Heftruck |
5 juli 2007 17:07 |
Citaat:
De vzw De Maakbare Mens roept de regering op tot een betere wetgeving. 'Hoewel steeds meer mensen plastische chirurgie ondergaan, blijft de politieke aandacht hiervoor nagenoeg uit. En dit terwijl er heel wat onduidelijkheid is', aldus Eline Comers van de vzw De Maakbare Mens.
|
Waarom neemt VZW De Maakbare Mens niet zelf het initiatief, in plaats van om wetgeving te roepen? Blijkbaar geloven zij dat een wetje hier en een wetje daar eventuele problemen meteen oplossen. De stichting zou bijvoorbeeld een eigen keurmerk kunnen oprichten. Het lijkt mij aannemelijk dat een hele schare aan oprechte, opgeleide chirurgen dat wel ziet zitten. Bij zulk een erkenning heeft immers ieder van hen baat. Ook zou het de naambekendheid van VZW De Maakbare Mens aanzienlijk vergroten, iets wat hen, volgens mij, toch gegeerd lijkt. Bovendien kan de organisatie dan (meer) flexibel werken, in plaats van door een logge wetgeving geketend te liggen.
En waarom een dergelijke groep, die als doel heeft het informeren omtrent plastische chirurgie, subsidie ontvangt, is me al helemaal zoek.
|