![]() |
ABVV: Opel Antwerpen, Carrefour, Horeca: redelijk blijven!
Na zijn Federaal Bureau van 3 juli drukt het ABVV zijn steun uit aan de werknemers die het slachtoffer zijn van de sociale actualiteit van de laatste weken. Het gaat ondermeer om Opel Antwerpen, Carrefour en de onvoorstelbare situatie in de horecasector.
Lees verder... |
gelijkwaardig
Citaat:
|
De vakbonden weten niet meer met wat ze bezig zijn...
Ze hebben zelfs de basis niet meer onder controle... |
Citaat:
Die opmerking zullen sommigen blijven maken tot iedereen aan de voorwaarden werkt van het aanvullend paritair comité voor arbeiders. De realiteit is nu eenmaal dat er grote verschillen bestaan tussen de arbeidsvoorwaarden en condities tussen verschillende sectoren en zelfs binnen die sectoren, tussen statuut van arbeiders en bedienden en dat afhankelijk van de krachtsverhoudingen tussen werknemers en werkgevers de vakbonden betere voorwaarden uit de wacht kunnen slepen voor hun leden. Het is toch vreemd dat diezelfde mensen die moord en brand slepen als de vakbonden proberen om actief te worden binnen kleine ondernemingen moord en brand schreeuwen als vakbonden niet dezelfde voorwaarden uit de brand kunnen slepen in kleine ondernemingen. Men kan het één willen en het ander maar beiden gaat niet. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar ja, kleinlinks (kleuterlinks volgens sommigen) verlangt niets meer dan dat de economie en de tewerkstelling ineenstort... Dat vergemakkelijkt de revolutie... :roll: :-P |
Citaat:
Het systeem om oudere werkgevers te dumpen is in eerste instantie een idee van de werkgevers die er een goedkope manier inzagen om van hun ouder werknemers af te raken en sociale vrede af te kopen. Voor eventuele klachten verwijs ik u dan ook door naar Carl Peter Foster voorzitter van GM Europe. |
Het is toch echt ongelooflijk hoe sommigen aan victim blaming doen: als de directie van bedrijven die superwinsten maken en waarvan de managers zichzelf vorig jaar gemiddeld 23 procent loonsverhoging toekenden, beslissen om een massa arbeiders op straat te gooien, wat moeten die arbeiders dan doen? Zeggen: geef ons maar een kleine oprotpremie want kleinere bedrijven die minder winst maken kunnen zich geen dikke gouden handdruk veroorloven?
De ontslagen arbieders van Opel hebben groot gelijk dat ze hun deel van de koek eisen. Het is daarbij van de vakbond heel goed dat ze ervoor geijverd hebben dat elke werknemer van Opel dezelfde rechten heeft en evenveel krijgt. Opel kan zich deze oprotpremies gemakkelijk veroorloven, ik zie dus niet in wat het probleem is. |
Citaat:
|
Citaat:
Het zijn dezelfde mensen die de vakbond verwijten te sterk te staan op de ene plaats en te zwak op de andere. Wat betreft de lidgelden: die worden vroeg of laat uitbetaald aan de leden. Bij een staking bijvoorbeeld. Vreemd ook dat u wél de rekening van de arbeiders en de vakbond maakt, maar niet die van Opel, Carrefour of de Horecasector. Die bedragen zijn misschien te groot om rekenen voor u? |
onzin
Citaat:
|
GM geraakt nog vrij goedkoop van zijn duurste werknemers af. Dit is ook géén overwinning voor de vakbond. We verliezen nog altijd enorm veel arbeidsplaatsen. In dit geval zou de vakbond ook moeten zorgen voor enige organisatie van de ex GM'ers die met BP moeten om er voor te zorgen dat geen enkele arbeider alleen tegenover de tewerkstellingscel komt te staan. Zodat ze alleen werk aanvaarden dat ze zelf zien zitten met een gelijkaardige loon en arbeidsvoorwaarden.
|
Citaat:
|
Citaat:
Zo is het natuurlijk niet moeilijk om de officiële werkloosheidscijfers omlaag te halen. |
Citaat:
Hoeveel winst heeft GM in 2005 en 2006 nu weer gemaakt? :roll: :-P |
Citaat:
|
Citaat:
|
analyse
Citaat:
Analyse van de economie? Alle wegen slippen dicht omdat men 20 jaar en meer te laat sommige verbindingen legt. Degenen die "analyses" maken heden ten dage zijn ofwel onbekwaam of er wordt met hen geen rekening gehouden. |
Citaat:
Het mobiliteitsprobleem gaat verder dan de vraag of u persoonlijk op tijd zal zijn waar u heen wil en of u ondertussen in de file zal staan. Een groot deel van de problematiek heeft zelfs niet rechtstreeks met uw eigen mobiliteit te maken. De herstructurering van VW en Opel, de oorlog in Irak en Afghanistan, de klimaatswijzigingen, de toename van asthma en andere allergieën bij kleine kinderen, de verkeersdoden en zwaar gewonden, de uitbouw van het politieapparaat (zogezegd in functie van verkeersveiligheid) en de daarbij horende megacontroles, het maakt allemaal deel uit van onze mobiliteitsproblemen. Dat los je niet op door het verbreden van de wegen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be