? Die spuiten cannibis en zo he, anders houdt ge dat niet vol zulle!

By the way en effe serieus: geen vis eten hoort gewoon bij een vegetarisch dieet, 't is niet omdat iemand geen vis eet dat die meteen ook als vegan kan geklasseerd worden. Voor "vegetariërs die wel vis eten" bestaat nog een apart etiketje maar persoonlijk beschouw ik ze zelfs niet als vegetariërs aangezien ze wel degelijk bewust dieren eten.

Ik ben radikaal, fear me!

Hoezee!
Let them tremble...;-)

eno2 4 juli 2007 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goldband (Bericht 2771162)
Mensen kunnen om heel diverse redenen veganistisch eten. Dat lijkt me niet zo'n zwaar inzicht voor iemand die de lagere school heeft afgemaakt ...

BTW: politiek radicaal zijn is niet altijd 'fout' hé. Je kunt wel heel moelijk volhouden dat imperialisme een toffe omgangsvorm is, niet?

(Ik ben RADICAAL tegen verkrachtingen. Ben ik nu een extremist?)

Als je nu eens gewoon zei dat je tegen verkrachtingen bent, dan zou je geen extremist zijn, nee.

Het is je verwoording, die radicaal is.

Bij mij is het mijn eetgewoonte zelf.
Verder zijn ALLE redenen goed om vegano te zijn. Of Vegana.

eno2 4 juli 2007 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lord Vader (Bericht 2771172)
Die lappen de regels in verband met de exclusief economische zone aan hun laars?

Als je creppeert door de diefstal van je voedselbronnen en je brood-winning (hier: vis-winning) mag je alles aan je voeten lappen.

Wat zijn die regels?

Visregels?

Bovenbuur 4 juli 2007 10:29

Ik ben een radicale omnivoor.

eno2 4 juli 2007 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 2771233)
Ik ben een radicale omnivoor.

Radicaal zijn, is al een begin.
Nu nog de rest.

Lord Vader 4 juli 2007 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 2771232)
Als je creppeert door de diefstal van je voedselbronnen en je brood-winning (hier: vis-winning) mag je alles aan je voeten lappen.

Wat zijn die regels?

Visregels?

http://en.wikipedia.org/wiki/Exclusive_Economic_Zone

Ik had het over die 'grote stalen westerse boten' die regels aan hun laars lappen.

eno2 4 juli 2007 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lord Vader (Bericht 2771236)
http://en.wikipedia.org/wiki/Exclusive_Economic_Zone

Ik had het over die 'grote stalen westerse boten' die regels aan hun laars lappen.

Ik weet niet hoe het zit met die visregels, maar ik heb het verhaaltje opgeraapt uit de mond van een alleengelaten Senegalese moeder.

Bovenbuur 4 juli 2007 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 2771234)
Radicaal zijn, is al een begin.
Nu nog de rest.

Omnivoor zijn, ja, dat is ook al gelukt.

eno2 4 juli 2007 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 2771533)
Omnivoor zijn, ja, dat is ook al gelukt.

Nogal moeilijk.
We worden zo geboren.

Morduk 4 juli 2007 13:08

De radikaalste vegano's zijn volgens mij degene die dieren gelijkstellen met mensen, of zelfs liefst er iets boven.

Bovenbuur 4 juli 2007 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 2771564)
Nogal moeilijk.
We worden zo geboren.

Sinds wanneer is moedermelk plantaardig dan? Ik heb moeten leren om dat spul met die vitaminen mijn strot door te krijgen hoor, maar dat doe ik echt alleen om de wereld weer een beetje eerlijker te maken en zowel planten als dieren onder mijn consumptie te laten lijden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be