Golf aangiftes mishandelde homo's
Golf aangiftes mishandelde homo's
AMSTERDAM - Bij de Amsterdamse politie stromen momenteel de aangiften binnen van homo's die zeggen te zijn mishandeld door groepen, voornamelijk Marokkaanse, jongeren.
Het geweld van allochtone jongeren tegen homoseksuelen in Amsterdam begint angstaanjagende vormen aan te nemen.
De meldingen volgen op het bericht van de politie dat een groep van vier Marokkanen, een Surinamer en een Turk is aangehouden voor dergelijke delicten. De politie vroeg om getuigen en wilde dat slachtoffers zich zouden melden. Dat is gebeurd. Zes personen hebben zich gisteren gemeld, waarbij het zeker gaat om vier nieuwe gevallen. Een daarvan is gepleegd door de eerder aangehouden groep allochtonen.
Inmiddels staat de teller van homohaatincidenten in de hoofdstad op tien.
Dat zijn de officiële cijfers, maar volgens de politie is dit aantal slechts het topje van ijsberg, omdat veel slachtoffers uit angst of schaamte geen aangifte durven doen.
Ernstig
,,Daarom blijf ik slachtoffers en getuigen oproepen om zich bij ons te melden. Alleen dan kunnen we dit vreselijke misdrijf de kop indrukken. Ik vind dit uit de grond van mijn hart het meest ernstige vergrijp: geweld omdat iemand een andere seksuele geaardheid, ras of religie heeft", zegt de Amsterdamse hoofdcommissaris Bernard Welten.
,,In een stad als Amsterdam tolereren we dit soort zaken niet. Zeker ook gezien de historie van Amsterdam is discriminatie verwerpelijk en verachtelijk en dat moeten we - voordat het een trend wordt - keihard de kop indrukken. Dat doen we onder andere door de drempel voor iedereen die met homohaat in aanraking komt zo laag mogelijk te maken. Slachtoffers en getuigen kunnen zich 24 uur bij ons melden en we zullen nog nadrukkelijker gaan surveilleren."
De politie heeft een telefoonnummer geopend waar slachtoffers zich 24 uur per dag kunnen melden.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6..._s.html?p=24,1
Ik weet niet meer in welk draadje het was, maar Rafke wou toen nog steeds bij hoog en laag blijven volhouden dat allochtonen (m.n. Marokkanen) homo's lastig vielen!
Benieuwd hoe het CGKR zou reageren mochten er klachten binnenkomen of homolastigvallende marokkanen.... dan heeft youssef natuurlijk een probleempke.
|