![]() |
Inwoners Missouri mogen indringer doodschieten
Citaat:
Citaat:
En vooral, zal het iets uithalen? |
Citaat:
|
Een totaal waanzinnige wet, die bovendien ook nog eens aanleiding zal zijn tot nog meer ongelukken (bekenden die als indringers worden gezien enzo).
|
Het is een onnozele wet. Binnen je eigendom geldt gewoon het principe van terugkerende kracht.
Staat er iemand op je gazon, heb je het niet graag en wilt-ie niet weg? Duw hem. Bij verzet, duw hem harder. Bij verzet, &c. Dat kan uitmonden in de dood. Maar je kunt als rechtsstelsel niet zomaar carte blanches geven. |
Citaat:
|
Naar het schijnt wordt die wet algemeen toegepast in Irak..
|
Citaat:
en dat wil dan de rest van het forum de les spellen.... |
Citaat:
Inderdaad, vooral wanneer de afweging van de verhouding verweer-dreigend gevaar geen rol meer speelt. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat is nu iets waarin ik mij kan vinden, je moet je niet laten doen maar onmiddellijk je ergens verschuilen om iemand neer te knallen omdat je toch carte blanche krijgt... |
Citaat:
Of een kind van 12 dat de 'stoere' wil uithangen voor zijn vriendjes en uiteindelijk meer krijgt dan verwacht. Het zal je maar overkomen als ouder... |
Citaat:
Blijkbaar mag ik volgens die Missouri-wet daarvoor afgeknald worden. |
Citaat:
iemand die een huis binnendringt is meestal niet veel goeds van zin... |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Wat ik volledig ondersteun. |
Citaat:
De meesten wel, maar die gekken die constant met hun wapen rondlopen en er van genieten om zo eens zonder gevolgen iemand te mogen neerschieten... |
Citaat:
|
Citaat:
;-) |
Citaat:
Het lijkt mij bijzonder gevaarlijk een rechtsregel te definiëren waarbij eerst schieten en dan pas vragen stellen in quasi alle gevallen gerechtvaardigd is. Uiteraard dat de meeste mensen het gezond verstand wel zullen bewaren, maar die paar schietgrage gekken met jeukende wijsvingers en een overontwikkelde wantrouwigheid.... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be