Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu
(Bericht 2771648)
Ik zat net te denken : een forumsessie met Liberalist, wanneer zien we dat een keer, en ik had dat ook met Jaani :cheer:
Nu goed:
Liberalist, moest jij in Vlaanderen of het Brussels Gewest wonen, waarop zou jij op 10 juni gestemd hebben?
|
Lijst Dedecker.
Citaat:
Informeer jij je ook buiten dit forum over Vlaanderen, en de geschiedenis en politiek? Ik bedoel, zoek jij ook nog op andere sites of zoek je zaken op in boeken?
|
Zoals de meeste jeugd in Nederland (en waarschijnlijk ook Vlaanderen), heel veel Wikipedia. In mijn geschiedenisboeken van school heb ik de hele Nederlandse geschiedenis geleerd, hoewel we die in de klas maar zeer kort (te kort) behandeld hebben. Voor mijn aardrijkskunde praktische opdracht heb ik (onderwerp: territoriale conflicten) België gekozen, een nogal interessant onderwerp. Verder kom ik veel te weten op dit forum, en raadpleeg ik bronnen die men mij hier aanraadt.
Citaat:
Zou jij bereid zijn om het koningshuis van Nederland te laten vallen om de (con)federatie Vlaanderen+Nederland te bekomen?
|
Los van het feit dat het bij een confederatie niet nodig is, zou ik best bereid zijn het Nederlandse Koningshuis op te geven. Echter, daarvoor zullen wel maatregelen genomen moeten worden (krijgen we een president, wat wordt de nationale feestdag, enz.)
Citaat:
Hoe vaak ben jij al in Vlaanderen geweest en hoe vaak doe je dat nu? (eendagstrip of met overnachting)? En wat zijn je ervaringen (met de Vlamingen?)
|
Hoewel ik vaker in Wallonië kom (aangetrouwde familie ;-) ), kom ik regelmatig in Vlaanderen om de steden te bezoeken. Ik geloof dat een keer in het half jaar toch wel normaal is. Dingen die ik nog graag zie: Oostende, Gent, en Brugge. Normaal gesproken ga ik met mijn ouders daarheen, maar die hebben al die steden al gezien. Mijn ervaringen in Vlaanderen zijn zeer goed. Je vergeet regelmatig dat je in het buitenland bent, omdat de gelijkenis groot is, groter nog dan met bijvoorbeeld Limburgers (mijn vader is Limburger). Vlamingen hebben wel meer gevoel voor gezelligheid, en lijken me wat rustiger en minder snel hun mond voorbijpratend (misschien ook verstandiger).
Citaat:
Denk jij dat de verschillen tussen Vlamingen en Nederlanders een te zwaar obstakel zijn?
|
Nee, zeker niet. Ik denk dat die verschillen vooral in de koppen van de mensen zitten. Immers, het voelt bij internederlandse programma's (zoals Dancing on Ice) is nogal ongemakkelijk. We voelen alsof we elkaar iets te bewijzen hebben, alsof we iets verschuldigd zijn. Althans dat is mijn optiek. Nederlanders en Vlamingen gaan te weinig met elkaar om, om in te zien dat die verschillen in werkelijkheid marginaal zijn.
Citaat:
Wat vind je zelf van de laatste regeringsdeelname van D66? Vind jij dat ze goed bestuurd hebben? Vind je hun beslissingen in verband met de val van het kabinet en Ayaan Hirsi Ali verstandig of te betreuren?
|
Ik heb op een aantal terreinen kritiek op D66:
-Er hadden betere resultaten uit de coalitieonderhandelingen kunnen komen.
-D66 had eruit moeten stappen toen bleek dat de democratische hervormingen niet door konden gaan.
-D66 had het kabinet moeten laten vallen toen de missie naar Afghanistan doorging (terwijl D66 later nog gelijk heeft gekregen over die missie).
Toch is het goed dat D66 uiteindelijk het gedrag van Verdonk niet meer tolereerde en eruitstapte. Het programma voor de toekomst ziet er goed uit, het Centraal Planbureau heeft uitgerekend dat de plannen van D66 de meest duurzame groei teweegbrengen. Helaas zijn voor die veranderingen verregaande maatregelen nodig. En het moet helaas nog maar blijken of D66, wanneer ze weer eens deelneemt, dat ook zal waarmaken.:-(