Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Zon zou zich buiten de Melkweg bevinden: (https://forum.politics.be/showthread.php?t=92140)

Derk de Tweede 4 juli 2007 12:53

Zon zou zich buiten de Melkweg bevinden:

Zonnestelsel niet in Melkweg
Bron: Grenswetenschap.nl

We hebben allemaal geleerd dat de Aarde zich ergens in de Melkweg bevond, wetenschappers denken daar nu geheel anders over. Volgens vorsers van de Universiteit van Virginia en Massachusetts kijken we naar de Melkweg, maar hangen we in een ander sterrenstelsel. Een opzienbarende theorie met onbekende gevolgen.

Door onverwachte resultaten tijdens een onderzoek met radiosignalen kwamen de onderzoekers erachter dat ons zonnestelsel, waar het schijnende zonnetje de belangrijkste pion van is, zich in een andere richting verplaatst dan de rest van de Melkweg.

Men heeft gemeten dat het magnetische veld van het gebied waar de Zon invloed heeft 60° tot 90° verschilt met de rest van Melkweg. Men kon dit achterhalen door afwijkingen in de route van de twee eerste Voyager-ruimtetuigen die het grote invloedsgebied van de zon bijna verlaten.

Het komt erop neer dan de onderzoekers beweren dat we niet in een van de armen van het Melkweg-sterrenstelsel zitten. In 2004 vond men nog een nieuwe arm aan de Melkweg, nu blijkt dat we waarschijnlijk recht tegen het sterrenstelsel aankijken vanuit een ander stelsel. Op de website curezone.com durft men het naderen van ons zonnestelsel reeds te verbinden aan het Broeikaseffect en zelfs het jaar waarop sommige Maya-indianen problemen verwachtten: 2012.

Als we niet in de Melkweg cirkelen, dan vraag je jezelf misschien af waar dan wel? In Sagittarius, zo menen de wetenschappers. Sagittarius is 10.000 keer minder massief dan de Melkweg en wordt er langzaam door geabsorbeerd. Alsof de Melkweg Sagittarius opeet. Men wist al langer dat grotere sterrenstelsels ontstaan wanneer er botsingen optreden. Onze vermeende herkomst lijkt dus eerder de bestemming te zijn.

Een compleet nieuwe theorie voor mij.
Van botsende melkwegstelsels had ik eerder gehoord, de schade aan individuele sterren in die stelsels zal miniem blijven, omdat de afstanden tussen de sterren onderling zo ernorm groot zijn.

Hier een foto van twee botsende stelsels:

Mitgard 4 juli 2007 12:54

ik heb dat al altijd gezegd maar ze geloofden mij niet.

Derk de Tweede 4 juli 2007 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 2771548)
ik heb dat al altijd gezegd maar ze geloofden mij niet.

Familie van Adolphe Quételet? :-D

Bovenbuur 4 juli 2007 13:00

Gaar. Werpt als het waar blijkt wel weer eens een interessant licht op waar ons stelsel de laatste tijd heeft uitgehangen en waar in een sterrenstelsel leven allemaal toch mogelijk blijkt. Zon, welkom thuis.

Jazeker 4 juli 2007 14:20

Ja, lap, daar gaat mijn identiteitsgevoel. En ik was zo ne fiere melkwegger :(

Dronkoers 4 juli 2007 14:26

Ik heb die zon ook nooit vertrouwd

Kay_ 4 juli 2007 14:26

Ik eis een splitsing tussen ons en die melkweg, ze zijn daar allemaal lui enzo...

Jazeker 4 juli 2007 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 2771776)
Ik heb die zon ook nooit vertrouwd

En ze was er nooit toen we ze nodig hadden. :cry:

Dronkoers 4 juli 2007 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2771788)
En ze was er nooit toen we ze nodig hadden. :cry:

Maar 't is godverdoeme een hete bliksem als ge het mij vraagt ;-)

Bovenbuur 4 juli 2007 15:29

De titel van het topic is trouwens wel misleidend. We bevinden ons gewoon in de melkweg, maar door de manier waarop we op deze plek zijn gekomen bewegen we wat anders dan de gemiddelde ster in onze omgeving. Daarom kan je zeggen dat we geen deel uitmaken van de melkweg, maar we bevinden ons er wel in.
[EDIT]Hoewel, ik lees jou post eens wat beter door, en ondanks dat de melkweg aan alle kanten aan de hemel te zien is beweren ze dat we er van de buitenkant tegenaan kijken, en dat was nog niet eerder ontdekt, en ze halen er ook 2012 nog bij. Ik vond het al zo raar dat het van een site met als titel 'grenswetenschap' af kwam, maar ik ben er nog min of meer ingetrapt ook. Stomme hoaxers...[/EDIT]

Derk de Tweede 4 juli 2007 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 2771917)
De titel van het topic is trouwens wel misleidend. We bevinden ons gewoon in de melkweg, maar door de manier waarop we op deze plek zijn gekomen bewegen we wat anders dan de gemiddelde ster in onze omgeving. Daarom kan je zeggen dat we geen deel uitmaken van de melkweg, maar we bevinden ons er wel in.
[EDIT]Hoewel, ik lees jou post eens wat beter door, en ondanks dat de melkweg aan alle kanten aan de hemel te zien is beweren ze dat we er van de buitenkant tegenaan kijken, en dat was nog niet eerder ontdekt, en ze halen er ook 2012 nog bij. Ik vond het al zo raar dat het van een site met als titel 'grenswetenschap' af kwam, maar ik ben er nog min of meer ingetrapt ook. Stomme hoaxers...[/EDIT]

En die link naar het New Age-gedoe....:-(

garfield 4 juli 2007 17:02

T is weer de tijd voor zulke fait-divers zeker :twisted:

Arnold 4 juli 2007 17:04

Citaat:

Update 16.05 uur
Andere websites over sterrenkunde melden dat het gaat om een hoax. De theorie blijkt door veel sites verkeerd geïnterpreteerd te zijn en daarom niet waar. Zo stelt geen enkele wetenschapper in de theorie dat de zon onderdeel uitmaakt van een ander melkwegstelsel.

Wat wel waar is, is dat de Melkweg het sterrenstelsel Sagittarius opeet. Dat is echter geen nieuwe theorie, maar was alom aangenomen in de wetenschap. De afbeelding hieronder laat zien waar de zon zich bevindt. Als de zon zich in het rode gedeelte zou bevinden (Sagittarius), dan zou de zon op een duidelijk andere manier bewegen dan door wetenschappers eerder bewezen is.

fok.nl
http://frontpage.fok.nl/nieuws/78728
http://www.badastronomy.com/bablog/2...nother-galaxy/
;)

Dronkoers 4 juli 2007 17:16

Toch vertrouw ik de zon niet ;-)

Derk de Tweede 4 juli 2007 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Arnold (Bericht 2772142)

Toch is deze theorie als amateur-astronoom niet geheel onbekend voor mij.
Wel vind ik deze hoax echt meesterlijk gemaakt! 8-)

Bovenbuur 4 juli 2007 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 2772183)
Toch is deze theorie als amateur-astronoom niet geheel onbekend voor mij.
Wel vind ik deze hoax echt meesterlijk gemaakt! 8-)

Nou ja, mensen zijn een beetje van hun hoede door dat gedoe met die planeten, er is nog genoeg te ontdekken in de ruimte. Als je geen sterk vermoeden hebt dat iets nep is zoek je er niet goed naar.

Raf 4 juli 2007 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2771778)
Ik eis een splitsing tussen ons en die melkweg, ze zijn daar allemaal lui enzo...

:lol:

:thumbsup:

Derk de Tweede 4 juli 2007 18:36

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2772276)
:lol:

:thumbsup:

En ik eis dat de Noordelijke- en Zuidelijke Melkwegstelsels zich weer herenigen.8-)

evilbu 4 juli 2007 19:05

Als dat waar is, dan is er een sprake van onbereidheid tot integratie. Wij hebben nog steeds de taal van die melkweg niet geleerd :magniet:

Bovenbuur 4 juli 2007 19:10

De sterrenstelsel-unie, zouden die een vlag hebben met streken in Europa erop?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be